handdator

Visa fullständig version : Ögonoperation

Fredrik
2008-02-05, 10:28:52
Har äntligen fått datum, 3/3, bestämt för ögonoperation numero ett. Ågrenen börjar så sakteliga krypa inpå. Det är inte en vanlig laserop som ska göras utan de ska skära upp hornhinnan och placera en "ring" framför linsen och sedan lappa ihop mig igen. Vete tusan exakt vad den där ringen ska åstadkomma men enligt läkaren ska den tydligen stabilisera mitt ögonfel såpass att jagh kanske kan komma att börja använda vanliga plastlinser och slippa en del av brytningsfelet.

Blir tydligen sjukskriven fem arbetsdagar. Lapp för ögat. Inte så olikt Patsy i Svampbob Fyrkant kanske. Arrrrrrh :D

Ahja, får hoppas att killen är stadig på handen. Synene vill man ju gärna behålla så intakt som möjligt. Plz.

Robbie
2008-02-06, 19:30:26
Låter som jag en operation jag såg i England när jag vart där på ett litet utbyte. Om det är samma så kan du vara helt lugn kompis. Risken att nåt händer är väldigt liten. Dessa pojkarna och flickorna vet precis hur och vad och när dom ska göra saker och ting. Klart att man blir orolig, men jag säker på att du kan pusta ut en liten aning.

PS. bilder på dig med lappen är ett krav!:D

Fredrik
2008-02-07, 13:45:10
PS. bilder på dig med lappen är ett krav!:DAnfäktar och anamma! Självklart :D

Robbie
2008-02-07, 16:54:48
Henceforth shallt thy name be Haddock.

Daniel
2008-02-10, 11:45:32
Lycka till! :D

Hur länge kommer du behöva vara sjukskriven efter operationen?