handdator

Visa fullständig version : TV- Tipsa om komediserier

Fredrik
2006-06-26, 23:46:35
Har precis plöjt de två sista säsongerna av Vänner på DVD. Trist att en så välskriven och überrolig serie har gått i graven. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera att köpa/följa när det gäller komediserier på tv. Alltid öppen för att testa nya serier så länge de inte ligger på nivå med Hope & Faith :D

Komediserier som jag sett eller följer just nu:

- Vänner
- Joey
- Everbody loves Raymond
- King of the Hill
- Fresh Prince in Bel Air
- Futurama
- Family Guy
- South Park
- That 70s Show
- Married with children
- Scrubs

*edit* Lägger till serier som ni har tipsat om som kan vara värda att införskaffa på dvd

- Will and Grace
- Frasier

Känns verkligen som om jag har glömt några stycken. Kanske skulle gjort den här posten när jag inte vart så himla trött :D Men om ni har nåt guldkorn på lager så tipsa mig gärna!

/Fredrik

stieach
2006-06-27, 11:21:33
Menar du att det är underförstått att du kollar på simpsons ? :)

En bra serie som inte är komediserie är House, spännande sjukhusserie som inte handlar om att lipa på akuten utan dom fokuserar på att lösa speciella fall.

Fredrik
2006-06-27, 11:41:19
Simpsons! Hur f*n kunde jag glömma den. Tycker iofs att den har tappat under de senaste 3-4 säsongerna. Inget jag kommer att köpa (de är väl uppe i en 17 säsonger vid det här laget?).

House, har hört att det är Bryan Singer (Usual Suspects, x-men, superman returns) som producerat/regisserat den, så den kan mycket väl vara värd en titt! Thank jåå :D

/Fredrik

stieach
2006-06-27, 14:55:38
Iofs sant, skämdes lite när jag såg simpsons senaste avsnitt!

Daniel
2006-06-27, 23:34:49
"Will and Grace" är rätt kul om man gillar lite lite Woody Allen Light humor.

"Frasier" är också rätt okej om man gillar lite mer grumpy old men känslan.

Har kollat lite på "How I meet your mother" som ska vara en ny "Friends" enligt TV Guide Podcasten, men jag tycker den är rätt svag.