Fredrik
2006-07-25, 09:45:48
Den här sysslan upprepar sig nästan oftare än blöjbytena så jag tänkte höra med er hur ni gör/gjorde för att få processen att flyta på så smidigt som möjligt.
Själva har vi lagt upp det på följande sätt:
1. Se alltid till att ha kokat vatten i en täckt tillbringare i kylskåpet.
2. Häll upp så mycket vatten som behövs i nappflaska (150 ml just nu)..
3. Värm på vattnet på full effekt i 30 sekunder.
4. I med 5 skedar ersättningspulver.
5. Rista flaskan tills man blir blå.
6. Servera
Sen brukar jag skölja ur flaskorna osv och lägga dom i en stor gryta som jag kokar upp vatten i då den blivit full.
Riktigt irriterande att mikron ibland får för sig att värma mer än vanligt så att man får stå och spola kallvatten på nappflaskan för att kyla ner innehållet :D
/Fredrik
*edit* Den här tråden kan ju också ge svaret på den gamla frågan- Vad gör du medans mikron gör jobbet? Själv brukar jag raida kylskåpet i jakt på något gott att knapra på. :D
Själva har vi lagt upp det på följande sätt:
1. Se alltid till att ha kokat vatten i en täckt tillbringare i kylskåpet.
2. Häll upp så mycket vatten som behövs i nappflaska (150 ml just nu)..
3. Värm på vattnet på full effekt i 30 sekunder.
4. I med 5 skedar ersättningspulver.
5. Rista flaskan tills man blir blå.
6. Servera
Sen brukar jag skölja ur flaskorna osv och lägga dom i en stor gryta som jag kokar upp vatten i då den blivit full.
Riktigt irriterande att mikron ibland får för sig att värma mer än vanligt så att man får stå och spola kallvatten på nappflaskan för att kyla ner innehållet :D
/Fredrik
*edit* Den här tråden kan ju också ge svaret på den gamla frågan- Vad gör du medans mikron gör jobbet? Själv brukar jag raida kylskåpet i jakt på något gott att knapra på. :D