Visa fullständig version : Ett nytt ansikte
Rookra
2007-07-20, 12:52:06
Tänkte passa på att säga hej till er alla nu när jag har bestämt mig för att bli medlem på forumet. Sökte runt lite på olika "pappa sidor" men kom fram till att denna kändes som min nivå med mycket trevliga inlägg och svar.
Vi fattade själva beslutet att bli föräldrar för endast 6 dagar sedan och gick in i vad vi tror är vecka 7 idag så om allt går bra så kommer ni nog se en del av mig här på forumet då detta är vår första och vi för 6 veckor sedan absolut inte såg några barn inom den närmsta framtiden, så vips var det midsommar och tjejen kände nåt "märkligt i kroppen" :eek:
....känns dock helt rätt idag och jag ser verkligen fram mot första besöket på MVC som är på torsdag nästa vecka samt att ha hittat ett forum där inget känns dumt att fråga.
Fredrik
2007-07-20, 13:47:13
Välkommen och grattis till beslutet :)
Hmm, undrar just hur vanligt det är att man "råkar" bli gravid och väljer att behålla det kontra de som faktiskt försöker bli gravida.
Hursom, du har nåt trevligt att se fram emot på ultraljudet. Det var rätt coolt att se att där fanns nåt litet levande som man visste att man var upphov till. Fånleende garanteras ;)
Daniel
2007-07-30, 10:46:58
Rookra, välkommen till Pappaforum.se! :D
Hur gick det på Ultraljudet?
Rookra
2007-07-31, 09:42:32
Tydligen så skiljer sig saker mellan olika landsting och olika länder. Vi var som sagt på MVC och träffade vår barnmorska för första gången, detta vara bara "snacka" mötet, få info om skadliga droger (nokotin, alkohol osv.) vad man ska /inte ska äta.
Ultraljudet kommer vi vackert få vänta med tills vecka 18 :eek: känns som en hel livstid bort. Sambon blev så klart besviken då hon trodde att hon skulle få se den lille minst 3-4 ggr med ultraljud och det visar sig bli 1 gång...men jag antar att den som väntar på något gott.
Nu äntrar vi vecka 10 på fredag och varken jag eller sambon kan vänta till vi når upp till 12-13 då illamåndet förhoppningsvis ger sig, stackarn spyr flera gånger om dagen och kan inte äta mer än 3-4 gafflar mat innan hon måste ge sig och vänta till "läget lugnar sig"
Daniel
2007-08-13, 10:35:03
Ultraljudet kommer vi vackert få vänta med tills vecka 18 :eek: känns som en hel livstid bort. Sambon blev så klart besviken då hon trodde att hon skulle få se den lille minst 3-4 ggr med ultraljud och det visar sig bli 1 gång...men jag antar att den som väntar på något gott.
Surt! Men det är inte så länge till. :)
Nu äntrar vi vecka 10 på fredag och varken jag eller sambon kan vänta till vi når upp till 12-13 då illamåndet förhoppningsvis ger sig, stackarn spyr flera gånger om dagen och kan inte äta mer än 3-4 gafflar mat innan hon måste ge sig och vänta till "läget lugnar sig"
Aha, känner igen det där. Min fru hade det riktigt jobbigt första 15 veckorna, var mest sängliggande och spydde flera gånger om dagen.
Ett tag var vi lite oroliga att barnet i magen inte skulle få någon näring, beskedet vi fick från MVC att barnet tar sitt så det är "bara" den blilvande mamman som får lida. :)
Med tanke tjock och fin vår lilla tjej blev så stämmde det nog rätt bra. :)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.