Visa fullständig version : Vad lyssnar ni på för musik?
Rock´n roll farsan
2007-11-21, 15:28:51
Tjenare.
Vad spelar du för musik till bebisen i magen?
Jag lyssnar mest på rock och hård rock. Men tycker om det mesta. Jag tänkte prova spela några låtar för grabben i magen. Men jag undrar vad kan en bebis i v 29 tycka om?
Heavy metal:eek:
Våra bebbar blev klart upplivade av Peps Persson när de var i magen. Jag kan dock tänka mig att den långsamare rytmiska metallen typ delar av Black Sabbaths produktion skulle kunna funka. Men inte Slayer, reign in blood eller liknande....
hrakna
2007-11-21, 16:50:13
Jag spelar Wheat, Last Days of April och Elliott... Får gå på Darkest Hour och dom hårdare tongångarna senare i livet :)
Rock´n roll farsan
2007-11-22, 18:19:06
Låter hur bra som helst. Lite lugnare nu sen killswitch när han är ute:rolleyes:
Jag har ett problem, tjejen min gillar inte riktigt min musik typ. Så jag måste hitta ett par hör lurar med långsladd.
Men va fan det går ju att spela från mobilen..
Vad tror ni om svensk, typ Glenmark, Mikael Wie Rönnblom?:confused:
Running wild ska jag spela för magen ikväll tillsammans med Hasse Aro
hrakna
2007-11-23, 09:23:00
Lite Rock'n Rolf och Killswitch Engage kan inte bebisen må dåligt av! :)
Fast jag gissar att min sambo inte vill höra den typen av musik vid födseln. Även om jag skulle gråta av lycka om jag fick veta att jag föddes till ljudet av galopperande gitarrer! :)
Jag gjorde en egen godnattvisa och spelade in, får hoppas att det lilla livet somnar till den.
---------------- Now playing: It Dies Today - A Port In Any Storm (http://www.foxytunes.com/artist/it+dies+today/track/a+port+in+any+storm) via FoxyTunes (http://www.foxytunes.com/signatunes/)
Daniel
2007-11-28, 14:43:07
Tror vi oftast körde radio... :)
Sen pratade vi mycket med magen, förhoppningen var att barnet skulle bli bekväma med våra röster. Verkar han funkat, för vår dotter verkar gilla oss (än så länge). :D
Rock´n roll farsan
2007-11-28, 19:36:52
Jag har pratat lite med bebisen och verkar den ganska lugn. Sen har jag provat sjunga för han och då blir han vild, kan det bero på att jag sjunger lika falskt som... ja den värsta ni har hört.
Ska spela lite The Who nån kväll o se om det blir nå fart på grabben..
Sterk
2008-03-10, 17:07:26
Självklart metal... >)
vi har i planerna att ungen skall ploppa ut till Marilyn Manson...
..... stackars barnmorskor...hehehe..:D:D:D:D
Progg i alla former är ju självklart det som lämpar sig bäst för bäbisen. Med lite tur får den lite politisk fostran redan i magen då. ;)
Robbie
2008-03-12, 19:48:05
Jag fick betala tjejen för varenda rock/hårdrock/metal låt jag ville testa.
Verkade som om själve Hin flög i honom. Jag hoppas att det var headbanging men tjejen sa att det kändes "inte riktigt så!".
Sen satte hon på dance och annat skit och naturligtvis lugnade han ju ner sig:mad:
Oväntad Efterlängtad
2008-03-24, 00:02:14
Jag fick betala tjejen för varenda rock/hårdrock/metal låt jag ville testa.
Verkade som om själve Hin flög i honom. Jag hoppas att det var headbanging men tjejen sa att det kändes "inte riktigt så!".
