Visa fullständig version : På tal om (o)nödiga prylar
Tordan
2007-05-03, 10:43:54
Hola!
Bläddrade i Metro Teknik och kom till avdelningen Test&Prylar där de visade ett antal pryttlar som vi föräldrar inte klarar oss utan. :cool:
Min personliga favorit är Why Cry, en liten dosa som analyserar barnets skrik och med ikoner på en display visar anledningen till varför barnet skriker; hunger, trötthet, stress o.s.v. :D
Fjärrstyrda skåplås någon?
Bästa grejen var rätt vettig faktiskt och lätt att göra själv. Tröjor med stor tryckt text: "Om jag kommit bort var snäll och ring:....."
Daniel
2007-05-03, 11:36:45
Min personliga favorit är Why Cry, en liten dosa som analyserar barnets skrik och med ikoner på en display visar anledningen till varför barnet skriker; hunger, trötthet, stress o.s.v. :D
Är säkert från samma gäng som gjorde "universal translator for dogs"... samma pryl typ fast som "tolkade" hundsnack. :p
Tordan
2007-05-03, 13:03:49
Blev tvungen att Googla lite
Produktbeskrivning: http://www.showeryourbaby.com/whycrbacran1.html
Blev tvungen att Googla lite
Produktbeskrivning: http://www.showeryourbaby.com/whycrbacran1.html
· Patented with a success rate of over 87% using light indicators and 98% when compared with the symptoms chart.
Hmm, själv ligger jag på ca 100% success rate med den analoga metoden, även utan symtomtabell...
· Silver medal in the 8th Galactica 2001 International Trade Fair of Inventions.
Låter som ett Star Trek-konvent. Gick guldmedaljen till en läckert designad strålpistol?
· Featured on NBC, FOX, Discovery Channel.
I deras motsvarigheter till SVTs PLUS, eller vad?
tranquillo
2007-05-03, 13:37:29
Hola!
Bläddrade i Metro Teknik och kom till avdelningen Test&Prylar där de visade ett antal pryttlar som vi föräldrar inte klarar oss utan. :cool:
Fjärrstyrda skåplås någon?
Bästa grejen var rätt vettig faktiskt och lätt att göra själv. Tröjor med stor tryckt text: "Om jag kommit bort var snäll och ring:....."
hehe... ja varför ska man tänka själv när en plastlåda kan göra det istället??? vore ju synd att lära känna sitt barn själv menar jag... fast vissa föräldrar skulle nog behöva nåt liknande, om den funkar... med de flesta vet nog rätt säkert...
tröjan är ju rätt smart, men jag skulle nog satsa på armband, halsband, elektronisk fotboja eller nåt... så kan man slänga på en snygg tröja istället ;)
Henke
2007-05-03, 13:52:06
Underbart, någon stressad stackare kommer säkert att köpa för att dom inte får tyst på bebben på 10 sek...
På sent 80-tal fanns det en gadget som man satte på nyckelknippan, när man visslade så spelade den en melodi, finns dom kvar? Behöver en:D ;) . Ja just det, ett stabilt halsband i barnstorlek oxå.
Fredrik
2007-05-03, 14:01:37
Hehe, de där visselgrunkorna kommer man ju ihåg. Sjukt underhållande. Har för mig att jag köpte en sån på en marknadsdag, i samma veva som man köpte vattenpistoler och Tricky (de där små påsarna som smällde om man kastade dom på en hård yta :D )
tranquillo
2007-05-03, 14:09:35
Underbart, någon stressad stackare kommer säkert att köpa för att dom inte får tyst på bebben på 10 sek...
På sent 80-tal fanns det en gadget som man satte på nyckelknippan, när man visslade så spelade den en melodi, finns dom kvar? Behöver en:D ;) . Ja just det, ett stabilt halsband i barnstorlek oxå.
skulle behöva nåt liknande i typ klistermärksformat... som man kan sätta på fjärkontrollen, så man slipper leta... fattar inte varför, men när min sambo har tittat på tv kan man hitta fjärkontrollen precis vart som helst i lägenheten. hallen, köket, bokhyllan, i sängen... sanslöst...
Tordan
2007-05-03, 17:29:41
Henke, du skall nog kola på GPS-grejen som spårar vart barnet har dragit iväg. Typ: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/2181469.stm
:D
Daniel
2007-05-03, 22:07:37
På sent 80-tal fanns det en gadget som man satte på nyckelknippan, när man visslade så spelade den en melodi, finns dom kvar?
Har för mig att jag sett dom i TeknikMagasinets katalog... :)
Henke
2007-05-04, 09:16:04
Tordan: Läste i lite länken och förstår nu varför du vill ha en ;)
"Golf courses are already outfitting carts with GPS to help players measure distances between shots"
Daniel
2007-05-04, 09:33:23
· Silver medal in the 8th Galactica 2001 International Trade Fair of Inventions.
Låter som ett Star Trek-konvent. Gick guldmedaljen till en läckert designad strålpistol?
Haahaa... självklart! Hela mässans titeln utstrålar ju Trekkie-konferens! :p
Tordan
2007-05-04, 10:44:15
Tordan: Läste i lite länken och förstår nu varför du vill ha en ;)
"Golf courses are already outfitting carts with GPS to help players measure distances between shots"
Nej då, längden på mina golfslag behöver jag faan ingen GPS för att mäta. Brukar räcka med några steg, oftast men inte alltid framåt... :mad:
Henke
2007-05-04, 15:20:12
skulle behöva nåt liknande i typ klistermärksformat...
som man kan sätta på golfbollen, det vore nått det, den har en tendens att försvinna ganska frekvent.
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.