handdator

Visa fullständig version : Bada i havet - hur tidigt?

Fredrik
2006-07-19, 11:00:11
I det här suveräna vädret så blir man ju bra sugen på att hoppa i plurret och plaska lite med lilltjejen men eftersom hon bara är 6 veckor så känns det ju som om det är alldeles för tidigt för det.

Men hur länge ska man vänta egentligen? Vore trist om man missade hela första sommaren för så här bra väder lär vi inte få på länge :(

F.ö är jag en ohämmad badkruka men om Ella skulle uppskatta/klara att bada så ställer man ju upp. Även om det innebär att hela stranden skulle få höra mig skrika i falsett då vattnet nådde mina "boyz" :D

/Fredrik

Daniel
2006-07-19, 14:03:52
BVC säger att man inte ska bada små barn för mycket och dessutom gärna med babyolja för att inte torka ut dom små, så känns salt havsvatten rätt obra.

Skulle nog avvakta, men hör med BVC, vore klart intressant att få veta.

Fredrik
2006-07-19, 14:23:12
BVC säger att man inte ska bada små barn för mycket och dessutom gärna med babyolja för att inte torka ut dom små, så känns salt havsvatten rätt obra.BVC säger och BVC säger! Litar du på allt som BVC säger?! Om BVC sa åt dig att hoppa ut för ett stup, skulle du göra det då? ;) Nä men ok, känner ju igen det där med uttorkning och babyoljan. Hade på känn att det inte är dags att havsbada än. Lite trist men å andra sidan slipper jag ju visa min lekamen på beachen :D

Skulle nog avvakta, men hör med BVC, vore klart intressant att få veta.Kan ju alltid slå dom en signal och höra efter vad de förespråkar :)

Dagens Vänner-ref:

- The zoo. The Zoo! Do you belive everything the Zoo ever tells you!?
- That's the only thing the Zoo has ever told me.

- The word on the street is... And by "street" I mean those little pretend-streets they have in the zoo.
- Of course.

/Fredrik

Daniel
2006-07-19, 14:33:10
Men duh, BVC rekommenderar, vad tror du om det då? :)

Mats
2006-07-19, 17:33:12
Små barn börjar frysa och huttra innan du hinner doppa deras tår i vattnet. Håll dig till tempererad plaskpool första sommaren är mitt tips.

Fredrik
2006-07-19, 20:51:26
Små barn börjar frysa och huttra innan du hinner doppa deras tår i vattnet. Håll dig till tempererad plaskpool första sommaren är mitt tips.Ord och inga visor :) Får väl vika ner mig och inse att det nog inte blir nåt havsplask med Ella i sommar. Ahja, har ju alltid babysimmet att se fram emot till hösten.

/Fredrik

drsnuggels
2006-11-15, 22:30:03
ja, 6 veckor är väl kanske tidigt, men jvi badade med vår son i medelhavet när han var ca 2 månader. Vi hämtade upp vatten och hade det i en pool på stranden som han badade i. När vi kom upp till hotellet på eftermiddagen så badade vi honom igen, fast då vanligt vatten med babyolja (så han inte torkar ut :) )

Daniel
2006-11-16, 10:39:36
drsnuggels, vatten från havet till en pool, går inte vattnet lite åt fel håll? ;)

Ser fram emot sommaren då lill-tjej kommer vara 18 månader, ska bli spännande att se om hon gillar att bada, hon gillar ju att plaska i badkaret och på babysimmet. :D