Sen satte hon på dance och annat skit och naturligtvis lugnade han ju ner sig:mad:
Lugnade ner sig? Han diggade ju såklart den bra och tunga musiken medan han sket fullkomligt i smörmusiken! :D
Själv tänker jag fostra den lille genom att ta med den på Raised Fist-spelningen den 1:e april. Nu ligger den ju fortfarande i magen så sambon "tvingas" med. :)
Staffan
2008-03-25, 13:23:53
Lugnade ner sig? Han diggade ju såklart den bra och tunga musiken medan han sket fullkomligt i smörmusiken! :D
Själv tänker jag fostra den lille genom att ta med den på Raised Fist-spelningen den 1:e april. Nu ligger den ju fortfarande i magen så sambon "tvingas" med. :)
Gitt med Raised Fist.. Ska själv glo på dom 2 april i Malmö =) Men lilltjejen får nog stanna hemma =)) har lirat lite exodus, lamb of god och lite annat smått och gott för henne i bilen =)) Ha d gött!!
Stay True, Stay Hard!!
deafandblindeanddumb
2008-11-24, 18:31:31
spoooooooooooooooooooongle , ott, tool och a perfect circle =) kvalitet på hög nivå! vill ju inte att ungen ska känna sig trygg o lugn när han lyssnar på vanlig radiocrap:rolleyes:
Refused_X
2008-11-27, 09:59:07
Nu är det min fasta övertygelse att barn, i alla storlekar och former, mår bäst av funk. Vad som då är bäst att spela råder det väl ingen tvekan om? James Brown såklart! Inser att jag har del av samma dilemma som fler män i min situation då flickvännen inte tål J.B. *suck*
Men jag har planen att prata med magen varje dag så att barnet tidigt vänjer sig vid min röst. Nu har "hen" inte utvecklat hörseln ännu men så fort det är klart skall det pratas och sjungas.
Peter
2008-11-27, 22:23:21
Mitt barn kommer nog bli matad med Hiphop och Soul då jag mest lyssnar på det idag, mannan mest Soul. Jag är dock en gammal metal trummis :) Men jag har lugnat mig.. Gillar mycket rock fortfarande, men inte så mycket rå metal som förr.
Danska Volbeat är en av favoriterna i den gengern
Daemon
2009-01-02, 12:08:54
Ja hårdrock blir det heltklart för magen. Men mestadels får min blivande hårdrockare lyssna på Stoner-Rock och liknande.
tranquillo
2009-01-06, 02:58:03
Fick Kent-boxen i julklapp. MUMS!
Sigfridsson
2009-01-06, 07:23:57
Alltså, spelar ni musik för magen? Det låter ju riktigt kul, måste jag prova är jag kommer hem! Självklart Rock :)
Plåster
2009-02-06, 16:32:36
Metal och endast metal blir våran dotters magmusik. Och senare i livet hoppas vi :)
Moonspell när blivande mamman får bestämma och Amon Amarth när jag väljer.
Men så har jag Abba singstar också, men med tanke på de som använder det där hemma så lär det nog skrämma henne mer än något annat :)
Morbos
2009-02-06, 19:42:27
Vi kör lite mer latino rytmer som salsa och merengue. Michael Jackson och Rnb gillar bebisen med men det blir mest merengue.
Hennes favvo låt är denna http://www.youtube.com/watch?gl=SE&hl=sv&v=L2VlG922NWY
Lilleman75
2009-02-07, 10:03:11
Eddie Meduza....
Tjenare.
Vad spelar du för musik till bebisen i magen?
Jag lyssnar mest på rock och hård rock. Men tycker om det mesta. Jag tänkte prova spela några låtar för grabben i magen. Men jag undrar vad kan en bebis i v 29 tycka om?
Heavy metal:eek:
Hmm jag den enda techno farsan här? :D
fast tjejen gillar RnB musik så barnet lär gilla det ;)
Morbos
2009-02-16, 08:13:17
Hmm jag den enda techno farsan här? :D
fast tjejen gillar RnB musik så barnet lär gilla det ;)
Nedå jag är all lyssnare. Techno, rave, trance, drum&base hardcore med mera.
Och annat med =)
Barkis
2009-02-16, 08:13:53
Hej alla, en synthfarsa finns det här! Fast när min sambo bestämmer blir det mest hårdrock. :)
Tomtomdrum
2009-02-20, 15:31:08
Det kommer bli mycket döds och rens men kanske lite The Knife, Peal Jam, Alice in Chains, Black Sabbath, Down, Pantera etc etc
:)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.