handdator

Visa fullständig version : Mogen att snacka pension?

Fredrik
2007-05-07, 17:51:04
Köpte ett Windows XP Home Edition idag för 1295 pix. Antar att jag är mogen att snacka pension :)

Ska verkligen bli kul att kolla upp alla lösenord osv som man har på de 700 diverse konton ute på nätet. Seriöst, knappt man orkar installera om burken pga det :o Alla program som måste laddas hem på nytt, alla hemsideadresser som måste spraras. Blir matt bara jag tänker på det.

Men, jag är iaf mogen att snacka pension.

Skåne
2007-05-07, 20:17:13
Jag har jobbat med att snacka pension. Tro mig, det är inte kul. Inte på en fläck.

Fakta:

1. Du kommer att bli gammal och börja lukta illa.
2. Fyrtitalisterna (dina föräldrar) tog alla pengar och kommer att tvinga din generation att försörja dom. De pengar de gör av med kommer de att göra av med i Marbella så inget kommer tillbaks till Sverige så att du får nytta av dem.
3. Du kommer som offentliganställd att ha ganska bra tjänstepension men du kommer inte att ha möjlighet att utnyttja den eftersom lagom tills ditt nybyggda hus är avbetalt så kommer isen på polerna att ha smält och din hela existens kommer att vara uppbyggd kring den där gamla ekan som gått i arv i familjen. Allt detta tack var giriga svin som inte tänker ett skit på konsekvenserna av deras handlande. Som grädde på moset så kommer väl elitfeministiska forskare att ha spritt ut nåt genbaserat vattenlösligt ämne som gör alla män sterila så att de enda som kommer att hålla till på de få öar som finns kvar är kvinnor och deras kloner.

Så...vill du fortfarande prata pension ;)

Fredrik
2007-05-07, 21:49:15
1. Vaddå "Du kommer att bli..."?

2. Om de tog alla pengar kan de väl för attan försörja sig själva? Damn those moneygrabbing hobos!

3. Så vi kommer att leva i en blandning av Waterworld och Children of Men *ryser*

:D

Och så en avslutning av Bill Hicks som blir min nya tagline: “It's just a ride and we can change it any time we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money, a choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your door, buy guns, close yourself off. The eyes of love instead see all of us as one.”

Daniel
2007-05-08, 17:08:13
Den här är ju TOTALT OT, men det gillar ju jag... ;)

En liten grej om password-management, kolla in KeePass (http://www.keepass.info/) som är ett suveränt litet program. Finns även för portabelt bruk (http://portableapps.com/) på USB sitcka om man är extra noga med att inte ha det på hårddisken.