handdator

Visa fullständig version : "Samvaro" under graviditeten

MetalCowboy
2006-06-26, 15:04:39
Nu kanske Ni tycker att detta är en väldans personlig fråga, MEN - jag undrar ändå..

Hur var / är det för er under graviditeten?
Hur mycket mer / mindre blev det?
Orsaker?

Passar på att svara själv, så just Du slipper vara först med att "blotta" dig..

HELT otroligt.. Hon kan inte få nog just nu.. Inte utan att man känner sig lite nojjig för att skada denna "någon" som bor hon henne..
Hon tar verkligen varenda chans hon får.. (Tur att man jobbar 55 mil hemifrån så man får vila upp sig ibland... ;) )

Är det bara min fru som var / är sådan eller är det fler som känner igen sig?

/Henke

Daniel
2006-06-26, 21:50:16
Tror det är rätt lungt för den lille i magen. :)

För vår del var det att gå från illamående till stor och tung mage så det blev lite mindre "samvaro" helt enkelt. Sen kändes inte så jättehet heller med tanke på situationen och allt omkring så det var inget jag led av i nån större utsträckning.

Så för att svar på din sista fråga, nej... inget jag känner igen. ;)

Fredrik
2006-06-26, 22:13:51
På wc så har det passerat en hel del mammatidningar under graviditeten och flertalet av dem har ju tagit upp det här ämnet (och ja, jag har väl smygläst några stycken :o). Det verkar nog finnas lika många olika situationer som det finns kvinnor. Vissa blir lite hetare på gröten medans andra verkar se sig som uppsvällda baloons och därför inte ser sig som supersexiga?

Personligen fick jag mig väl ett litet psykbryt apropå den lille som fanns där inne och det blev således inte så mycket "samvaro" under den här tiden. Jag visste ju att det absolut inte var någon fara att samkväma under graviditeten men det låste sig lite helt enkelt. :o

Som tur väl är är ju inte graviditeten något bestående ;)

Och nu en handuppräckning, hur många har sambos som läser på pappaforum? :D

/Fredrik

Daniel
2006-09-23, 19:19:38
Flyttar över denna till nya Relation-gruppen. :)

WaR
2007-02-05, 12:19:31
Svarade på denna nyss, men mitt inlägg försvann visst.

Nåja, det verkar som denna graviditet blir precis som den förra.
Min frus största intresse när hon får tid över är inte samvaro utan sömn vilket hon förklarar med parasiten i magen.
Förra gången ändrades dock detta lagom till v 20, då hon plötsligt blev piggare och MYCKET intresserad av samvaro.
Tja, vi får se.
Jag överlever hursomhelst.
Sen får man ju inte glömma att det kan ta upp till ett år EFTER förlossningen tills man har någotsånär "normal" samvaro igen.

JockeH
2007-02-05, 12:23:20
Ja jag förstår inte vad det är med kvinnan hemma.. visst att vi hade det rätt så aktivt innan det började jäsa. Men efter vecka 25 har det blivit ännu mer från hennes sida.

Fått höra mer o mer på sista tiden att man släpper till för lite.. :D

WaR
2007-02-05, 12:25:00
Det knäppa är att den enda gången JAG har varit asexuell sen tonåren var väl runt vecka 35... kan nog ha att göra med att jag var lite stressad över hela situationen.

Skåne
2007-02-05, 15:15:20
Det knäppa är att den enda gången JAG har varit asexuell sen tonåren var väl runt vecka 35... kan nog ha att göra med att jag var lite stressad över hela situationen.
Hehe, känner igen det där. Tyckte det var lite halvskumt när magen blev stor och rund och lilleman där inne sparkade och levde jävelen.
Blev lite mycket känslan av att vara iaktagen eller nåt.

WaR
2007-02-05, 16:39:12
Hehe, känner igen det där. Tyckte det var lite halvskumt när magen blev stor och rund och lilleman där inne sparkade och levde jävelen.
Blev lite mycket känslan av att vara iaktagen eller nåt.

Tror inte just det var mitt problem utan jag var mer stressad över graviditeten i sig och att förlossningen närmade sig.
Nu inför barn nr2 är man lugn som en filbunke.

Daniel
2007-02-06, 01:23:12
kan nog ha att göra med att jag var lite stressad över hela situationen.
Känner igen det där totalt... har riktigt kass stresstålighet. :(

Får hoppas på att man är lite kewlare om det blir en liten en till. :)

WaR
2007-02-06, 16:38:45
Nu "vet" man ju hur ens kvinna funkar under en graviditet och dessutom att man själv klarar av en förlossningssituation.
Klart man är lugnare.

