Visa fullständig version : "Presentera dig själv"-tråden!
Daniel
2006-05-15, 14:37:07
Tänkte att vi kan presentera oss själv lite i denna tråd. :)
Är 29, bor i en förort till Stockholm med fru, en 7-månaders dotter och våra två hundar (Whippets).
Är tillsammans med Fredrik initiativtagare till Pappaforum.se. Det hela började med att vi snackade på ett annat forum om att det saknas ett riktigt bra svensk mötesplats för pappa och så körde vi igång. :)
Som semi neurotisk nybliven pappa är jag alltid nervös och orolig, men min fru som är lite mer lugn och sansad dämpar mig så att jag. ;)
Next please! :)
22, studerar i Linköping, hittvingad av Daniel trots att jag inte har några planer på att bli förälder än...
Daniel: "Joel! Du ska vara med på pappaforum!"
Jag: "Öh... what?"
--- en vecka senare ---
Daniel: "Varsågod, här har du kontot, du är moderator!"
Jag: "Öh... what?"
Har haft barn omkring mig större delen av min uppväxt, så jag har ganska god koll på hur mycket ska gå till trots att jag inte lär bli pappa än på ett tag. Till skillnad från Daniel som lätt blir hyperparanoid utan tillstymmelse till skäl anser jag att barnets födande och uppväxt är något naturligt och att sunt förnuft ofta är bästa föräldraföljeslagaren.
Fredrik
2006-05-15, 16:49:54
Hur många gånger jag än lyckas presentera mig själv inför okända människor så lyckas jag alltid beskriva mig och min livssituation annorlunda men here goes:
Såsom Daniel beskriver ovan så är jag en av initiativtagarna till Pappaforum.se, en community sprungen ur en tråd på en annan community.
Inom en alldeles för kort framtid fyller jag 30 år. Detta råkar sammanfalla med att min kära sambo för tillfället är gravid i vecka 37+2 (vilket på MVC-språk ska betyda 37 fullgångna veckor + 2 dagar om jag inte missminner mig) och kan ge mig världens bästa 30årspresent om allt vill sig väl :)
Bor i Varberg och arbetar där som chef på mellannivå inom socialförvaltningen.
Får hoppas att jag kan vara Daniels motpol vad gäller psyket ;) Jag är väldigt lugn och stressar sällan upp mig i onödan, inte ens då min sambo vill gå ett extra varv inne på ullared. Lever efter den 15e Dalai Lamans devis; Om du inte kan göra något åt ett problem, varför oroa sig.
Hursomhelst. Detta är vårt första barn och jag hoppas att Pappaforum.se kommer att utveckla sig till en skön och gemytlig community där jag, och alla vi användare tillsammans, kan lufta våra tankar och funderingar kring vårt pappaskap!
/Fredrik
*edit* Min sambo sa, lite uppgivet, efter att ha läst presentationen: "Men, det där med ullared. Det låter ju som om jag är värsta white trash. Det hade låtit mycket bättre om du hade skrivit Filippa K, eller nåt". :D Vadå? Jag skäms inte för att man handlar ullared :cool:
Magnus
2006-05-15, 18:25:27
stressar sällan upp mig i onödan, inte ens då min sambo vill gå ett extra varv inne på ullared.
Det är inte utan stolthet jag kan meddela att jag faktiskt knullade på kund-toaletten på Ullared för ett par månader sen. Vad det gäller pappa-biten så har jag en dotter på 1 år och bor ihop med en tjej som inte är hennes mamma. Funkar finfint.
Hej
Är 34år och hänger konstant på PF.
Bra ide detta med pappa/geek forum
Bor på södermalm i Stockholm med sambo och en dotter på 17 månader.
Har varit pappaledig i 4 månader och jobbar nu sedan maj deltid fram till augusti då det är inskolning på dagis
Arbetar som sysadm/konsult inom Telecom.
Har ni möjlighet så ta ut pappaledigt, man får en grymt bra connection med sitt barn.Hade vi möjlighet så skulle jag bli hemmapappa på heltid:)
Robert
2006-05-16, 22:23:00
Hejsan här är en snart 36 åring som är tvåbarnsförälder.
Två jäntor Mira på 2,5 år och Wilma på ca: 7 månader, själv hitta jag detta via PF.nu även om jag inte är speciellt aktiv varken där eller andra pokerforum :/. Tiden går till barnen och skiftarbete vilket jag måste nästan rekomendera det sista som nybliven pappa. Man får träffa sina barn oerhört mycket.
Oberoende på vad jag och min sambo Lisa gör så är ungarna med jämt, Mira exempelvist va med på Bilsemester till Dunoon (Skottland) vid 13 månaders ålder.
Hoppas jag kommer att vara till någon nytta i detta emenenta forum ;)
Fredrik
2006-05-16, 22:33:30
Hej och välkomna till Pappaforum.se Magnus, E72 och Robert!
Skottland är grymt vackert Robert. Kul att höra att det gick bra att ha med dottern på bilsemester, det ger mig hopp inför framtiden. Ser fram emot att dra nytta av dina erfarenheter ;)
/Fredrik
Daniel
2006-05-16, 23:17:57
Känns som att Magnus börjar med ett fin-fint inlägg out of the gate. :eek:
Hur som helst, välkommen Magnus, E72 och Robert! :D
PianoPer
2006-05-16, 23:54:37
Från ett fantastiskt forum till ett annat!
