Visa fullständig version : Babygym - let's work out
Fredrik
2006-07-10, 20:45:43
Jahapp!
Ni som vet bättre. Ett babygym ska man ha va? Men vad fyller det för funktion och vilket ska man köpa? Nån som har köpt ett som visat sig vara odugligt?
Hur gammal ska tösen vara innan man börjar fysträna henne i gymmet?
- Drop and give me twenty, private!
/Fredrik
Fredrik
2006-07-10, 21:03:19
Allvarligt talat! Kolla namnet på detta (http://www.barneys.se/Shop/Index.php?ArtId=29030103) babygym :D
Knappast troligt jag köper det, hehe.
/Fredrik
*edit* ok, jag är ett spån. Såg ju inte först att det var Nalle PUH på gymmet. Trodde på allvar att de hade döpt gymmet till Pooh Cloud (bajs-moln). Attans, skäms ju på allvar här!
Daniel
2006-07-10, 23:03:54
Vi har ett likande Pooh grejen, dock med två lamm och i mitten en blomma med en spegel i. Linn tyckte det lammen var rätt kul med lammen. :)
Go for it! :D
Fredrik
2006-07-11, 15:32:55
Surfade runt lite på Blocket och hittade denna annons. (http://www.blocket.se/vi/8398670.htm?ca=20_s) Ser det ut som något man skulle vilja låta sin baby ligga och leka med eller ska man kanske satsa på att köpa nytt.
Har tudelade känslor när det gäller att köpa begagnat efter att ha sett alla de fläckar som Ella gör upphov till :D
/Fredrik
Daniel
2006-07-11, 22:40:26
Det är typ en sån vi har.
När det gäller beg. leksaker så är jag skeptisk till sånt man inte kan tvätta ordentligt. Babygym är nog en sån grej jag inte skulle ta beg, men typ plast prylar man kan köra i diskmaskinen är mer okej.
Å andra sidan är jag ökänd för min nojja som gör att jag har tvångskänslor och vill plasta in allt i vårt hem. :D
Fredrik
2006-07-11, 22:46:14
Är det ok om jag börjar referera till dig som The BubbleBoy? :D
Håller väl med dig om det där med att kunna rengöra prylar ordentligt.
Jag får gå en handla-på-tradera-101-kurs hos dig Daniel ;)
/Fredrik
Daniel
2006-07-11, 22:48:37
Eller kanske "baby nazi" - "No baby for YOU!" :D
Sure, den kan även kompletteras fördjupningskursen i rent-och-fint-är-allt-som-är-i-gladpack-102 :p
Fredrik
2006-07-18, 10:21:41
Eller kanske "baby nazi" - "No baby for YOU!" :DHahahaa!
Well, idag står det förmodligen ett sprillans nytt Babygym när jag kommer hem. Får ta och köra den genom den beprövade fredrik-testar-sånt-han-aldrig-pysslat-med-tidigare-apparaten och återkomma med recension :)
/Fredrik
Daniel
2006-07-18, 14:00:31
Du vet väl att gymmet är för Ella och inte dig? :D
Fredrik
2006-07-19, 08:56:32
Du vet väl att gymmet är för Ella och inte dig? :DVisst, må vara så. Men är det jag eller Ella som skakar på leksakerna och får får dom att låta roligt, jag bara undrar :D
Verkar vara ett nice, standard babygym liksom. Varken mer eller mindre. Lite skojsiga grejjer som hänger ner från två tvärställda bågar, en spegel, lite figurer som sitter fast i kanten som ger ifrån sig lite roliga ljud när Ella råkar vifta till dom. Sweet så det bara föreslår!
/Fredrik
Daniel
2006-07-19, 09:30:25
Så du har gjort ditt "gympass" för veckan, yes? :)
Tillbaks till datorn och kolla på TV som du tagit ner från BT. ;)
Kalfir
2006-07-19, 11:24:38
BT?? TPB menar du? (och då syftar jag inte på någon sjörövarhamn).
Daniel
2006-07-19, 14:00:06
Aha, my bad... via BT och från t ex TPB är korrekt. ;)
Fredrik
2006-07-26, 13:38:10
Måste bara säga att babygym verkligen är the shiit! Lägger vi lilltjejen där så kan hon ligga och vifta, sparka och småjollra en bra stund innan intresset tryter :)
Ska banne mig kolla om jag inte kan fixa en rund tygbit i samma form och material som på gymmet och trycka en fet pappaforum.se-slogan på och sy fast :D Typ, Pappaforum.se - Building Better Babies
Hehe, där satt den tror jag :D
/Fredrik
Daniel
2006-07-26, 23:49:42
Ballt! Dräglar hon ner den ordenligt också? :)
Så kan vi släppa en video med samma namn, och även en uppföljare för matning "Pappaforum.se - Feeding Fatty Farsor"... inte alls samma catch-iga byline. ;)
Fredrik
2006-10-16, 22:55:10
Måste bara säga det att det känns mycket roligare att lägga lilltjejen i gymmet nu när hon har blivit lite äldre. Hon ligger och sliter i prylarna som hänger ner, stirrar i spegeln, klämmer på squeeky-grejerna och har tusan så mycket mer glädje av gymmet nu än tidigare.
Att det ger en trött pappa en liten andpaus är bara bonus ;)
/Fredrik
Skåne
2006-10-16, 23:16:24
Om jag räknat rätt så satte du lilltjejen i hårdträning redan vid lite drygt en månads ålder, Fredrik. När började hon faktiskt göra annat än att bara kika på grejerna? Eller gjorde hon det med detsamma?
(frågar såklart för jag vill veta när det är dags att ge sig av till prylaffären igen...) :D
Fredrik
2006-10-16, 23:44:09
Well, hon var runtikring 1,5 månader när vi köpte det och i ärlighetens namn hade hon nog lika gärna kunnat ligga på en filt, åtminstone ytterligare en månad till. Det var kanske vid ca 3-3,5 månaders ålder som jag upplever att hon började sträcka sig efter och hålla fast i prylarna i gymmet :) Nu känner jag verkligen att babygymmet fyller sin funktion, men det är klart, det är som med allt annat. Efter ett tag så tröttnar hon ju på det med och vill aktiveras på annat sätt.
/Fredrik
Skåne
2006-10-17, 17:55:04
Ah, perfekta julklappen från mor och farföräldrar med för mycket pengar att lägga på barnbarnen m a o :)
Fredrik
2006-10-24, 19:01:33
Yapp :) Har ni inget så rekommenderar jag det starkt. Ellas användade av gymmet går i vågor just nu känner jag. Ibland kan hon ligga där rätt länge och rycka och slå på grejerna medans ibland blir hon uttråkad, I guess, rätt omgående.
Men hursomhelst, det är sweeet :D
/Fredrik
Daniel
2006-10-24, 23:36:13
Du vet hur det är, nu när beach 2006 är förbi så faller ju motivationen. ;)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.