Pappaforum.se  

Gå tillbaka   Pappaforum.se > Pappa och vardagen > Anonymt Pappasnack

Svara

Trådsverktyg Visningsinställningar
Gammal 2009-02-09, 20:23:14
sundsvall sundsvall är inte uppkopplad

Reg.datum: 2008-08-19
Ålder: 33
Standard Jobbigt förhållande

Lång historia lite kort
Vi bor inte i hop efter att jag nitat henne efter ett bråk i bilen, det var väldigt fel men jag höll på att krocka 3ggr under den tiden då hon försökte ta jackan av mig under färd.
Nå ja nu under 2 år har hon hela tiden anklagat mig för allt i vårt förhållande allt är mitt fel och hon är utan skuld. 50%tar jag men inte mer.
Hon lånar min bil och kommer tillbaka 50 minuter efter den tid vi bestämt och att jag blir arg kan hon inte fatta, det är mitt fel hon har inte gjort något fel, vist jag blir genom arg och skriker och bråkar och det är kanske fel men hon ber inte ens om ursäkt.
hon skulle hämta mig och lillkille på julspelet och kom 20 minuter försen med ursäkten att hon åkt vilse på en väg hon åker dagligen, vems var skulden tror ni? Min därför att jag vart arg för att hon åkte till sin mamma och vart kvar där över tiden så jag och lillkillen fick frysa ute.
Sedan när vi brakat i hop sitter hon på familjeliv och skriver hur hemsk jag är så alla skall tycka synd om henne, hon säger inget om vad hon gjort utan bara om hur hemsk jag är.
Hon kan aldrig ta på sig när hon gör fel utan hon kan inte fatta att jag blir arg, vist jag blir för arg men jag har ett funktionshinder så jag behöver fasta rutiner och ramar så jag mår dåligt när hon gör så att hon skiter i allt bara för att hon känner för det.
Vi bråkar för hon tar inte med mobilen så dagis kan nå henne om det händer något. Vet ni vad hon svarar? att det är hon som bestämmer om hon vill bli nådd eller inte ingen annan.
Vi bråkar om att hon jämt skall ligga och vila bara för att hon är trött (ungar 5&7år) så hon inte tar hand om ungarna, jag jobbar kväll så jag kan inte vara hemma
Vist man ska inte bråka men när hundarna ligger i jäntans säng och hårar så då blir jag arg, när ungarna snor mediciner för att hon är för trött för att stiga upp blir jag arg. All detta är mitt fel att jag blir arg(jag blir för arg, jag kallar henne lat,fet etc) Jag erkänner att jag gör fel men hon gör fel hon med. Men inte enligt henne då är allt mitt fel.
Nu skall hon gå på samtal hos kvinnojouren för att prata om hur hemsk jag är, jag mår dåligt. Hon säger att hon älskar mig och vill ha ett förhållande. Min mor säger att det är skitsnack att hon bara säger vad hon vet att jag vill hör. någon som har råd att ge?
Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 22:30:16
Daniels avatar
Daniel Daniel är inte uppkopplad
Moderator

Reg.datum: 2006-04-21
Ålder: 32
Standard Sv: Jobbigt förhållande

Låter som att ni har det påfrestande!

Har ni funderat på familjerådgivning eller liknande?

Känns som att det inte är fel att få lite hjälp att reda ut vad som brister i er kommunikation.
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 21:13:55
engson engson är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-02-25

tja förstår vad du känner. har varit i ett förhållande där hennes son vart arg för det minsta pricis som du. han gick på bup. och han är i dag 13år o får raseri utbrått om han inte får som han vill. han har fått diagnosen adhd. och det finns medicin mot sånt, concerta exempel. annars kan du fråga kommunen om dom har en utbildnings kurs som heter KOMET. jag har gått den för att handskas med barn med adhd. men nu ligger jag i skilsmässa med modern till barnet. lycka till
Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 09:41:27
Daniels avatar
Daniel Daniel är inte uppkopplad
Moderator

Reg.datum: 2006-04-21
Ålder: 32

engson, intressant att det finns stödkurser för ADHD-föräldrar. Vad innefattade kursen?
Svara med citat
Gammal 2009-03-15, 01:28:22
tranquillos avatar
tranquillo tranquillo är inte uppkopplad

Reg.datum: 2007-04-16
Ålder: 31

Jag håller stenhårt på familjerådgivning för din del.

Det är inte bara för familjer som bor tillsammans, utan även för familjer där föräldrarna bor isär. För det låter inte riktigt som att ni ska bo tillsammans. men för barnens skull bör ni nog gå till en familjerådgivare en stund.
Gammal 2010-01-14, 16:53:10
Oregistrerade
Gäst

Hej

jag lämnade min Ex fru för 2 år sedan och känner igen varje ord du säger, Jag ledsnade på grund av att hon bara låg i sången/soffan och hade så ont (migrän eller ledvärk). vissa dagar hade min barn inte ens fått någon varm mat bara för att hon hade ont.
sedan jag fluttade så har hon anmält mig för misshandel av pojkarn som polisen lagn ner har även överklagat det ärendet och även detta lades ner så nu för jag ändå inte träffa pojkarna trots att vi har ett Interemistiskt beslut från tingsrätten att jag ska ha pojkarna varannan helg men det skiter hon ändå i.
man mår skit dåligt
Så jag lider med dig när dom skiter i vad vi andra känner utan bara tänker på att jävlas så mycket som möjligt,
Dom är egoister långt ut i finger spetsarna
Svara med citat
Svara

Bokmärk och dela med dig via

Trådsverktyg
Visningsinställningar

Regler för att posta
Du får inte posta nya trådar
Du får posta inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:08:03.