Skriver lite lagom mycket på pokerforum.nu och är väl lite lite en anledning till att detta forumet skapades.
Är 34 år, bor i Skövde och är pianolärare/pianist.
Gifte mig med mitt livs kärlek Charlotte i oktober 2005 och vi har nu varit tillsammans i sju år.
Blev pappa i fredags!
Lille Sebastian kom till världen och han var ganska oplanerad men mycket mycket välkommen! :)
Blir mycket musik här hemma med tanke på att jag spelar piano och min fru är musiklärare och sångerska.
Annars tar pokern en hel del tid.. Driver en liten klubb som är väldigt intern och mycket trevlig.
Jag har spelat mycket tennis i mina dagar, men tyvärr inte spelat på ett tag nu.. om nån läser detta och befinner sig i Skövde-området med ett brinnande tennis-sug så hör av er :)
Ja.. det var väl jag i korta ordalag.. :)
Zakkan
2006-05-17, 00:19:25
Har hittat hit från pf.nu som de flesta andra hittills verkar det som :)
29 år, två barn - William 3 år och Alma 1 år. Var pappaledig 9 månader med William och ska vara ledig med Alma lika länge (har 4 månader kvar nu - hoppas på en härlig sommar).
Gifte mig med min fru i augusti 2004. William är alltså född utom äktenskapet och Alma blev till två månader innan vigseln som för övrigt var borgerlig och hölls hemma med ett 60-tal gäster. Vi trädde ur svenska kyrkan 2003 och är inte med i något annat trossamfund, ateism ligger närmast till hands.
Släppte en bomb för min fru idag och det är att jag är sugen på att skaffa ett tredje barn. Hon tog det bättre än jag trodde, men vi får se vad vi kommer fram till för beslut. Kan ju nämna att jag för ett par månader sedan var 100% säker på att jag inte vill ha mer än 2 barn...
Kalfir
2006-05-19, 11:34:28
Ytterligare en PF.nu'are här.
26år nyligen fyllda. Från Östersund där jag bor med min sambo som ajg varit tillsammans med i 9år snart. Inte pappa ännu, men det är på gång, så lika bra att jag reggar mig nu och lär mig allt om detta. Detta måste ju då vara det rätta stället.
Jobbar som systemutvecklare. Försöker hitta tid till pokern, men det är svårt. Känns som jag inte utvecklas alls utan snarare går bakåt, men det är inte så noga, jag har ju annat att tänka på nu.
Fredrik
2006-05-19, 12:42:33
Hej och välkommen till Pappaforum.se Kalfir!
Du är som den förlorade sonen som har hittat hem ;)
Kan även trösta dig med att du inte är den ende som har problem att hitta tid för pokern i vardan. Men snart har vi ju något roligare att göra:D
/Fredrik
Skanke
2006-05-24, 10:49:15
Varförinte presentera sig lite....
Jag heter Martin och har just fyllt 30.....
Bor i en liten håla utanför Trosa i Södermanland med min
sambo och fem ungar, varav två av dem är egen producerade..
Lova snart 3år, Tilda 5år är mina, sedan har sambon Jonatan 9år
Hampus 11år och Frida snart 13år.....
Jag hittade hit från PF.nu som alla andra.
Stora intressen är poker, film och så brukar det bli iallafall några rundor golf per år.
Karlzzon
2006-05-31, 20:47:25
Hallå !!!!
Matthias karlsson och kallas för Karlzzon , är 32 år och har 2 barn varav den yngsta med min fru.
barnen är 1,5 och 11,5 år gamla .
Jag kom till forumet från Skodaklubben då jag är mycket bil intresserad och jobbar med Skoda .
Fredrik
2006-05-31, 20:52:32
Hej och välkommen till Pappaforum.se Karlzzon!
Hoppas att du blir lika aktiv här som på Skodaklubben :) Kom ihåg, bilar är mjuka och barn är hårda. Eller hur var det nu ;)
/Fredrik
MetalCowboy
2006-06-01, 05:32:02
Henrik heter jag, 27 år ung, bor i Norrköping med min fru (40) hennes två tonårsdöttrar (15 & 18) och deras kusin (16).
Väntar mitt första / hennes tredje till början av november.
Jobbar som flygtekniker i Halmstad och Köpenhamn och hittade liksom Karlzzon hit via skodaklubben.
Spidde
2006-06-02, 09:43:21
Hej! Björn heter jag och är 27/28 år. Bor i Kristinehamn med sambo, 7 månader unga Carl och 3 katter. Jobbar som skogshuggare och är riktigt intresserad av bilar/bilstereo. Mitt stora mål här i livet är att bli mer förälder än traditionell "lekpappa". Hittade hit från skodaklubben.com.
Daniel
2006-06-04, 23:08:30
Stort välkommen till Skoda-folket, hoppas att ni kommer tivas här på Pappaforum.se! :)
Tjena!
Jag heter Theo och bor på söder i stockholm med min fru Veronica och dotter Melina(1,5 år),vi har en till på gång beräknad till 1 juli.
Hittade hit via skodaklubben.com
Har ni några frågor eller bara vill snacka lite så hör av er så ska jag försöka hjälpa till.....:cool:
Fredrik
2006-06-08, 16:33:04
Då har vi alltså mer än Skodorna gemensamt nuförtiden Theo ;)
Skål och välkommen!
/Fredrik
Skåne
2006-06-26, 10:30:49
Jaja då, här kommer jag.
