handdator

Visa fullständig version : Off topic i Off Topic

Fredrik
2006-07-13, 14:30:50
En tanke som precis slog mig! Vill man lufta en tanke utan att för den sakens skulle skapa en splirrans ny tråd så krävs det ju att vi har en off topic-tråd i off topic-delen av forumet! :D

Jag börjar:

Sen jag slutade röka för ca 50 dar sen har jag haft kanske 10 återfall, de flesta i samband med någon form av öl-intag. Känns faktiskt rätt så bra! Men bättre kan det bli!

Sådär, då var offtopic-tråden invigd :)

/Fredrik - hur stor är chansen att Daniel rubrikpillar den här tråden? 50-50?

Kalfir
2006-07-13, 14:34:20
Tänk lite som "The variance_beta of all OT Threads"??

Man bara kläcker ur sig det man har på hjärtat?

Fredrik
2006-07-13, 14:39:32
Exaktamundo! Lite som mitt "sluta röka"-projekt. Kan gå flera dar utan att jag tänker på cigg och så rätt var det är så får jag ett ohyggligt behov av att röka.

/Fredrik

Daniel
2006-07-14, 00:02:46
No RP... denna är fin! :D

Skåne
2006-07-14, 14:04:23
.....gah....serverkrasch...hårdvarufel.....produkt ionsserver.....

....snart helg.....

....öl....

Fredrik
2006-07-14, 14:27:52
Denna helg kommer att bli freakin suverän!

Ikväll in till götet för att se Pirates 2 - Dead mans chest. Syrran barnvaktar!

Helgen kommer osså att gå i partajets tecken! Första gången på ett halvår åtminstone som jag dricker mig onykter. Kanske ska satsa på folköl :D

/Fredrik

Skåne
2006-07-14, 14:30:45
Denna helg kommer att bli freakin suverän!

Ikväll in till götet för att se Pirates 2 - Dead mans chest. Syrran barnvaktar!

Helgen kommer osså att gå i partajets tecken! Första gången på ett halvår åtminstone som jag dricker mig onykter. Kanske ska satsa på folköl :D

/Fredrik

Kanske festa till det med 3.5:or. Liksom för att rejsa lite :)

Fredrik
2006-07-14, 14:38:55
Kanske festa till det med 3.5:or. Liksom för att rejsa lite :)Huga! Det vågar jag inte :p

Öhem, jag har till och med tagit ut en semesterdag på måndag för att återhämta mig. Jag lovar, jag blir mer bakis än någon annan du känner :D På folköl, inte starköl.

/Fredrik "2.8" Ekroth

Skåne
2006-07-14, 14:42:59
Aha, lite oönskade bieffekter m a o.

Som Will Ferrels rollfigur i Old School kanske, börjar streaka så snart han fått i sig lite öl.

"-Hey honey, we're going streaking across campus!"

stieach
2006-07-14, 15:34:11
Tur att du kör stand in för mig Fredrik, kör första nyktra fredagen sen.. ehm.. midsomm.. Nej! valbor.. eller.. Ja :)

Ska åka runt i staden och leta reklamtröjor åt en polare som har fått hjärnsläpp, eller 'kopplingsfel i de yttre ringarna' som han beskrev det.

Piraterna från karibien, död mans kista var iallafall en riktigt bra film! Plus också för nya ägaren på biografen i varberg, han har verkligen fixat till den..

Jobbiga är att jag körde viktiga papper från kinna till gbg vid 12 idag och till min förtjusning (:P) så gick inte nästa tåg förrens 1624 hem till varberg igen. Fick som tur var får jag lön för det! (och jag kan surfa)

phew.. en timma kvar nu, kanske kan skriva mer dumheter i några annat forum!

Fredrik
2006-07-14, 23:42:10
Gatan utanför är nu fylld av ett hundratal raggarbilar! Japp, nu har Wheels & Wings dragit igång i varberg :D De är högljudda, onyktra och allmänt störiga, men de verkar ha jävligt kewl, så det får man väl unna dom. En gång om året liksom :D

Sova är döfött inatt då de parkerar utanför sovrumsfönstret och skränar och gasar på med sina V8or!

/Fredrik

Kalfir
2006-07-21, 09:01:32
Snart är det helg... igen.... och skönt ska det bli.

Daniel
2006-07-21, 16:08:06
Själv så ska man flytta åt svärmor så det blir lagom kul... :)

Trodde vi hade planerat att åka till landet och grilla, men nej, nej. :(

Fredrik
2006-07-26, 13:12:39
Hemma och lunchade och märkte att mitt trådlösa tangentbord verkar ha ballat ur. Satte i fräscha batterier och startade om. Zip, nada, nothing. Funkar inte. Helskumt!

