Visa fullständig version : Skrönor under graviditeten
Fredrik
2006-07-14, 08:24:41
Apropå det som Daniel skrev i en annan tråd: Att folk ska gissa kön på barnet är en av dom roligaste grejorna under graviditeten. Man hör dom klart sjukaste grejorna som typ "äter du mycket isbergssallad så är det en pojke" - HUMOR! :D så tyckte jag att det var läge stt starta en sån här tråd.
Nog hörde man en hel del dumheter under graviditeten, somliga var kanske relevanta, andra var bara skogstokiga.
Ungefär som det som Daniel skrev så fick jag höra att vi skulle få en pojke för sambon tyckte att det sprattlade så mycket i magen. Jaha, inte könsstereotypt alls :rolleyes: Barnet är aktivt i magen, alltså måste det var en kille.
En av de bästa jag hört står Kelso, från That 70s show, för:
Gravid flickvän: It's a girl.
Kelso: It can't be a girl. We did it standing up!
:D
/Fredrik
Skåne
2006-07-14, 09:19:38
Sprattlar inte alla ungar?
Vår sprattlar så att min fru mår dåligt av det. Han går under arbetsnamnet Chuck (Norris) eftersom han är en riktig kicker. Nu har han vänt söderut så han kickar friskt rätt upp bland lungor och annat.
Fast några skrönor har jag dock inte hört direkt. Möjligen den där om att ställningen vid tillverkningen hade betydelse för könet. Dock visade det sig att jag och min fru hade hört olika, så det var inte till mycket hjälp.
Kalfir
2006-07-14, 10:21:46
Är frun, sambon, kvinnan i ditt liv (bara att välja) sugen på apelsiner under graviditeten blir det en tjej. Tror inte att det finns några vetenskapliga belägg för detta dock.
Daniel
2006-07-14, 11:21:30
En annan är väl att om magen är rund så är det en pojke (eller var det flicka), är den toppig är det tvärt om. :)
Skåne
2006-07-14, 12:08:25
En annan är väl att om magen är rund så är det en pojke (eller var det flicka), är den toppig är det tvärt om. :)
Jo, men den där har jag hört en variant på:
Om magen syns bakifrån = Tjej
Inte syns = Pojke
Stämmer ganska bra för oss under förutsättning att ultraljudet gav korrekt prognos.
jonas
2006-07-21, 13:09:17
Det finns ju en uppsjö av skrönor. :)
En annan är att om bebisen har höga hjärtljud så är det en flicka och låga en pojke. Lite roligt är att våran bebis hade höga hjärtljud första gången men dom har sedan sjunkit varje gång vi har lyssnat. :p
Daniel
2006-07-21, 16:05:43
jonas, välkommen till Pappaforum.se! :D
Hmm, jag tycker det låter som tvillingar, en pojke OCH en flick! ;)
jonas
2006-07-22, 15:42:49
Tack så mkt. Nej då inga tvillingar, så vida en av dom håller sig väl gömd. :D
Daniel
2006-07-23, 23:42:29
Dom kanske är i sanslös hjärttaktssynk? ;)
Just. Tempramentsfull mor. Tempramentsfull far.
Det visste vi redan.
Det var inte förrän barnmorskan påpekade, utan ett ord från oss, att vi hade ett tempramentsfullt liv därinne... Jösses...
Om man äter brännässlor på tvären, blir dom lugnare då?
Fredrik
2006-08-17, 21:30:43
Hej och välkommen till Pappaforum Majk!
Det visste vi redan.
Det var inte förrän barnmorskan påpekade, utan ett ord från oss, att vi hade ett tempramentsfullt liv därinne... Jösses...
Om man äter brännässlor på tvären, blir dom lugnare då?
Nope, nu har ju barnmorskan sagt att ni får en temperamentsfull unge, då blir det ju så ;)
I vårt fall var det livlig mor, komatos fader. Rätt säker på att lilltjejen har ärvt mitt temperament *pheeew* :D
/Fredrik
MetalCowboy
2006-08-27, 17:54:08
Det visste vi redan.
Hehe.. Både jag o damen är envisa som få..
GISSA vad lillan är..?
Vid alla tre ultraljud vi hitintils har varit på har hon "gått o gömt sig", moonat och pekat finger!
Tror ni vi kommer få en envis eller medgörlig dotter..?
/Henke
Daniel
2006-08-28, 09:47:55
Henke, peka finger är jäkla avancerat måste jag säga! :D
Så hur känns det att få veta att dom närmaste 20 åren kommer bli en daglig kamp mot liten tjej? ;)
Skåne
2006-08-28, 10:22:49
Dagens skröna: Ärtsoppa får igång förlossningen. Ja tjena!
Kalfir
2006-08-28, 11:19:31
En annan trevlig skröna är ju att sex ska få igång förlossningen. Även om man inte tror på det så är det ju klart värt ett försök :D
Skåne
2006-08-28, 12:05:18
Hörde det där med sex och förlossning senast igår. Måttligt tändande att få reda på detaljer om svärmor och svärfar som man kanske inte vill ha. ;)
MetalCowboy
2006-08-28, 14:45:41
En annan trevlig skröna är ju att sex ska få igång förlossningen. Även om man inte tror på det så är det ju klart värt ett försök :D
Detta är faktiskt sant!! I sperman finns ett hormon som utvidgar livmodertappen och gör den "beredd" på att det ska något in eller ut..
/Henke
Detta är faktiskt sant!! I sperman finns ett hormon som utvidgar livmodertappen och gör den "beredd" på att det ska något in eller ut..
/Henke
Jo men inte fasen utvidgar den sig tio centimeter för en liten spermadusch?
Jag tror det är en myt. :)
MetalCowboy
2006-08-28, 14:55:09
Jo men inte fasen utvidgar den sig tio centimeter för en liten spermadusch?
Jag tror det är en myt. :)
Nää faan.. Men den vidgar sig lite och blir mera "elastisk" om det är rätt utryckt..
(nää.. Inte UT-TRYCKT som i ungen... ;) )
/Henke
Edit: Kan jue tillägga att damen efter varje "samvaro" avslutar med att få en större eller mindre sammandragning...
Skåne
2006-08-28, 15:57:45
och gör den "beredd" på att det ska något in eller ut..
Ut får vi väl hoppas, för in får det f*n inte plats mer grejer ;)
Fredrik
2006-08-28, 16:13:49
Vänner, tv-serien som ligger som grund för min världsbild, ger klara besked apropå frågan om huruvida sex sätter igång förlossningen, och ja, det är fullt möjligt! ;)
/Fredrik
Daniel
2006-08-28, 21:35:18
Helt klart, är det på Vänner så är det sant! ;)
Fredrik
2006-08-29, 13:23:29
Har f.ö hört att det ska finnas något som kallas "pojk-rand" på kvinnans mage och som då alltså ska skvallra om att det är en pojka därinne. Har aldrig sett någon IRL så jag har inte en aning om hur denna pojk-rand ska se ut :D Men att det är en skröna, det tar jag för givet.
/Fredrik
Skåne
2006-08-29, 19:12:16
Den där fartranden som går från naveln och söderut kan komma lite oberoende av kön är jag ganska säker på. Skulle själv lita mer på ultraljudsbilderna än avsaknaden av sådan rand på vår unge i a f.
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.