Skåning som hittat hit från pf.nu (surprise!) :)
Insåg idag att nu är det kanske bara en månad tills det är dags. Frugan har sprungit runt med en bula på magen ett tag, men så plötsligt börjar allt närma sig.
Har en tioåring sen tidigare, så lite koll har jag, men är ändå nybörjare.
Daniel
2006-06-26, 10:59:08
Skåne, välkommen til Pappaforum.se! :D
Skåne
2006-06-26, 11:06:48
Mille grazie! :)
jonas
2006-07-22, 16:15:41
Hittade precis "Presentera dig själv"-tråden! så kör till. Jag såg en lapp som det stod pappaforum.se med stora bokstäver hängandes på anslagstavlan på MVC i Borlänge vid vårat senaste besök. Jag är 23 år gammal och bor tillsammans med min sambo i ett hus i utkanten av ovannämnda stad. Beräknad nerkomst på bebisen är 5:e oktober, inför det går känslorna i vågor, ibland är man riktigt nervös och ibland är man kolugn, men oerhört förväntansfull och lycklig över våran bulle i ugnen. :p
Och creds till Daniel och Fredrik för att ni startade pf.se! :)
Kalfir
2006-07-22, 19:36:56
Välkommen. Kul att se att ryktet sprider sig.
Fredrik
2006-07-22, 21:15:13
jonas, jäklars vad skoj att du hittade hit via den finfina postern! The system works! :D
Tillsammans utgör vi allihopa pf.se! ;)
/Fredrik
Daniel
2006-07-23, 23:41:08
jonas, välkommen! :D
Kul att vi börjar få lite spridning på Pappaforum.se folket. :)
Torgny
2006-08-10, 13:27:02
Torgny heter jag, 33 årig tvåbarnspappa som hittat hit via pokerforum (som ungefär hälften av alla andra :) ).
Två döttrar, 3 år respektive 4 månader gamla, och vi bor (tillsammans med deras mamma såklart) i 3 rok i södra Visby. Letar efter större bostad då man nyligen fått tömma datorrummet och göra om det till lekrum :rolleyes: .
Daniel
2006-08-11, 22:46:21
Torgny, välkommen till Pappaforum.se! :D
Och jag känner att jag kommer bli bitter som dig när jag ska få lämna ifrån mig mitt datorrum inom kort. ;)
Hejsan!
Har funderat på presentera mig ett tag nu och äntligen får jag tummen ur.
Är en 31-årig Visbybo (ej inföding) och har en tös som blir 7 i år och ett tvillingpar (en sork och en tös) som blir 3 nu i Augusti. Bor med sambon sedan -93- och jobbar som systemutvecklare.
Intressen blir det inte många av men pokern försöker jag finna tid för, då det blir lite extrapengar till hushållskassan.
That's it for now!
Tack för ett bra initiativ!
Daniel
2006-08-19, 14:25:08
Tony, välkommen till Pappaforum.se! :D
Janek
2006-10-27, 22:50:25
Hallå hallå.
Min forumtokiga sambo hittade ett tips om det här forumet på sjalbarn.nu, och jag tyckte idén med ett pappaforum lät alldeles lysande...
Jag heter alltså Janek, är 30 år och bor i Sundbyberg utanför Stockholm. I maj i år blev jag pappa (för första gången) till fin grabb som vi döpt till Oskar.
Jag jobbar med systemutveckling samt drift och support på ett litet IT-företag. Jag spelar dessutom gitarr i ett band och konsumerar väldigt mycket musik...
Sambon är just nu mammaledig men vi snålar rejält på föräldradagarna för att få dem att räcka till ca ett år föräldraledighet var, så att Oskar kan börja på dagis i aug 2008 när han är drygt 2 år. I sommar nån gång är det min tur att vara "ledig", och jag räknar nästan dagarna som återstår...
Här är krabaten:
http://oskar.hellqvist.wahlgren.org/IMG_1412.jpg
Kalfir
2006-10-28, 10:40:34
Alltid trevligt med påökning i familjen, så välkommen till denna Janek
Daniel
2006-10-28, 10:57:00
Janek, kul med ännu en pappa som kommit hit via sjalbarn. :)
Välkommen till Pappaforum.se! :D
Hustrun hittade pappaforum via sjalbarn. Jag svängde runt här under dagen lite och tyckte att det verkade lovande.
Jag har en liten tjej på ungefär 2,5 år och i typ nästa vecka kommer vårt andra barn. Även det kommer att se världens ljus i Varberg.
Min hustru och jag flyttade ut på en lite gård strax före dotterns nedkomst. Härlig kontrast till staden. En chans att faktiskt ha ett direkt och mycket konkret inflytande över vad familjen konsumerar. I dagsläget är vi i princip självförsörjande på ägg och kött.
Det var några ord om mig, mer kommer garanterat att komma fram i andra trådar. Det man skriver brukar ju på ett eller annat sätt spegla den man är.
Fredrik
2006-11-01, 19:59:59
Hej Leif och välkommen till pappaforum :)
Kul att ni är på G att få tillökning, lycka till!
Spännande med självförsörjning, känns som att det finns många sköna kronor att spara där och det lär väl inte vara fel med 4 munnar att mätta.
Hoppas du kommer att trivas här på forumet, kul med en varbergare till ;)
/Fredrik *edit* Ok, en mark-bo då. Funkar bra det med, har själv bott i skene-kinna en gång i tiden :D
Jag är väl inte riktigt från Varberg utan bor i Mark. Däremot så har Varbergs BB ett väldans bra rykte och det var bra förra gången så vi tänkte åka dit även denna gång.
