handdator

Visa fullständig version : Sanslöst roliga historier

Fredrik
2006-07-04, 13:45:24
Fick precis två historier på mailen och tänkte passa på att dela med mig så här i sommarvärmen! Att bägge två har pappa-anknytning är bara en bonus :D Fyll gärna på om du sitter på ett sjysst alster!
Daddy's on the Phone!

"Hi honey. This is Daddy. Is Mommy near the phone?"
"No, Daddy.
She's upstairs in the bedroom with Uncle Paul."
After a brief pause, Daddy says, "But, honey, you haven't got an Uncle Paul."
"Oh yes I do, and he's upstairs in the room with Mommy, right now."
Brief Pause.
"Uh, okay then, this is what I want you to do. Put the phone down on the table, run upstairs, knock on the bedroom door, and shout to Mommy that Daddy's car just pulled into the driveway."

"Okay, Daddy, just a minute."
A few minutes later, the little girl comes back to the phone. "I did it Daddy."
"And what happened, honey?" he asked.
"Well, Mommy got all scared, jumped out of bed with no clothes on, and ran around screaming. Then she tripped over the rug, hit her head on the dresser, and now she isn't moving at all!"

"Oh, my God!!! What about your Uncle Paul?"
"He jumped out of the bed with no clothes on, too. He was all scared, and he jumped out of the back window into the swimming pool. But I guess he didn't know that you took out the water last week to clean it. He hit the bottom of the pool, and I think he's dead."

***Long Pause***
***Longer Pause***
***Even Longer Pause***
Then Daddy says, "Swimming pool? . . . Is this 486-5731?"

......

Brev från dottern...

En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Emma

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

/Fredrik

Daniel
2006-07-05, 14:06:33
Fel nummer gone waaaay wrong! :D

Kalfir
2006-07-05, 17:29:58
Ben invited his mother over for dinner. During the meal, his mother couldn't help noticing how beautiful Ben's roommate was. She had long been suspicious of a relationship between Ben and his roommate and this only made her more curious.

Over the course of the evening, while watching the two interact, she started to wonder if there was more between Ben and the roommate than met the eye. Reading his mom's thoughts, Ben volunteered, "I know what you must be thinking, but I assure you, Allison and I are just roommates."

About a week later, Allison came to Ben and said, "Ever since your mother came to dinner, I've been unable to find the beautiful silver gravy ladle. "You don't suppose she took it, do you?"

Ben said, "Well, I doubt it, but I'll write her a letter just to be sure."

So he sat down and wrote: "Dear Mother, I'm not saying you 'did' take a gravy ladle from my house, and I'm not saying you 'did not' take a gravy ladle. But the fact remains that one has been missing ever since you were here for dinner."

Several days later, Ben received a letter from his mother which read:

"Dear Son, I'm not saying that you 'do' sleep with Allison, and I'm not saying that you 'do not' sleep with Allison. But the fact remains that if she was sleeping in her own bed, she would have found the gravy ladle by now. Love, Mum"

Ett tips är att inte testa nästa på era respektive

A couple had been married for several years when suddenly the wife decides she'd like to have breast implants.

The husband says, "Now, honey, you know we can't afford that kind of thing right now."

"But I see you looking at other women," pleaded his wife, "and I want to be as attractive as they are to you."

Days go by and the wife keeps insisting she needs breast implants, despite the protests of her husband. Finally, the husband has had it. So he says to his wife, "Honey, I have an idea. Every day, about twice a day, wad up some toilet paper, then rub it between your breasts. Repeat it 3 or 4 times each time."

"You think that'll make my breasts larger!?" asked his wife.

"Why not?" says the husband, "It worked on your ass!"

Fredrik
2006-07-06, 11:36:21
:D @ nummer 1!

:D @ nummer 2!

Bra jobbat Kalfir, hehe.

/Fredrik

Fredrik
2006-07-06, 14:45:57
Apropå fotbolls-vm:

Out on her royal yacht Britannia, the Queen was enjoying the sea air and
glorious weather when she spied a man in the water off the port bow -
clearly being menaced by a very large shark. Through her binoculars she
could see it was Christian Ronaldo, struggling frantically to free
himself from the jaws of a 20ft foot shark!

The queen ordered the captain to change course to try and save the poor
man, but she knew the yacht's top speed would never get them there in
time.

