![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Vi har, eller rättare sagt Oscar har, kommit upp till 10 kg och den gamla babystolen börjar se trång ut så det är dax att skaffa en storpojkestol.
Har kikat på Britax Multitech eftersom den ska funka ända upp till 25kg men samtidigt så verkar Akta Graco Cosmic Comfort ganska bra eftersom man kan justera lutningen med en ratt på stolen. Sen är det ju det där med att den ska passa och funka i bilen man har, har en v70 av äldre modell och jag läste någonstans att Multitechen inte skulle funka så bra bakvänd i baksätet för att vinkeln på sätet var för stor. Många frågor blir det så jag hoppas att den samlade erfarenheten på det här forumet kan tipsa mig om vad jag ska välja. /Jonas |
|
|
|||
|
|||
|
Om du av någon anledning behöver flytta stolen mellan olika bilar så kolla hur lättmonterad den är. Vi gjorde inte det vilket innebar att så länge stolen satt bakåtmonterad så flyttade vi den aldrig, frammåtmonterad är en annan femma.
Vi har acta graco någonting till båda våra barn. Nöjda i framåtmonterat läge. |
|
|
|||
|
|||
|
Vi valde mellan en AG Cosmic Comfort och en Britax Hi-way. Det blev efter många besök till Babyland och Babyproffsen till slut en Britax Hi-way.
Enligt en säljare så ska stolens lutning inte justeras mer än när barnet uppnår vissa steg i stabilitet. Detta gjorde att Britaxen som är något mer kompakt hamnade i vår bil. Några säljare påtalade att AG Cosmic Comforts extra vaddering runt runt huvudet gör att man får fellutning på huvudet i stolen. Det ser skönt ut för barnet men är inte bra om man krockar... Det som säljarna sa till oss som fastnade mest var att alla stolar som finns på deras hyllor fyller kraven på vad en stol ska klara. Titta vad som passar i bilen, åk till butikerna och prova om den stolen du tänkt passar i din bil. |
|
|
||||
|
||||
|
Jonas08, vad blev det till slut?
Det är jäkligt klurigt att köpa bilbarnstol, känns alltid som man behöver en större bil. Kanske en fin uppgörelse mellan barnstolstillverkarna och bilindustrin för att rädda bilindustrin?
|
![]() |
| Bokmärk och dela med dig via |
| Trådsverktyg | |
| Visningsinställningar | |
|
|