Daniel
2006-11-02, 11:05:27
Härlig kontrast till staden. En chans att faktiskt ha ett direkt och mycket konkret inflytande över vad familjen konsumerar. I dagsläget är vi i princip självförsörjande på ägg och kött.
Spännande! :)
Hur stor är omfattningen på det hela? Är det inte sjukt mycket pappersarbete att sköta kring djurskötsel?
Hur stor är omfattningen på det hela? Är det inte sjukt mycket pappersarbete att sköta kring djurskötsel?
Mycket begränsad omfattning. Som mest hade vi 20 får i somras, men nu är flocken nerslaktad till 7 djur och väldigt fulla frysboxar :D Eftersom det börjat bli lite mörkare värper inte hönsen så mycket längre, men tidigare kunde vi plocka 4-5 ägg om dagen. Frammåt jul skall jag hämta en gris...
Nästa projekt blir inte att lägga om taket utan att bygga en rök, gärna en där jag kan välja mellan kall och varmrökning. Fastigheten är på lite drygt 4 ha (40.000 kvadrat), litet ställe mao. Men tack vare egen ved så har vi fått ner elförbrukningen till 8.000 kWh per år....
Eftersom jag jobbat mycket mot myndigheter och fn själv sysslar med myndighetsutövning så är jag luttrad vad gäller pappersexercisen. Med lite ordning och fasta rutiner för papprena så är det rätt lungt.
Fördelen att äga en näringsfastighet är att i princip allt man gör med byggnader (förutom boningshuset) samt i form av markarbeten (dax att grusa om parkeringen?) är avdragsgillt :)
På nåt sätt börjar det rycka i mig när jag läser det här. Jag vill också bo på landet och vara självförsörjande! Känns som det är dags att börja spana på mäklarutbudet av små lantbruk med nån eller några hektar skog :)
Johan
2006-11-04, 16:18:29
Dags att även jag tar och presenterar mig.
Jag hittade hit via muntligt tips av min gamle Chalmerspolare Fredde/Fredrik. Har familijärt ansvar för Oscar 1år och Elsa strax över 2år. De är helt fantastiska och kräver en hel del "arbete". Familjen bor i Torslanda och chefen hemma är min fru Desiré. På dagarna utvecklar jag eftermarknadsaffären för AB Volvo och på kvällarna är det hemasysslor som gäller.
Tycker forumet är bra för att dela/lära av andras erfarenheter, och bättre och bättre lär det bli med fler aktiva.
// Johan
ParrotMan
2006-11-04, 19:19:37
Hej!
Blev medlem idag tack vare Underbarabarn mässan.
Vem e jag då?
Heter Lars (38år) & bor med min sambo och vårat barn Dante(7mån) i ett hus i Bålsta utanför Stockholm.
Är utbildad Trädgårdsmästare. Har arbetat som Webutvecklare, databasutvecklare, webdesigner på konsultbasis under IT-Bommen.
Är just nu hemma med Barn & sambo och har det så bra man kan ha det med en liten som håller på att lära sig att gå.
/Lars
Fredrik
2006-11-04, 19:42:21
Jädrans kul att du tog dig i kragen och reggade dig Johan ;) Vi hade ju hyfsad kontakt under åren på Chalmers och därikring men det rann ju tyvärr ut i sanden med åren. Kul att vi kan börja tjöta igen över forumet! Och så får vi tacka för besöket senast förresten! Nästa gång är det vår tur att komma och besöka er i Torslanda :)
Din CV är så jäkla sjysst Parrotman :D Nät, nät, nät, trädgård, nät, nät ;)
Välkommen till forumet!
/Fredrik
fimblo
2006-11-05, 01:08:09
Jag kom i kontakt med pappaforum.se genom min sambo som är sjalbarnare (surprise surprise). Tänkte å va kul, här skall jag hänga, men reggade inte mig då, vet inte varför.
Idag träffade jag Daniel på underBaraBarn Mässan, och plötsligt kom på att pf.se fanns.
Bra forum, kudos på er som startade den.
jo förresten, jag är 35år, uppvuxen i japan, pappa till två barn - en Gentaro (3.5) och en Ayumi (2). Bor i Skärholmen. Jobbar som programmerare / unix-tomte på SEB.
intressen: spela spel, läsa böcker, diskutera internationell politik, läsa om konstiga experimentella dataspråk (shakespeare, whitespace, piet, osv). Spela gitarr. Ägna alldeles för mycket tid på surfa.
Daniel
2006-11-05, 11:17:57
fimblo, nice att du hittade hit! :D
Välkommen! :D
Daniel
2006-11-06, 15:02:44
Delar av lite pott-snack till Gå på pottan tidigt? (http://pappaforum.se/forum/showthread.php?t=203)
Flera presentationer, go! :D
jwfswed
2006-11-14, 22:13:27
Hej alla.. Jag heter Jimmy och har barn i åldrarna 8 månader(pojke), 4 år(flicka) och 7 år(flicka). Inne på mitt 6:e år som väktare. En 3-årig kockutbildning har jag lämnat bakom mig men har kvar mycket av matintresset. På fritiden är jag med familjen samt har gått med i scouterna som scoutledare för barn i åldern 7-9.
Fredrik
2006-11-14, 22:19:44
Hej och välkommen till Pappaforum.se jwfswed!