3 ungen kan kanske tom få födas hemma.... ;)

David
2007-02-06, 17:15:53
MetalCowboy, skatta dig lycklig och passa på och njut av den ökade lusten!
Efter förlossningen blir det som sagt betydligt mindre av den varan ;)

Jag kan säga att även vår samvaro blev betydligt mer frekvent :) Ytterligare ett plus under första graviditeten var dessutom att hon var så otroligt harmonisk... Mmm det var en härlig tid! :D

MetalCowboy
2007-02-07, 10:00:30
MetalCowboy, skatta dig lycklig och passa på och njut av den ökade lusten!
Efter förlossningen blir det som sagt betydligt mindre av den varan ;)

Jag kan säga att även vår samvaro blev betydligt mer frekvent :) Ytterligare ett plus under första graviditeten var dessutom att hon var så otroligt harmonisk... Mmm det var en härlig tid! :D

Hehe.. Jag gjorde det.. Nu är det lite mera sisådär med samvaron..
Men jag klagar inte.. Efter den graviditeten kan det vara bra med vila... ;)

/Henke

Daniel
2007-02-07, 13:35:26
3 ungen kan kanske tom få födas hemma.... ;)
Kaxigt! Always pushing the envelope! ;)

[...] Nu är det lite mera sisådär med samvaron..
Men jag klagar inte.. Efter den graviditeten kan det vara bra med vila...
Tror det är rätt få småbarns föräldrar som inte tappar av lite på samvarosfronten, kombinationen lite sömn och en liten individ som kräver en hel del uppmärksamhet och engagemang gör ju att man får prioritera lite annorlunda under en tid. :)

David
2007-02-07, 13:54:12
Tror det är rätt få småbarns föräldrar som inte tappar av lite på samvarosfronten, kombinationen lite sömn och en liten individ som kräver en hel del uppmärksamhet och engagemang gör ju att man får prioritera lite annorlunda under en tid. :)
Haha, ja du... Den tiden kan bli rätt lång, det var inte går man kunde spontangöka på vardagsrumsbordet direkt :D

Men om en sisådär 15 år när ungarna är utflugna så får man väl bli lite wild'n'crazy där hemma igen ;)

Daniel
2007-02-07, 15:30:40
Men om en sisådär 15 år när ungarna är utflugna så får man väl bli lite wild'n'crazy där hemma igen ;)
Heehee... det är väl det här man menar med att man får ett annat tidsperspektiv när man fått barn. :p

WaR
2007-02-08, 13:01:45
Tror hustrun är på väg in i FAS2... lagom till semestern... det tackar vi för !

Daniel
2007-02-08, 17:53:51
Tror hustrun är på väg in i FAS2... lagom till semestern... det tackar vi för !
Remind me again, vad är Fas 2? :)

WaR
2007-02-08, 21:14:50
Remind me again, vad är Fas 2? :)

FAS1 = Ständig trötthet -ingen samvaro
FAS2 = Trötthet över -mycket mer intresserad av samvaro.

Daniel
2007-02-09, 01:10:16
FAS1 = Ständig trötthet -ingen samvaro
FAS2 = Trötthet över -mycket mer intresserad av samvaro.
Interssant klassificering, visste inte om att det fanns en sådan. :p

WaR
2007-02-09, 09:52:43
Interssant klassificering, visste inte om att det fanns en sådan. :p

Tveksamt om den är generell, men så funkar min kvinna i alla fall.

WaR
2007-03-31, 08:39:45
Har inte blivit nån sån period denna gång, nåja jag klarar mig.

Daniel
2007-04-13, 01:10:36
Så det är Fas 2b? :)

"Trötthet över - ointresserad av samvaro."

WaR
2007-08-09, 08:07:43
Facit denna gång blev det samvaro fram nästan till förlossningsdatum men ingen passionstid som förra gången.
Nu är det som vanligt stiltje.

Daniel
2007-08-15, 13:55:11
Väntar med spänning på rapporten när barn 3 är på gång. ;)

WaR
2007-10-24, 17:36:10
Väntar med spänning på rapporten när barn 3 är på gång. ;)

Fas1 är ju avklarad, att få hustrun att förtränga jobbig förlossning och bli intresserad av ytterligare ett barn.
Vi är tämligen överrens om att det blir en trea om inte nåt oförutsett inträffar.

Daniel
2007-10-26, 11:03:57
Det var kvickt, det var ju inte allt för länge sen ni fick nummer 2. Är det din charm som är så övertygande? ;)

WaR
2007-10-26, 12:12:44
Kombination av min och ungarnas charm, men trean får ändå vänta tills 2009-2010.