Nu kommer det att bli besvärligt att posta inlägg :cool:

/Fredrik

Fredrik
2006-08-11, 14:31:29
S*tan i gatan vad det åskar och blixtrar! Jag som hade tänkt ge mig ut och jogga idag. Oh well :D

/Fredrik

Micke66
2006-08-11, 15:06:34
Off topic:

7 veckors ledighet med 3 alkoholfria dagar, är 3 för mycket....

Att vara alkoholfri 4 dagar på första arbetsveckan var inga problem alls, att vara alkoholfri på arbetstid dag 5 gick också bra, nu har jag dock hällt upp en pilsner:) tyvärr blir det den enda i dag:mad:

Daniel
2006-08-11, 22:51:40
Äntligen lite tid vid datorn efter att man kommit hem från sol och bad! :D

Ska försöka skriva sammanfatta en liten resedagbok också. :)

Fredrik
2006-08-23, 22:30:22
Var ute på tomten där de om ett par veckor kommer att börja bygga vårt första hus!

Just nu håller vår markkille på att förbereda backen för att kunna gjuta plattan om nån vecka. De lassar alltså dit sten- och grusmaterial för att fylla upp tomten och platta till med paddingmaskin där grunden ska ligga.

Tyckte att det var så kul att det äntligen hände något där ute så jag plockade fram mobilen och filmade en snutt:

Filmsnutt på huset (http://www.youtube.com/watch?v=JZ8aC7yYLVw)

:D

/Fredrik

Skåne
2006-08-25, 15:21:09
Nu e det snart dags att gå hem och lalla bak soffan. Skönt med helg

Fredrik
2006-08-25, 16:12:28
Nu e det snart dags att gå hem och lalla bak soffan. Skönt med helgI'm way ahead of you! :D

/Fredrik

Skåne
2006-08-25, 16:21:13
11 minuter!

Fredrik
2006-08-27, 12:43:38
Har en dvdkamera som jag använder små dvdskivor till. Har letat efter ett verktyg för att göra om dessa dvdfilmer till avi-format men har inte hittat något. Borde väl finnas som freeware någonstans? Någon som vet?

Och samtidigt kan jag passa på att fråga om någon kan tipsa om ett prog som gör att man kan splitta avi-filer och dela upp dem i olika klipp.

/Fredrik

Fredrik
2006-08-27, 22:33:23
Var borta vid tomten idag och filmade med den riktiga kameran. Tyvärr har jag lyckats göra något med mina videocodecs för jag har numera inga som helst ljud när jag spelar upp film på datorn, så jag har alltså inte en aning om min röst är med eller ej på filmen :o

Klicka för en videosnutt av tomten i bättre kvalité än tidigare (http://www.youtube.com/watch?v=U2vGz9TmyKU)

Första delen av plattan gjuts om en vecka hoppas jag!

/Fredrik

MetalCowboy
2006-08-28, 08:47:44
Har en dvdkamera som jag använder små dvdskivor till. Har letat efter ett verktyg för att göra om dessa dvdfilmer till avi-format men har inte hittat något. Borde väl finnas som freeware någonstans? Någon som vet?

Och samtidigt kan jag passa på att fråga om någon kan tipsa om ett prog som gör att man kan splitta avi-filer och dela upp dem i olika klipp.

/Fredrik

Kommer inte ihåg vad det heter.. Men det är något i stil med: AVI-chopper, AVI-cutter lr nåt liknande..

/Henke

Daniel
2006-08-28, 09:57:34
Fredrik, kolla på Adobe Premier Elements (http://www.adobe.com/products/premiereel/), ska tydligen vara riktigt bra för film redigering, lagom avancerat om man jämför med "riktiga" premier.

Finns som trail på deras hemsida och lite överallt på nätet. :)

Fredrik
2006-08-28, 17:40:25
Tackar Henke och Daniel! Får kika närmre på det där :)

Blir f.ö galen. Något måste ha hänt med mina ljudcodecs för ljudet har totalt försvunnit från datorn när jag försöker spela upp filmklipp eller avi-filer. Det enda som fortfarande funkar är när jag slänger i en dvdskiva. Får jag inte min dagliga dos Scrubs mm kommer jag snart att bli ett vrak :(

Nån som kan tipsa om vars jag kan hämta ett nya, stabila codecs?

/Fredrik

MetalCowboy
2006-08-28, 17:44:27
Nån som kan tipsa om vars jag kan hämta ett nya, stabila codecs?

/Fredrik

FFDshow har alltid funkat för mig..

Fredrik
2006-08-28, 17:46:50
I ren frustration googlade jag på codecs +xvid och tankade hem&installerade första bästa.

Nu funkar ljudet igen. Skumt.

Men tack Henke för visat intresse ;)

/Fredrik

Kalfir
2006-08-28, 21:14:27
Fungerade inte vlc?? Har aldrig haft problem med den och aldrig behövt installera några codecs (sen jag började köra vlc).