Då vet jag vem jag ska fråga om mat och inbrottslarm till huset ;) Och med tre barn i olika åldrar så sitter du säkert inne på lite sköna pappatips, I hope :D
/Fredrik
jwfswed
2006-11-15, 08:03:01
Självklart... :-) Jag ställer gärna upp med svar och tips.. :-)
ludda
2006-11-15, 18:13:51
Då var det min tur då!
Blev pappa 060622, något jag såg fram emot... sen fick jag lära mig vad kolik är för något, lyckligtvis släppte det efter lite mer än 2månader.
Annars är jag 25, bor i norrköping, älskar att mysa med min fru och min son. Är en hängiven peking supporter (peking = IFK Norrköping för utomsocknes). Hittade hit pga en artikel i NT, var även med på bild i samma artikel... eller med och med, man kan nästan skymta mig. :D
När jag inte är hemma eller på idrottsparken så jobbar jag som sjuksköterska.
Och så heter jag Ludvig
Fredrik
2006-11-15, 18:20:14
Tjena ludda och välkommen hit :D
Så det var kanske din tjej som de skrev den längre artikeln om? Sjukt kul sammanträffande isåfall!
Btw, grattis, både på pojken och på att koliken la sig ;)
/Fredrik
Daniel
2006-11-15, 18:37:00
Varmt välkomna jwfswed och ludda! :D
Kul att se så många nya medlemmar här på Pappaforum.se senaste tiden. :)
ludda
2006-11-16, 05:09:06
Tjena ludda och välkommen hit :D
Så det var kanske din tjej som de skrev den längre artikeln om? Sjukt kul sammanträffande isåfall!
Btw, grattis, både på pojken och på att koliken la sig ;)
/Fredrik
Nja, det var inte min tjej som de skrev om, men jag, pojke och tjej var med på den där familjeliv.se fikan... Men jag hade aldrig läst om pf.se om det inte var för att jag skulle kolla om vi kom med i tidningen!:D
bruce wayne
2006-11-19, 22:07:31
Hej alla pappor!
Jag heter Lars och är nyligen 30-år fyllda. Har och bor i Stockholms södra förort. För att få ekonomin gå ihop så tar jag hand om en grupp tanter och farbröder, på ett demensboende i centrala stockholm. Innan jag gjorde det pluggade jag till en fil.kand i filmvetenskap. Men som filmvetare är det svårt att hitta jobb i filmbranschen. Men jag lever på hoppet.
När jag är inte jobbar, letar jag batman prylar, hejar på AIK, umgås med vänner och ser på film.
Sedan Barnmässan som var för en kort tid sedan har jag besökt pappaforum.se
Jag tycker vore trevligt att träffa fler pappor från pappaforum.se som bor i stockholm.
Lars
stoffe83
2006-11-20, 08:06:10
Jaha, det är väl bara till att hänga på och skriva sina första rader här på forumet!
Jag heter Christoffer och är 23 år! Fyller 24 i mitten av juli och det är även i juli jag och min sambo Madelene väntar vårat barn :)
Vi bor i Norrköping i en bostadsrätt. Vi skaffade den för att kunna spara in lite pengar och hann bo där i 3 dagar innan vi fick veta att hon var gravid, så det är snart bara dax att leta efter nytt, då 45 kvadrat blir lite väl tight ;) Vi har juh våra 2 busiga katter, Lexie och Kiara oxå!
Jag arbetar i butik och säljer arbetskläder och arbetsskydd! Annars spelar jag en hel del poker! Det är något jag älskar väldigt mycket och värderar högt! Det var för övrigt via pokerforum.nu som jag blev tipsad att registrera mig här! Man var tydligen en "dålig" pappa om man inte var med här ;) hahaha
Om någon mot all förmodan skulle vilja veta något mer, så är det bara att fråga!
Mvh // Stoffe
Fredrik
2006-11-20, 08:52:55
Hehe, välkommen till forumet stoffe83!
Man var tydligen en "dålig" pappa om man inte var med här ;) hahahaDålig och dålig. Ens förutsättningar att lyckas som pappa ökar ju med en sisådär 3000%, så varför chansa? :D
/Fredrik
Daniel
2006-11-20, 11:16:18
Jag tycker vore trevligt att träffa fler pappor från pappaforum.se som bor i stockholm.
Absolut! Var söder om stan bor du? Både jag och fimblo finns söder om stan. :)
Det var för övrigt via pokerforum.nu som jag blev tipsad att registrera mig här! Man var tydligen en "dålig" pappa om man inte var med här ;) hahaha
Haahaa... klockrent, och välkommen till Pappaforum.se! :D
bruce wayne
2006-11-28, 20:34:23
Träffas? Vore nice...
Daniel och Fiblo kontakta mig via privatbreven med era MSN om ni har något eller telefonnummer så snackar vi vidare....
Lars
Daniel
2006-11-29, 10:42:25
bruce wayne, sure! PM it is! :D
MysHenrik
2006-12-04, 21:07:33
Efter tips från min fru som läst på sjalbarn (inte helt ovanligt har jag förstått) blev jag lite glad över att ha hittat ett pappaforum som verkar handla om barn och ibland lite annat. Nåja, jag har inte letat ihjäl mig, men på de forum jag har sett har prioriteringen oftast varit tvärtom...
Jag bor i Trollhättan med min fru Anna och har nyligen fyllt 30. Min dotter Saga är nu drygt ett år och under hösten och våren njuter jag av att spendera hela dagarna med henne! När jag inte är pappa jobbar jag som gymnasielärare på diverse yrkesprogram med samhällskunskap och historia i första hand. Dessutom är jag politi(s)kt aktiv om än i något mindre grad numera.
