Visa fullständig version : Står på min önskelista
nitraM
2007-05-31, 18:17:54
Jäklar va coolt de skulle va :D
http://www.coolstuff.se/p499/MiG25JetFlight.html
Näää jag får nöja mig med mina flygplan som står i garaget :(
Fredrik
2007-05-31, 18:40:03
Får mina besök på liseberg att se ut som kindergarten i jämförelse :D
Villhavillhavillhavillhavillha!
nitraM
2007-05-31, 18:54:29
Lite billigare var detta....http://www.coolstuff.se/p498/Formel1iMonteCarlo.html
Henke
2007-06-01, 08:58:09
Varför inte börja spara lite pengar och satsa på 2012 istället!
http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=24559&categID=35
/h
Tordan
2007-06-01, 09:02:09
Alternativt åk bil med Henkes fru, medtag eget fyrpunktsbälte :eek:
*skojar bara, mest*
Henke
2007-06-01, 09:41:08
Alternativt åk bil med Henkes fru, medtag eget fyrpunktsbälte :eek:
*skojar bara, mest*
Statistiskt sett så sker bilolyckor på vägen, med detta i åtanke är det ju självklart att desto fortare man kör desto mindre exponerar man sig för bilolyckor:D
Hon är nog ganska smart;)
/h
Skåne
2007-06-01, 09:51:04
Hon kanske gått på samma skola som min fru då. :D
Tordan
2007-06-01, 10:13:29
Ja, det är inte så dumt tänkt. :D
Har för mig att de flesta olyckor sker i hemmet, förmodligen av samma anledning, man är oftast där. Hmm, kanske skall hålla sig undan mer...
MetalCowboy
2007-06-01, 21:12:02
Jäklar va coolt de skulle va :D
http://www.coolstuff.se/p499/MiG25JetFlight.html
Näää jag får nöja mig med mina flygplan som står i garaget :(
Va? En likasinnad kanske?
Vad står i garaget?
/Henke
najas
2007-06-02, 09:26:10
Jag vet ju inte hur många av er som verkligen flugit militärjet, men jag kan meddela att det mest är läskigt. Jag har gjort det en del (lätt attack) och gillade det aldrig nåt vidare (spakade dock aldrig själv). Alla piloter är galna, och flygregler är till för att brytas. Att vara uppe med dom i en jet är bara läskigt, tacka vet jag när de bara har proppellerplan att leka med.
Jag har rundat Hallands Väderö på sidan och lågsniffat över mina föräldrars hus för att piloten tyckte vi skulle "hälsa på" (skrämde skiten ur min mor). Rollar och loopar var vardagsmat, det var ju skitkul att se om de kunde få mig att spy i mikrofonen eller svimma av g-krafterna (båda sakerna hände då och då).
Flera starter misslyckades och vi hamnade ute i gräset. Vid dessa tillfällen ringde piloten efter en traktor som drog upp oss och så försökte vi igen.
(Allt detta gäller alltså militären)
De har noll överlevndasdrift.
nitraM
2007-06-04, 19:18:44
Va? En likasinnad kanske?
Vad står i garaget?
/Henke
De står delar till en Extra 300 som de ska i en OS 40 motor i.
Annars är de bara ett MiniMag el plan.
En airboat har ja me......120 km/h på älven har vi klockat den till =)
Men R/C e skoj..
Skånes fru
2007-06-05, 11:29:43
Hon kanske gått på samma skola som min fru då. :D
*Hrmpf* =)
Fredrik
2007-06-05, 13:11:37
Jag vet ju inte hur många av er som verkligen flugit militärjet, men jag kan meddela att det mest är läskigt. Jag har gjort det en del (lätt attack) och gillade det aldrig nåt vidare (spakade dock aldrig själv). Alla piloter är galna, och flygregler är till för att brytas. Att vara uppe med dom i en jet är bara läskigt, tacka vet jag när de bara har proppellerplan att leka med.
Jag har rundat Hallands Väderö på sidan och lågsniffat över mina föräldrars hus för att piloten tyckte vi skulle "hälsa på" (skrämde skiten ur min mor). Rollar och loopar var vardagsmat, det var ju skitkul att se om de kunde få mig att spy i mikrofonen eller svimma av g-krafterna (båda sakerna hände då och då).
Flera starter misslyckades och vi hamnade ute i gräset. Vid dessa tillfällen ringde piloten efter en traktor som drog upp oss och så försökte vi igen.
(Allt detta gäller alltså militären)
De har noll överlevndasdrift.Är du en sån där kille som tycker att glaset är halvfullt eller? ;)
Men seriöst, vete tusan om jag hade gett mig upp i en jet efter att ha lsät det där. Tycker vanliga propellerplan är edgigt nog, fråga MetalCowboy om min flygskräck :)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.