Fredrik
2006-08-28, 21:24:04
Fungerade inte vlc?? Har aldrig haft problem med den och aldrig behövt installera några codecs (sen jag började köra vlc).Ok, det finns en liiiiten, jag säger liiiiiten, chans att jag oavsiktligt missat att jag ställt ner datorvolymen till "noll". Men det är klart, det skulle jag ju aldrig erkänna, eller hur :D

/Fredrik - pleading temporary insanity

Daniel
2006-08-28, 21:37:31
Snyggt Fredrik! ;)

Annars så är ju VLC the shit när det gäller mediaspelare, imponerande att den tom. klarar DVD VOBar. :)

Fredrik
2006-08-29, 13:36:09
VLC är helt klart den bästa mediaspelare jag haft installerad på burken, alla kategorier :) Undantaget kanske är winamp ;)

/Fredrik

Fredrik
2006-08-29, 21:08:00
Har idag, efter många om och men, fått en tid till ögonkliniken på mölndals sjukhus, det enda sjukhus i regionen som kan hjälpa mig med mitt ögonfel. Har en otrevlig liten sjukdom på bägge ögonen, värre på högerögat, som kallas Keratoconus. Yttrar sig genom:
Keratoconus medför en gradvis försämrad syn som brukar stabiliseras av sig själv efter 40 års ålder.De förändringar som sker efter detta är regel små och långsamma.Med tiden kan man även få grumlingar och ärrbildningar och i sällsynta fall kan ökad svullnad i hornhinnan medföra övergående värk. Sådan svullnad, som ofta kommer plötsligt, kallas för hydropsattack och brukar behandlas med en smörjande och bakteriedödande salva. Tillståndet kan upplevas som dramatiskt, men leder aldrig till att ögat "spricker".För mig så började förändringen på ögonen i 20årsåldern har förvärrats sedan dess.

Har aldrig haft värk i ögonen men jag känner mig ofta trött och torr i dem. Kör med hårda linser vilket funkar hyggligt för mig. När jag har glasögonen på mig så ser jag inget vidare, får precis köra bil med glasögon t.ex.

Skillnaden på hur man ser en bild med och utan min ögonsjukdom:
http://hem.passagen.se/mglader/images/kcviewteresa.gif

Hursomhelst, sjukdomen behandlas genom följande:
I början kan synförsämringen korrigeras med glasögon, och om toppigheten ökar kan hårda linser vara ett bra alternativ. När detta inte längre ger en acceptabel syn kan det vara aktuellt med transplantation av hornhinnan. Man byter då ut den centrala delen av hornhinnan mot en hornhinna från en avliden donator.Det är alltså för det sistnämnda som jag ska in till mölndal. Ska få besked på huruvida mitt ögonfel är såpass stort att jag kan vara aktuell för hornhinnetransplantation. Inte för att man ser fram mot en eventuell operation men det ligger så otroligt mycket värde i att kunna se normalt igen att jag förmodligen är beredd på att utstå vad som helst för att nå dit. 4e september gäller det...

/Fredrik

Skåne
2006-08-30, 00:28:44
Jag hade dött om jag skulle operera ögonen. Hoppas det löser sig.

Daniel
2006-08-30, 21:56:29
Jäklar, låter läskigt! :(

Är det något starr liknande?

Fredrik
2006-08-30, 22:02:37
Är inte påläst på starr men jag har för mig att grön starr orsakas av för högt tryck i ögat. Men nej, är egentligen inget åt det hållet.

Man får avvakta och se vad herr Doktor säger om mina ögon den 4e. Det är som sagt värt lite smärta om det finns goda chanser att synen blir bra och man slipper linser och glasögon.

/Fredrik

Fredrik
2006-09-01, 23:34:20
Idag är en bra dag. Första dagen på den två veckor långa semestern! :D

Ibland undrar jag om jag inte vore klippt och skuren för att ha semester året runt. Kanske dags att klonka en trisslott :D

/Fredrik

Skanke
2006-09-02, 10:16:12
Idag är en bra dag. Första dagen på den två veckor långa semestern! :D

Ibland undrar jag om jag inte vore klippt och skuren för att ha semester året runt. Kanske dags att klonka en trisslott :D

/Fredrik

Jag vet att jag vore lämpad att vara hemma året runt, provade att vara hemmma Maj, Juni, Juli och det funkade:D

Fredrik
2006-09-02, 13:06:05
Jag vet att jag vore lämpad att vara hemma året runt, provade att vara hemmma Maj, Juni, Juli och det funkade:DDu är nära att åka på Nemesis-listan nu, bara så du vet ;)

Närå, vi har inte bestämt än när jag ska ha föräldraledigt, beror lite på hennes chef mm mm. Men det ska bli sjukt kul att få gå hemma med lilltjejen som borde närma sig ett år vid det laget.