Övriga intressen är böcker och sport. Jag försöker ta en stund när Saga sover för att hinna läsa några sidor då och då. Det blir helst Stephen King men är ganska mycket allätare. För den som delar mitt intresse för skräckens mästare kan jag rekommendera fan-siten Följeslagarna.com.
Jag ser fram emot diskussionerna på pappaforumet även om jag brukar vara lite sporadisk i mina forumbesök.
Fredrik
2006-12-04, 21:14:56
Tjenare MysHenrik och välkommen till Pappaforum :)
Jo, det har blivit lite sjalbarns-respektive här på forumet och det tycker jag är jädrans kul! Väldigt positivt att du uppskattar vårt fokus. Det värmer lite!
Har inte läst en King-bok på säkert 10 år men senast jag var i Gbg på scifi-bokhandlen så köpte jag senaste alstret Cell. Rätt grym läsning faktiskt!
Återigen, välkommen!
Daara
2006-12-04, 21:18:53
Hamnade här genom samma sätt som föregående talare, sjalbarn.se.
Jag fyllde för ett par vekcor sedan 24 och är bosatt i Umeå.
Har precis flyttat ut från studentgettot till ett mer barnvänligt område och i närheten av en Walldorfskola där vi önskar att våra barn ska hamna.
Mitt barn heter Ines, 14 månader och vi väntar ett till som kommer i slutet av april.
Första dagen här på pappaforum och är mycket glad över att ha hittat hit.
Fredrik
2006-12-04, 21:39:33
Jättekul att höra Daara!
Första dagen här på pappaforum och är mycket glad över att ha hittat hit.Tolkar jag som första klassens beröm ;)
Daniel
2006-12-04, 21:47:00
MysHenrik och Daara, välkomna till Pappaforum.se! :D
Kul att Sjalbarn skickar över lite skojiga pappor. :)
another_chance
2006-12-06, 01:24:57
Martin blev namnet på mig.. Fyller 23 när vår lilla bebis kommer.
Hittade faktiskt er hos en polare som får i feb. Han hade varit inne och läst men ej reggat sig. Just nu arbetslös men det nya som jag börjar på i jan, där ska jag göra transformatstationer!
Jag och flickan bor inte ihop, men letar för fullt,
Fritiden går åt på film, träning och en hel del bilar oxå, så blir det när man har polare som hyr stooort garage,
Cred åt Danne och Fredde. Grymt bra sida..
Daniel
2006-12-06, 09:39:40
another_chance, du är ju redan old scool här på Pappaforum.se, men välkommen ändå! :p
Du får se till att din kompis reggar sig och postar lite kul här. :)
Cred åt Danne och Fredde. Grymt bra sida..
Vi tackar! Det värmer denna december morgon. :D
Le Grand Andy
2007-01-17, 16:55:50
Hej alla!
Jag är killen som gör saker och ting bakvänt. Självklart ska man presentera sig först innan man börjar ordbajsa;)
Andreas (Andy) heter jag, är 27 år och nybliven far till Bastian Tore. Bor med sambo i nybyggd trerummare i Stockholm,(förort sydväst) Till vardags borde jag plugga mer. Borde vara färdig gymnasielärare Historia/Psykologi vid detta laget...men det låter vänta lite på sig. Arbetar med vuxna med begåvningshandikapp, stormtrivs med livet.
Är en popnörd av rang. Det blir mycket indie i ipoden. När musiken inte är obskyr så lyssnar jag på det allra mesta. Till favoriterna hör Death Cab For Cutie, Pedro The Lion, Ignite, Tool...listan blir allt för lång. Kort och gott: jag älskar musik.
Spelar själv gitarr och sjunger och håller popdrömmen igång med en gammal barndomskamrat. Vi brukar ses, dricka billig champagne och spela in popmusik då och då. Lyssna gärna på http://www.myspace.com/willturnthisintogold
Over and out!
Tack för att ni finns!
/Andy
Åh jag glömde. I vår familj är vi Bajare! Söder bröder glöder!
snape
2007-01-17, 20:13:25
Jag visste inte ens att den här tråden fanns förrän jag läste det någonstans...
Mattias heter jag egentligen, är 31, bor i Trollhättan i Västergötland med min hustru och snart vårt barn (beräknad 22 januari).
Arbetar som kyrkomusiker och frilansar även inom musik i de flesta genrer. Lyssnar gärna på rennässansmusik, ac/dc, senromantikernas feta symfonier och givetvis Bach.
En annan stor passion i livet är öl. Är i startgroparna för att brygga eget men nöjer mig än så länge med att prova "fin-öl" och "utbilda" personalen på stans pubar :) Jag är helhjärtat ointresserad av sport, men stolt ägare till en Aston Villa-halsduk.
