handdator

Visa fullständig version : Dimma!

Kreppe
2007-08-09, 18:27:40
Hejsan!

Jag är en blivande pappa som ska få i januari. Vi var till mvc idag och fick
höra Pyrets hjärta slå de var helt otroligt.:p I måndags var vi på ultraljud och de var också en mäktig känsla. :rolleyes:

Är de normalt att man inte fungerar som man ska. Man är lite förvirrad, de tar längre tid att göra saker?
Och man känner sig helt bort fast överlycklig att bli pappa.
Jag är nervös för att misslyckas som pappa fast jag har bra stöd från min sambo. Men är de normalt att man tänker så?? :(

Mvh en blivande pappa

Fredrik
2007-08-09, 18:46:00
Tjena och grattis!

Tror att du har helt normala funderingar kring det hær med att bli farsa. Det var næstan så jag førvæntade mig att du skulle avsluta posten med ett "Ær jag normal?" och "Førresten, det ær inte killen i filmen som har skrivit brevet" ;)

Vet sjælv hur det var nær jag fått reda på att sambon var gravid. Lullade omkring i ett jædra tøcken och kunde børja fånle åt i princip vadsomhelst. Man gick igenom en vældigt stor førændring i och med det att man børjade se værldne med lite annorlunda øgon, ja, det upplever nog jag att jag gjorde iallafall. Vældigt coolt.

Ett par tips:

- var snæll, men inte mjækig, mot din sambo ;)

- var inte rædd før att stælla frågor hær eller hoppa in i diskussionerna!

- ta det lugnt. det ordnar sig :)

Kreppe
2007-08-10, 19:27:36
Tack de var skönt att höra. Man känner sig så maktlös men ändå så hög på ruset av glädjen... Vad kan man göra för att hjälpa sin sambo?? Kan man göra något???

Mvh Kreppe

Daniel
2007-08-15, 14:00:57
Kreppe, stort grattis! :D

Beror nog på hur man är som person, men jag tror att majoriteten av blivande pappor funderar på hur det kommer att gå. :)

För att underlätta för den blivande mamman så är det bara att försöka var lyhörd och hoppas på att det rullar på smidigt med graviditeten. :)

Om inte annat så kan du alltid bolla dina funderingar här på forumet. :)