/Fredrik

Fredrik
2006-09-04, 15:12:02
Hemma från farbror ögonläkare. Sjukhuset har verkligen hysteriskt coola maskiner för att mäta shiiit i ögonen. När som helst så förväntar man sig ett "beam me up Scotty" :D
Anyhoo, vänsterögat verkar fortfarande rätt ok. Mätte upp djupet till ca 6 dioptrimer. Högerögat däremot, var ingen höjdare. Fick en mätning på ca 11 dioptriner vilket motsvarar att jag ligger på gränsen för om det är möjligt att hjälpa mig med linser överhuvudtaget. Trist. Men hursomhelst, ögonläkaren ska skicka mig till sin kollega som enligt hans egen utsago är "sverige-mästare i linser" :D

Om någon kan fixa en lins till mitt högeröga så är det tydligen han. Visar det sig sen att han inte kan fixa en lins, ja, då är det tebax till farbror ögonläkare och planera in datum för operation. Det enda trista med operation är att det tar ca 1,5 år efter op innan man kan säga med någon säkerhet om operationen gått bra och fått det resultat man eftersträvade. Och så får man gå med stygn i ögonen i ca 12 månader. :eek:

/Fredrik

Daniel
2006-09-04, 22:19:30
Hoppas det går bra med ögat!

Vet läkaren om det är det ärftligt? Nån annan i din släkt som har det?

Fredrik
2006-09-04, 22:26:27
Enligt läkarna så vet man tydligen inte så mkt om den här sjukdomen. De misstänker starkt att det kan vara ärftligt men man kan lika gärna ha "ärvt" det från nån släkting som dog för 300 år sen som av sin mor/far (kinda cool faktiskt).

Nere på sydligare breddgrader så pågår det just nu experiment som går ut på att stoppa sjukdomsförloppet genom att bestråla ögat med UV-ljus eller vad det nu var han sa. Men det skulle visst dröja en fem år innan den studein var klar så...

Nä, får kolla med linsmästaren om han kan fixa en lins eller så gör vi som ögonläkaren sa och "tar fram kniven", öhum :eek:

/Fredrik

Daniel
2006-09-04, 22:32:47
Du får se det som att du är lite special! ;)

Fredrik
2006-09-04, 22:36:08
My mother was right. I am special!

/Fredrik

Fredrik
2006-09-06, 22:18:21
Alltså, jag är så jäkla sugen på att beställa (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000AAF9Q0). Snälla, ge mig en bra anledning till varför jag inte ska slänga ut 2k på det här!

/Fredrik

Kalfir
2006-09-07, 08:23:03
Hmmm, du blir 2k fattigare??

Lär finnas att få tag på om man är lite olaglig också... dock inte lika kul att ha i hyllan.

Daniel
2006-09-07, 14:21:40
Alltså, jag är så jäkla sugen på att beställa (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000AAF9Q0). Snälla, ge mig en bra anledning till varför jag inte ska slänga ut 2k på det här!
Nej, nej... XF tappade totalt efter att Mulder "försvann".

Köp stora boxen med Vänner R1 innan den helt slutas tillverkas! :D

Fredrik
2006-09-12, 16:23:26
Hihi! Den har posten skriver jag med min nya PSPa som har wlan! Sjukt kul att den gar att surfa med.

/Fredrik

Daniel
2006-09-13, 13:32:54
Jäkla sweet! :D

Själv har jag skaffat mig en Nokia E61 (http://www.nokia.com/e61/) som funkar bra som datorsubsitut när abstinensen är som störst på bussen och tåget. :D

Fredrik
2006-09-21, 19:04:49
Om det var någon som gillade Sin City så kommer här nästa treat från Frank Millers värld: Trailern till Frank Millers 300 (http://www.aintitcool.com/node/30134)

Såg mycket lovande ut. Om filmen inte startar så beror det nog på serverbelastningen. Pröva igen senare.

/Fredrik

Kalfir
2006-09-23, 09:59:55
Usch, jag är inte alls sugen på att jobba idag... varför sa jag att jag kunde rycka in? Hade varit bra mkt skönare att följa med sambon till hennes föräldrar i helgen och bara ta det lugnt... nu får man jobba och vara ensam hemma istället... får väl passa på att kolla på lite våldsammare filmer när jag slutar.

Fredrik
2006-09-23, 11:32:07
Gör man bara bra pengar på att rycka in helgen så brukar det vara ok att göra det lite då och då. :)

Våldsfilm och popcorn behöver ju inte heller vara fel :D

/Fredrik

Daniel
2006-09-23, 14:51:09
Kalfir, jäkla surt! :(

Vad sysslar du med btw?

Själv har jag precis städat lite, Linn och mamma är ute på tjej-brunch så det blir lite göra räkningar för min del. :)

Kalfir
2006-09-23, 16:02:09
I vanliga fall är jag systemutvecklare, men eftersom jag inte har fast ännu så knäcker jag extra som nummerupplysare på 118100 vilket är vad jag sitter och gör just nu... Fungerar, men lite mer stimulerande med systemutveckling... sedan så ger det mer kosing. Men alltid najs med några extra kronor på kontot varje månad, speciellt nu när vi ska gifta oss

Fredrik
2006-09-23, 20:37:16
Kan en lördagkväll bli bättre än huvudvärk, nygjord äppelkaka och matin timell på tv :D

Hurra för Femman som visar Fight Club ikväll och räddar min dag.