I och med att man laddar för att bli förälder så har jag ju kommit i kontakt med en massa "bäbis-grejer" och läst en massa kataloger och sånt. Det jag reagerat på väldigt starkt är att det är så lite pappor med. 95% av alla vuxna i bäbis-reklam är kvinnor, även om det handlar om en backspegel till bilen. Jag skulle göra en lång lista över hur mycket "vi" pappor diskrimineras i samhället på detta sätt, men vill i stället höja en inbjudande knytnäve: Pappor, förena er! Nu ska vi visa dom att vi minsann är lika mycket föräldrar som mammorna!
snape
Fredrik
2007-01-17, 21:23:49
Ah, kul att ni skrivit en liten presentation :)
Ni verkar ha musiken gemensamt så det är väl bara en fråga innan vi ser den första cross-overn mellan mozart och alphaville? ;)
snape, fokusera nu allt ditt uppdämda förändringsbehov till att verbalisera det här på forumet, så hör vi snart scorpions(?) Winds of change ;)
*edit* Ni kanske kan tonsätta den halvofficiella Pappaforum-sången :D
Daniel
2007-01-18, 10:29:25
Kul med lite fler presentationer! Mera, mera! :D
snape
2007-01-18, 11:57:40
Ni kanske kan tonsätta den halvofficiella Pappaforum-sången :D
Klart vi ska! Var finns texten?
/snape
Fredrik
2007-01-18, 12:09:33
Klart vi ska! Var finns texten?
/snapeHaha, klicka här så kommer du dit (http://pappaforum.se/forum/showthread.php?t=253) ;)
MetalCowboy
2007-01-22, 10:58:47
...så hör vi snart scorpions(?) Winds of change ;)..
Helt rätt.. (fd. scorpions-fan :o )
/Henke
Daniel
2007-01-22, 11:25:39
Bra grejor, brings back minnen högstadiediscon på 80-talet! :D
Rockballader från Tyskland för teh win. :)
JockeH
2007-02-05, 09:02:49
Tänkte bara säga hej till alla då jag är ny här och väntar på mitt första barn nu den 6e april, iallafall enligt UL :D
30 år och från borås.
spännande!
Kan passa på och säga hej jag med... är en van forumkluddrare men är ny här... hörde om er via dagens radiosändning.
Är en 35 årig pappa med en 1 1/2 årig son + en liten till på gång i bebisfabriken med beräknad leverans 22 Juli.
jahsoldier
2007-02-05, 09:24:11
Passar på att säga hej jag med, hörde också om forumet på p3, har en dotter på 6 år i ett tidigare förhållande som bor växelvis varannan vecka och så har vi en på G som är beräknad nånstans i mitten på juli, är 28 år.
winberg
2007-02-05, 09:33:39
Hej från mig oxå!
Hörde oxå på radion om er o registerade mig direkt. För min/vår del är det 8dgr till RTL (ready to launch), dvs 13/2... Det blir vår första...en kille. Kan iof bli en tjej oxå, men i så fall med pung. Det var inget snack om den saken sa barnmorskan på ultraljudet...."Hur kan du vara så säker på att det är en kille", frågade jag..."Jo, du ser, det är en pung, det är en till...och det är en sädesledare"..."Åhhhh", sa jag och fick en tår i ögat....det blev liksom mer konkret då. Det är f.ö. än mer konkret nu...tjejens mage är stooooor. Hon har iof bara lagt på sig 10-11kg, men jisses så stor magen är nu....och det är fest allt som oftast där inne....jag har försökt kommunicera med morse, men det går inte hem riktigt...en sträckt vrist eller en rak höger blir svaret allts som oftast...
Nej, dags att jobba lite igen...men, det var skönt att lätta lite på trycket...det är gaaaanska nervöst nu. Varje gång mobilen ringer hoppar jag till...
/Peter
JockeH
2007-02-05, 09:35:30
Jo, min är uppe i 10kg nu och vi har 8 veckor kvar nu.. Men som de flesta säger, hon har ju bara magen i stort sett.. :)
Hörde om forumet via P3 förresten, därav min reggning
Vi har UL om två veckor... visst om vi kan se könet så är det väl ok men det är eg helt ointressant.
Viktigaste är att barnet och mamman mår bra och är friska.
Denna gång känns väntan lättare då man redan har en underbar batting som far runt här hemma.
Skåne
2007-02-05, 10:39:53
Hej och välkomna allihopa :D
Fredrik
2007-02-05, 10:54:46
Stämmer in i Skånes välkomsthälsning :D
Otroligt kul att vi fick lite genomslag på radioinslaget!
Till jockeH, WaR och winberg: det börjar uppenbarligen närma sig för er allihopa, spännande. Ni får hålla oss uppdaterade på hur det går för er. Några av hade ju visst redan battingar från tidigare, vilket är toppen, ni kan ju upplysa oss nyblivna farsor om vad som väntar oss ;)
Stämmer in i Skånes välkomsthälsning :D
Otroligt kul att vi fick lite genomslag på radioinslaget!
Till jockeH, WaR och winberg: det börjar uppenbarligen närma sig för er allihopa, spännande. Ni får hålla oss uppdaterade på hur det går för er. Några av hade ju visst redan battingar från tidigare, vilket är toppen, ni kan ju upplysa oss nyblivna farsor om vad som väntar oss ;)
Japp, har ju en underbar lillkille på 18 månader och som sagt en liten till på gång.
Delar gärna med mig av mina erfarenheter även om jag inte ser mig som nån expert på området.
Daniel
2007-02-05, 11:09:54
Flyttar över inläggen till denna magnefika presentationstråd! :)
Välkommen allihop till Pappaforum.se! :)
Kul att så många hörde oss på radion och hittade till oss. :D
Mera presentationer, mera! :D
/Daniel - Pappaforum.se
Fredrik
2007-02-05, 11:10:10
Jo, expert ska man nog passa sig för att kalla sig när det gäller barn. Kan det finnas något mer individuellt än hur man förhåller sig som pappa? :D
Bättre presentation:
Ålder: 35
Familj: Fru/Flickvän sedan 14 år tillbaka, son 1 1/2 år och mage 16 veckor +två katter.