At that exact moment a speedboat containing three men wearing white
shirts sped into view. One of the men took aim at the shark and fired a
harpoon into its ribs, immobilising it instantly. The other two reached
out and pulled Ronaldo from the water and, using long clubs, beat the
shark to death.

They bundled the bleeding, semi-conscious Ronaldo into the speedboat
along with the dead shark and prepared for a hasty retreat, when they
heard frantic calling ....... It was the Queen calling them to the
yacht.

On reaching the yacht the Queen went into raptures about the rescue and
said, "I'll give you a knighthood for your brave actions. I thought the
England team would hate Ronaldo after the world cup, but I see that the
England team are true heroes and should serve as a model for
sportsmanship to other countries."

She knighted them and sailed away.

As she departed Rooney asked the others, "Who was that ?!"

"That," Beckham answered, "was our Queen, she rules the Commonwealth and
knows everything about our country."

"Well," Rooney replied, "she knows 'ck-all about shark fishing, how's
the bait doing ?"

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-30, 14:30:47
Satt och gick igenom mailboxen idag och hittade denna goding.. :D

Manlig och kvinnlig version av samma händelse...

En man och en kvinna som har ett förhållande sedan några månader träffas en fredagskväll, först på en pub för att därefter äta tillsammans.De äter på en lokal Thai restaurang i närheten av bådas bostäder. De äter och går därefter hem till honom och hon stannar över natten.

Hennes historia:
Stämningen mellan mig och Johan var så konstig ikväll.Han var på ett alldeles besynnerligt humör redan när vi träffades. Det kanske berodde på att jag var lite sen eller det faktum att jag bytt frisyr något.
Han kommenterade ingendera så jag vet inte riktigt. Tyckte inte vi hade något att prata om under tiden vi var på puben. Det kändes lite konstigt, jag undrar vad han tänkte på.
Hade jag sagt något som retade honom? I vilket fall som helst tyckte jag att vi skulle gå till ett mer romantiskt ställe så vi gick till den mysiga Thai restaurangen, som ägs av ett jättegulligt thailändskt par där deras döttrar hjälper till med att servera.
Han uppför sig lika förunderligt då vi äter så jag måste fråga honom om det beror på mig men han svarar att det inte gör det. Jag vet inte vad jag skall tro.
Vi åker hem till Johan efter maten och jag försöker gosa lite med honom i taxin och säger att jag älskar honom. Han bara lägger sin arm om mig och jag vet inte vad det betyder eller hur han känner för mig. Varför säger han inte att han älskar mig?
Gör han det?
När vi kommer hem till honom försöker jag fråga honom om det men han svarar bara kort att han tycker om mig men det är ju inte det jag vill höra, jag vill att han ska berätta hur mycket han älskar mig och vad som är bra med mig.
Han slår bara på TV:n och tittar på sporten.
Jag går och lägger mig.Efter ungefär en kvart kommer han in och lägger sig hos mig och vi har sex.
Han verkade glad men ändå distraherad, jag vet inte vad det är med honom. Åh, jag har bara lust att gå därifrån, jag vet inte längre vad jag känner. Jag tror att han har träffat någon annan.

Hans historia:
Pissdag på jobbet, inget gick som beräknat.
AIK spöade Göteborg med 2-1, härligt!
Bra knull innan sängdags.

Daniel
2006-11-30, 19:32:36
MetalCowboy, nästan lika låg humor som Glocalnet... :o

Fredrik
2006-12-25, 18:25:13
Ok, så det här är inte en historia men jag tyckte det såg lite kul ut.

Visst tusan ser det här mer ut som Emperor Palpatine än påven?

http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,5342678,00.jpg

Man kan riktigt höra honom säga "Come join the Dark Side of the force, young Skywalker!" :D

Daniel
2006-12-25, 22:17:17
Han ser ju alltid evil ut... det är ju Påven... ;)

Fredrik
2006-12-25, 22:32:35
Men han ser ju verkligen extraordinärt evil ut på det kortet! :D

Gilthas
2009-10-12, 14:39:51
Känner mig fruktansvärt lat och så men lägger bara in en länk till ett av mina blogginlägg med en rolig historia...

http://blogg.pcaesar.se/?p=282 (bör kanske nämnas att rubriken på inlägget är "Inte helt rumsren historia…")