Systemutvecklare alltså, Kalfir. Exakt vad sysslar en sådan med? Skulle nog komma rätt nära sanningen om jag gissade men det är ju alltid bättre att fråga direkt ;)

/Fredrik

Kalfir
2006-09-23, 22:04:27
Programering, mestadels i PHP... för internet då. Det är iaf vad jag gör, sedan finns det ju så klart andra sätt att utveckla system.

Min kväll har redan innehållit en liten gnutta poker och två avsnitt av serien Firefly. Är ni inte bekant med den så är det en sci-fi serie. Är det en genre som ni digga kanske ni iaf har höt om filmen som går under namnet Serenity. Helt ok. Produceras ju inte extremt mkt toppfilmer i den genren, men är man ett fan så blir man nog inte besviken iaf. Näe, nu ska jag klämma en eller ett par avsnitt till.

Daniel
2006-09-24, 03:49:04
Aha, super med en PHP-kille på Pappaforum som jag kan fråga när det ska pillas med forumet! ;)

Har hört på TV Guides Podcast att Battlestar Galactica ska vara en fullständigt lysande SciFi serie.

Fredrik, du följer väl den? Hur bra är den? :)

Fredrik
2006-09-24, 07:50:44
Battlestar Galactica är det bästa som hänt sci-fi sen Picard gick i kortbyxor :D Rekommenderar dig att skaffa login/pw till knivmannens ftp ;)

/Fredrik

Kalfir
2006-09-24, 11:30:52
Själv föredrar jag faktiskt Firefly över battlestar. Har dock inte hunnit igenom alla avsnitt där ännu. Är på avsnitt 10 andra säsongen eller nåt sånt. Men den är ju inte dålig, det kan jag inte påstå och jag ser fram emot ytterligare en säsong nu.
Kikar även på Stargate SG-1 och Atlantis. Börjar bli lite uttjatat nu, men måste likväl forsätta kika.

När man kikar på serier så bör man i mitt tycke beta av en hel säsong på en gång, så därför väntar jag alltid (eller oftast iaf) tills hela säsongen finns tillgänglig och då tar jag mig an den. Att se ett avsnitt i veckan kan vara jobbigt. Med lost lyckade jag inte hålla mig dock. Var ju tvungen att vara up to date för att inte alla andra skulle förstöra genom att diskutera senaste avsnitten.

Kalfir
2006-09-26, 09:07:05
Gjorde ett BSG race igår, så nu är man up to date där också. Vet inte om jag fortfarande vill säga att någon serie är bättre än någon annan. De är så pass olika. Firefly är mer scifi-western och lite mer "laid back" medans BSG är lite mer seriös och lite mindre humor.
Problemet nu är at välja vad man ska se här näst. Stargate? Eller ska man börja på prison break... kanske ska ta och köra Rome. Jo, jag vet, detta är ju inge scifi serier, men det sägs ju att de ska vara bra så då måste man ju se dem. Annars så kan man ju även kika på senaste säsongen av the 4400. Jobbigt att välja...

Fredrik
2006-09-26, 09:16:42
Ett tips om du inte redan har sett den: Steven Spielbergs Taken. Tror den spelades in som HBO-serie i tio avsnitt och hjandlar om ufo-kidnappning och man får följa ett gäng ppl från 50-talets Roswell och framåt (om jag inte missminner mig). Jag såg bara de första fyra avsnitten, sen gklömde jag bort serien. Men den var väldigt sevärd av det jag såg, så den får nog bli en re-run på.

/Fredrik

Kalfir
2006-09-26, 10:02:07
Jo då, Taken var bra... som all annan scifi. Gick på C+ har jag för mig och som vanligt kunde jag inte vänta i en vecka för att se fortsättningen så det blev väl att man skaffade sig den på annat sätt.

Daniel
2006-09-26, 23:01:39
Fan, nu måste jag ju se BSG. :)

Ligger fortfarande efter på 24, har sett till s04e11... vilket innebär att jag har s05 kvar! :)

Mats
2006-09-26, 23:04:37
Kort fråga: Hur f*n har ni tid att se så mycket skräp-TV?

Daniel
2006-09-26, 23:17:54
Jag har ju inte det längre... jag ligger ju efter 1.5 säsonger på 24! :D

Kalfir
2006-09-27, 08:31:30
Precis, jag har inte ens haft tid att börja på 24... kanske är det som är nästa mål. Behöver man ju inte ens tanka hem eftersom flera polare har DVD'erna.

Fredrik
2006-10-02, 11:17:28
Idag börjar två snickare hamra på vårt kommande hus! Om allt går som det ska så bör huskroppen stå färdig på fredag så nu är det spännande spännande :)

Får bara hoppas att vädret håller upp trots den ostadiga diagnosen. Det sista man vill är att bygget ska bli försenat pga att de måste stå och köra avfuktare innan v'äggarna kan komma upp ordentligt.

