Pappaforum.se  

Gå tillbaka   Pappaforum.se > Pappa och barn > Blivande pappa

Svara

Trådsverktyg Visningsinställningar
Gammal 2010-02-01, 04:32:47
AndreasKrhamn AndreasKrhamn är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-11-11
Ålder: 29
Exclamation Sympatigravid???

Vaf*n är det här?! Har skenat i vikt sen november i fjol.. gått upp runt 8 kilo sen det uppdagades att tanten är gravid. Låg på mina stadiga 70kg och har gjort dom senaste åren men så PANG! så började man öka i takt med tanten...

Någon mer som upplever något liknande.. oförklarlig viktuppgång, kinkighet eller andra mysko saker som inte hör till det normala??

F*n fortsätter det såhär får jag gå till farbror doktorn!
Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 10:51:41
m0ng00se m0ng00se är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-10-23
Ålder: 32
Standard Sv: Sympatigravid???

joo håller med...har åxå lagt på mig ett och annat kilo...skumt det där:/
Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 00:41:41
Maike Maike är inte uppkopplad

Reg.datum: 2010-02-02
Ålder: 30

Det är helt galet vad jag också har gått upp i vikt. =S
Måste ju sluta äta när damen här hemma äter. =)
Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 21:40:56
frefe frefe är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-08-21
Ålder: 30

Noterar att alla i denna diskussion är runt 30år, inklusive undertäcknad...åldern killar, man kan inte äta pizza och öla på som när man var 20...då blir man lite bukbjörn...det är min teori
Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 08:22:33
Leif Leif är inte uppkopplad

Reg.datum: 2006-11-01
Ålder: 39

Jag gick inte upp någon av gångerna. Å andra sidan har jag ett periodivis fysiskt krävande jobb (+ hobby) så frammåt slutet av året brukar jag alltid vara rätt vältränad trots att jag inte tränar något.
Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 16:59:55
Bricktop Bricktop är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-11-12
Ålder: 33

Jo, nog känner jag igen mig allt. Har gått stadigt uppåt sedan graviditeten blev känd. Jag märker att jag äter allt mer i min sambos takt som har ngt ätbart i munnen konstant. Jag måste vara mer uppmärksam på detta. Som sagts ovan, ngt över 30 dessutom.....
Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 18:43:58
Mange_fotografens avatar
Mange_fotografen Mange_fotografen är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-10-05

Gick inte upp något direkt när min sambo var gravid men försöker nog kila iväg till
gymmet 3 ggr i veckan och ägna 1 timme där varje gång. ställ bilen och ta en rask
promenad till affären.

Sen kan jag garantera att det är en myt att tjejen behöver "äta för två" det är
snarare sannorlikt att ungen kommer ut som en bjässe på 5 kilo plus O.o
pga av överdrivet intag av käk och om det är mycket godis så brukar barnen bli lite större än normalt.

I godis fallet så brukar som sagt även vi farsor dras med haha!
Nackdelen är att vi inte kommer amma efter...

Men som sagt, det gäller att tänka på vad man käkar när den andre mumsar i sig och
släpa sig iväg till gymmet.
Blir garanterat inte mer tid för det sen
Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 08:51:23
Ensampappa Ensampappa är inte uppkopplad

Reg.datum: 2009-09-18
Ålder: 28

Hej Andreas!

Det du genomgår är inget som är ovanligt alls Kroppen ställer om sig för att ta han om sin avkomma. Kolla på vilket djur som helst i världen alla lägger på sig när dom ska bli far / mor.

Så till saken eftersom jag skriver här.

Jag blev ordentligt "Gravid" När min andra pojk var "instoppad i ungnen" och höll på att bakas.

Jag gick upp ordentligt från mina ca 75kg till ca 100. Vilket jag mådde bra dåligt över. men som sagt helt normalt. Jag och som vissa fall vilket jag tycker är helt mysko fick till och med Mjölkproduktion, visst inte i "mängder" men såpass att man kunde klämma ut en droppe eller två. Så jag och tjejen skojade hemma om vem som skulle amma.

Men som sagt det du går igenom är fullt normalt. Och kilona man går upp får man hyfsat lätt bort igen som kille. Bara till å börja röra på sig. Dom långa promenaderna med vagn osv. gör sitt..

hoppas du får en angenäm graviditet.

Lycka till med den lilla.

//

Ensampappa
Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 09:19:20
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Moderator

Reg.datum: 2006-04-21
Ålder: 34

Ensampappa, mjölkproduktion??!! Visste inte ens att det var möjligt...

Ja, de här jäkla extrakilona var inte roliga. Jag själv började stoppa i mig mer mat i samband med sambons graviditeter och rätt vad det var så satt man där med nästan 100 pannor. Nu tog jag tag i det här i somras och GI:ade ner mig till under 90 iallafall och nu är det återigen dags att slimma ner inför vårt bröllop i maj.

Fick mig en ögonöppnare i lördags när jag var med dottern till Hoppis och Skuttis (barngympa i Friskis o Svettis regi). Var väldigt simpla övningar men jag orkade absolut ingenting. Från att ha spelat badminton på rätt hög nivå under tonåren till att ha gymmat rejält så har jag blivit en softig degklump Dags att göra något åt det.
Bill Hicks - “It's just a ride and we can change it any time we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money, a choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your door, buy guns, close yourself off. The eyes of love instead see all of us as one.”
Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 13:47:00
Helene Helene är inte uppkopplad

Reg.datum: 2008-06-21
Ålder: 46

Hej!
Jobbar som barnmorska i Norge, och brukar läsa lite här för att hålla mej uppdaterad på pappafronten - skrev uppsats om hur det är att bli pappa, tycker det är jättepännande, och oxå att vi kan bli bättre på att förbereda pappa på det som väntar.

Det visar sig att oxå mannen går igenom en omställningsprocess, när han ska bli pappa. Att ha "graviditetssymtom" som att lägga på sig är ganska vanligt, liksom att bekymra sig lite om ekonomi, relationen till partnern, och hur det ska bli när barnet kommer. På många håll finns det pappagrupper, där män får lite information, och kan ställa frågor. Många føljer oxå med till MVC på en eller flera kontroller. Ställ frågor! Det är viktigt att känna sig förberedd!
Och lycka till - du går en fantastisk tid till mötes!!!
Kram Helene, jordmor i Trondheim (utflyttad Karlskronabo ;-) )
Svara med citat
Svara

Bokmärk och dela med dig via

Trådsverktyg
Visningsinställningar

Regler för att posta
Du får posta nya trådar
Du får inte posta inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:41:18.