Länge sen man var så här giddy på något. Det är nästan att jämföra med hur man som barn kände sig när man vaknade på julaftons morgon och började fantisera över vilka julklappar man skulle få senare på dagen :D

/Fredrik

Fredrik
2006-10-04, 17:30:52
Dagens tips: Nåt som gnisslar där hemma? Kanske en dörr, en grind eller en sängkarm? :D Köpte idag en burk WD-40 på lokala byggbutiken och herrejäklars vad effektivt den tog bort gnisslet i ytterdörren :)

Nu kanske man kan ha visning på lägenheten utan att skämmas!

/Fredrik

Daniel
2006-10-05, 10:51:16
Ett pappatips relaterat till ovan är att WD-40 funkar även att smörja barnvagnshjul. :D

Och ja, jag är super "tummen mitt i handen" så att jag åkte till Babyland för att få hjulen smörjda första gången, verkstadskillen visade mig WD-40 (som vi otroligt nog hade hemma) och skrattade föraktningsfullt! ;)

Kalfir
2006-10-05, 20:50:26
Sjuk.... inge kul alls. Kände av det igår redan, men eftersom vi skulle ha spelkväll med pizza och dricka inhandlat på bolaget på jobbet igår så pallrade jag mig iväg även om jag var lite seg. När dagen började nå sitt slut insåg jag att jag inte skulle palla med att "döda" mina arbetskamrater. Blev hem och i säng istället. Idag har jag legat helt däckad på sofan hela dagen. Kikat på film och sovit. Inge kul det här med förkylningar. Inte när de är rejäla heller.

Vilka filmer har jag sett då?
The Lake House
Facinerande film. Kändes först inte så bra men blev riktigt intressant. Tror jag får ta och rekomendera den faktiskt. Såg den med sambon eftersom hon också börjat känna av förkylning och hon tyckte också den var intressant. Inte riktigt som andra filmer.

Sedan var hon inte suge att kika på mer film så jag kikade på...
Fearless
...själv. Jet Li film. Diggar ni Hong Kong action så var denna helt ok. Lite annorlunda mot vad man är van vid, men som vanligt mest fighting hela tiden.

Han även kika på en film till
The Myth
Nu var det dags för Jackie Chan. Och ja, jag diggar såna här filmer som ni kanske förstått. Jackie brukar ju numera ha lite mer handling i filmerna (inte bara fighting hela tiden) och denna film tyckte jag var bra.

Som ni märker blir det inga långa recensioner eftersom jag tycker att handlingen förstörs ganska ofta.
Kanske skulle skapa en filmtråd... men å andra sidan så är det ju ett pappaforum och då kan man ju hålla sig till ämnet. Film snackar man ju i filmforum... jaja, bra med en off topic så man får skriva av sig lite strunt ibland.

Fredrik
2006-10-05, 21:09:51
Förkylning är en nitlott!

Men feel free att skapa en film-tråd. I dare you, I doubledare you, mXXXXXXXXXXr. Say "what" one more time and I'll... Whops, kom visst på ett sidospår där ;) Guldstjärna för filmquoten, även om den torde vara simpel.

/Fredrik

Fredrik
2006-10-05, 23:53:27
Ok, jag är en sucker för bombastiska filmer men denna verkar ta priset.

Nya trailern för Frank Millers 300 (http://www.apple.com/trailers/wb/300/hd/)

Gillar du mer de lugna eftertänksamma filmerna så är detta inget för dig :D

/Fredrik

Skåne
2006-10-06, 01:58:05
En riktig man skall kunna identifiera en film genom att bara se fem sekunder från slumpvis ställe i filmen.

Film är kul. Jag gillar när jag slipper tänka.

Fredrik
2006-10-06, 07:30:06
En riktig man skall kunna identifiera en film genom att bara se fem sekunder från slumpvis ställe i filmen.Tyvärr säller jag mig till skaran män som har en god chans på 10 000-kronorsfrågan i denna kategori :D

Film är kul. Jag gillar när jag slipper tänka.Fick mig osökt att tänka på uttrycket "Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker" ;)

/Fredrik

Skåne
2006-10-06, 18:46:01
Neeej, inte tyvärr. Bär kunskapen med stolthet!

Tänk om jorden invaderas av aliens en dag och kunskaperna behövs för att knäcka deras superhemliga kod! Då blir vi hjältar!

Fredrik
2006-10-06, 18:57:23
Men hur kul är det att sambon beskriver mina två främsta egenskaper som "duktig på huvudräkning" och "kan f*n allt om film" :D

Hehe, någon liten överdrift kanske men om man var med i en sån där gameshow där partner ska peka ut två egenskaper, ja, då skulle de här nog komma upp.

Sambon läser över axeln och påpekar att jag även fungerar som "svenska till engelska"-lexikon.

Vad tusan hände med snäll, gullig och a stud! :confused:

/Fredrik

Skåne
2006-10-06, 19:05:55
Jag är mest glad att min fru står ut med mig, en trettitreårig tioåring. :)

Ja, lite filmcitat hade på nåt sätt lättat upp vardagen, t.ex:

Man slinker in i sovrummet direkt från duschen och frugan tittar storögt och utbrister: "Look at the size of that thing!"

Det hade man kunnat leva på en vecka eller två. Eller varför inte:

"You're toight, Mr Powersch, toight loik a toiger!"

Fredrik
2006-10-06, 19:10:41
"You're toight, Mr Powersch, toight loik a toiger!":D:D:D

Dags att införskaffa DVDn känner jag. Comedy gold!

/Fredrik

Skåne
2006-10-06, 21:55:41
Quartermaster Clerk (http://www.imdb.com/name/nm0611974/): One Swedish-made penis enlarger.
Austin Powers (http://www.imdb.com/name/nm0000196/): [to Vanessa] That's not mine.
Quartermaster Clerk (http://www.imdb.com/name/nm0611974/): One credit card receipt for Swedish-made penis enlarger signed by Austin Powers.
Austin Powers (http://www.imdb.com/name/nm0000196/): I'm telling ya baby, that's not mine.
Quartermaster Clerk (http://www.imdb.com/name/nm0611974/): One warranty card for Swedish-made penis enlarger pump, filled out by Austin Powers.
Austin Powers (http://www.imdb.com/name/nm0000196/): I don't even know what this is! This sort of thing ain't my bag, baby.
Quartermaster Clerk (http://www.imdb.com/name/nm0611974/): One book, "Swedish-made Penis Enlargers And Me: This Sort of Thing Is My Bag Baby", by Austin Powers.

Fredrik
2006-10-06, 22:34:10
Hahaha! Tur jag ska till gbg imorn för Hus & villa-mässa och på kalajs. Blir allt en tur förbi movieline för och köpa ett austin-set :cool:

Fat Bastard (http://www.imdb.com/name/nm0000196/): Ahhhhh! Ma titties!

/Fredrik

Fredrik
2006-10-09, 12:18:51
Sköna användningsområden för Bubblewrap (http://www.forbes.com/2006/10/04/lead-ceo-cx_hc_1004bubblewrap_slide_2.html?thisSpeed=6000): D

Du kan tacka mig senare Daniel ;)

/Fredrik

Fredrik
2006-10-23, 20:08:53
I helgen hade vi på jobbet 6 rätt på V75-systemet. Jädrans kul att det var 19 spänn i utdelning på 6 rätt :( 7 rätt gav mustiga 1000 kr så det var väl kanske inte så mycket att snacka om heller.

/Fredrik

Kalfir
2006-10-24, 11:01:57
Du ska inte bara spela på favoriter, då blir det aldrig den där feta utdelningen. Våga chansa. Lirar du stryktipset och Chelsea lirar mot skadedrabbade Floda som lirar i Div 2 Västra Götaland så spika ett kryss. Lyckas de hålla tätt med fult spel så blir det ju bra utdelning.

Fredrik
2006-10-24, 11:06:51
Kan nada om trav så jag körde på Harry Boy. Och det är väl som du säger, för den väljer väl bara ut de kryssade favoriterna och lägger till någon hästar på måfå. Men kan man inget om trav så får det bli så ;)

I ärlighetens namn så är det ju bara en kul grej arbetskamrater emellan. Man kan sitta och gabba lite i fikarummet om att man hoppas jkunna sluta arbeta efter helgen :D

/Fredrik

Kalfir
2006-10-24, 11:27:22
Ska man köra Harry Boy så bör man lämna in den relativt tidigt eftersom den går efter hur andra har lirat. Lirar man på lördagen får man typ bara favoriter. Har hört att vissa tycker torsdag är bäst för då är det rätt klart vilka som är favoriter men man får även med lite outsiders som kan göra att utdelningen blir lite roligare.

Fredrik
2006-10-24, 11:34:14
Aha! Bra att veta inför framtida Harry-lir :)

/Fredrik

Fredrik
2006-10-31, 20:42:35
Sådär i förbifarten vill jag bara säga att det är väldigt roligt att se att det plötsligt dyker upp 7 gäster och några nya medlemmar bara för att man skriver i pappa/sjal-tråden på sjalbarn.se :)

Välkomna, välkomna!

/Fredrik

Fredrik
2006-11-12, 17:17:07
Såg ett spel som verkade väldans kul idag. Recension skriven här (http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=305). Master of Movies. Kan mycket väl tänkas hamna på önskelistan till farbror Tomte :D

Jag tar, i förhand, upp utmaningar på detta spel ;)

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-12, 19:48:10
Jag tar, i förhand, upp utmaningar på detta spel ;)

/Fredrik

Åhh.. Va stryk du ska få rå´.. :p

/Henke

Fredrik
2006-11-12, 19:55:02
Åhh.. Va stryk du ska få rå´.. :p

/HenkeFick jag precis en handske kastad i ansiktet? Ujujuj, ge dig inte på berg när det finns småsten ;) It's on!

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-12, 19:58:35
Fick jag precis en handske kastad i ansiktet?

/Fredrik

Kan du ge dej på.. ;)
När vill du ha smisk då..? :p

/Henke

Fredrik
2006-11-12, 20:00:57
Kan du ge dej på.. ;)
När vill du ha smisk då..? :p

/HenkeSå fort jag fått spelet i julklapp och vi har vår första Pappaforum.se-gettogether så ska vi göra upp i "vem vet mest menlösa grejer om film"-jamboree :D Jag tar med en kudde till dig så blir inte fallet så hårt ;)

/Fredrik

Daniel
2006-11-12, 23:37:18
Geeky smacktalk... underbart! :D

Fredrik
2006-11-13, 17:27:49
Geeky smacktalk... underbart! :DKom igen Daniel, visst vill du in på the action. Kan ju bli årets drabbning i film- och tvserie-kunskap. Fast först får jag såklart rensa bort alla Vänner-frågor ur spelet ;)

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-13, 20:38:33
Jag tar med en kudde till dig så blir inte fallet så hårt ;)
/Fredrik

Låter bra det.. :D

/Henke

Fredrik
2006-11-14, 14:51:14
Ok, det här känns ju jäkligt manligt att behöva fråga om men, när tusan ska vinterdäcken vara på som senast? :o

/Fredrik

Kalfir
2006-11-14, 16:21:00
Ok, det här känns ju jäkligt manligt att behöva fråga om men, när tusan ska vinterdäcken vara på som senast? :o

/Fredrik

Har för mig att det är 1dec som gäller enl. lag

Fredrik
2006-11-14, 17:22:23
Har för mig att det är 1dec som gäller enl. lagOk, och för mitt egos skull ska jag låtsas som om jag redan visste om det där :D

/Fredrik

Leif
2006-11-21, 21:35:39
Så fick man sig en skojsig surprise när man rattade in till däckfirman för att boka tid. Mina vinterdäck är totalslut så det blir till att köpa nya inför denna säsong. Jag som hoppats på ett enkelt däckbyte plus förvaringskostnad = ca 500 spänn. Nu går väl kalaset på ett par tusen istället.

Men men, måste ju ha godkända däck på bilen så det är bara att bita ihop :rolleyes:

/Fredrik

Jag har en extra uppsättning dubbade vinterdäck till octavia om du är intresserad..... Inte mer än 5 mil från Varberg....

Fredrik
2006-11-21, 21:38:29
Jag har en extra uppsättning dubbade vinterdäck till octavia om du är intresserad..... Inte mer än 5 mil från Varberg....Tack :D Men octavian har redan fått vintersulor på (även de nya såklart :() inför att sambon skulle köra upp till Norge. Denna gång vart det till hånndajjen.

/Fredrik

Fredrik
2006-11-22, 13:28:03
150 medlemmar idag! Kändes som en liten milstolpe som var värd en postning :D

Hälsar därmed bro välkommen till forumet :)

/Fredrik - Pappaforum.se

Skåne
2006-11-22, 19:01:45
.....octavian ....blablabla....blabla...hånndajjen.

/Fredrik

Vad är din första prioritering när det gäller bilar?

Nuftighet?

Lite pill så qouten funkar. Och som svar på frågan, ja ;) /Fredrik, Pappaforum.se

Daniel
2006-11-23, 16:12:33
150 medlemmar idag! Kändes som en liten milstolpe som var värd en postning! :D
Hurra, hurra, hurra! :D

MetalCowboy
2006-11-23, 20:42:32
Hadde blitt irriterad på dig om det inte var för att jag är så sällskapssugen nu :D

Nä, men det vore kul att få sitta med nångång!

/Fredrik

Sitta med...? :eek: Du får väl ta nyckeln så fortsätter jag på kaffet..? ;)
Min är en 1.6 FSI.... Finns inget om man jämför med RS:en.. Förutom en helt ny kaross, inredning, väghållning osv... Men den lämnar en del att önska av motorn.....

/Henke

MetalCowboy
2006-11-24, 04:01:42
"ja, jag hade ju inte gett mig upp och flugit i den här".
/Fredrik

Haha!! Den har man kört med MÅNGA ggr.. :D
Faktum är att bara inatt har jag.. Eller, nää.. Ni vill nog inte veta, då kommer ni ALDRIG vilja/våga flyga igen... ;) :p

/Henke

Daniel
2006-11-26, 19:50:27
Delar av lite för bilsnacket till denna tråd (http://pappaforum.se/forum/showthread.php?t=256).

Och så låser vi denna extremt spretiga Über-OT-tråd, så kör vi på nya roliga trådar per OT-topic. :D