Bor: Villa i Ösmo söder om Stockholm.
Sysselsättning: Utbildad nätverkstekniker/telekomtestare men har sedan sonen föddes varvat pappaledighet med busskörande.
Har aldrig hängt på Pokerforum men är veteran på AOTV och TBG forumen.
HasseBasse
2007-02-05, 18:10:54
Hallå, hallå.
Jag är en kille/man/gubbe på 34 år som nu även kan titulera sig pappa. Lilla Nora, som är vårt första barn, föddes 18 januari så hon fyller tre veckor på torsdag. Är gift och bor i en villa i Skoghall utanför Karlstad i Värmland.
Idag var min första dag på jobbet efter pappadagarna och jag hörde på radion om detta utmärkta initiativ. Nu ska jag jobba måndag-onsdag och vara pappaledig torsdag och fredag fram till sommaren någon gång, sedan får vi se vad som händer.
Verkar vara en hel del "pokernördar" här och jag kan väl erkänna att jag spelar en del själv. Dock inte så mycket på ett tag av förståliga skäl. Annars är det mest hockey som fångar min uppmärksamhet och hjärtat klappar givetvis för de svenska mästarna. Andra intressen är resor och mat & dryck. Min fru är sommelier och längtar ganska mycket efter goda viner just nu...
Nu ska jag inte uppehålla er längre. Vi ses i trådarna...
Fredrik
2007-02-05, 18:49:30
Hej och välkommen till Pappaforum.se HasseBasse :)
Precis som för dig har mitt pokrande legat på hyllan ett tag. Fast, får erkänna att mitt intresse för spelet har svalnat lite på sista tiden. Omprioritering av förståeliga skäl :)
Daniel
2007-02-06, 01:18:12
HasseBasse, välkommen till Pappaforum.se! :D
Spännande att se så mycket nytt folk som hörde radioprogrammet idag. :)
David
2007-02-07, 11:33:30
Även jag hörde på radio :D
David heter jag och är en 35 årig stolt pappa till 2 goa killar på 5 & 6 år.
Jobbar: med IT (anställd och driver eget),
Fritid: Spisar musik 24/7 (gärna skrammlig rock, varvat med elektroniskt, melankoliskt och indie), åker longboard, klättrar, cyklar dirt och hänger mig åt det mesta som resulterar i kickar och lyckorus, gärna tillsammans med kidsen
Kött: Nej
Sprit: Ytterst sällan numer (får mina kickar på naturlig väg numer :D)
Cig: Inte längre
Sex: Gärna
Tränar: Numera ja, en hel del. Är i betydligt bättre form numer än före jag blev 30
Planer på fler barn: Barn är underbara men de 2 jag har är perfekt ;)
Bor: Uppsala i lgh (hus hägrar men lägger hellre pengarna på att resa)
Målsättning 2007: Jobba mindre och ägna mer tid med familjen, resa till Brasilien med familjen i höst, 2 tripper till Frankrike i vår/sommar för klättring och vågsurf. Jobba mindre och spendera mer pengar m a o... Vi får se hur det blir ;)
Dansbands_Trummis
2007-02-07, 11:40:57
Heter Robin bor i skåne utanför Kristianstad...
Jag och min sambo ska få barn (uträknat till den 8 juli)
Ska flytta till hus den 1:a mars...
Gillar dansbandsmusik, och spelar trummor/sjunger...
Annars en snäll trevlig prick... =)
Fredrik
2007-02-07, 11:56:09
Tjenixen Dansbands_Trummis och välkommen till Pappaforum.se :)
Trevliga prickar kan vi inte få nog utav. Känn dig som hemma!
*bockar av ett styck trummis till vårt framtida garagerock-band The Daddies* ;)
Ah! I så fall kan du bocka av en halvgnällig kompgitarrist, som eventuellt kommer vilja lira i alla fall ett solo nån gång.
Daniel
2007-02-07, 13:38:18
Ni menar väl "The GubbRockers" ett band med gubbar som spelar gubbmusik? :p
Anywho, stort välkommen till David och Dansbands_Trummis! :)
Dansbands_Trummis
2007-02-07, 19:24:17
Tjenixen Dansbands_Trummis och välkommen till Pappaforum.se :)
Trevliga prickar kan vi inte få nog utav. Känn dig som hemma!
he he... yeeahhh... låter kanon *asg*
Skåne
2007-02-07, 22:16:56
Dansbands_Trummis, grattis till årets coolaste användarnamn! :)
Inte helt omöjligt att vi känner varann, eller möjligen t o m är släkt. Är nämligen oxå från K-town.
Dansbands_Trummis
2007-02-07, 22:21:43
Också nöjd med namnet ;)
Jag kommer lite utanför kristianstad (Broby)
Var bodde du i centrala k-stad el?
Skåne
2007-02-07, 22:36:22
City of K-town, ojojoj.
Broby, då är du inte så förtjust i Knislinge va?
Dansbands_Trummis
2007-02-08, 11:00:33
City of K-town, ojojoj.
Broby, då är du inte så förtjust i Knislinge va?
ha ha... det ligger väll inte mig varmt om hjärtat men det
är vill inget större fel på den byn heller.... =) Men där finns ju en del knäppa folk... men det gör dä överallt... så det kan kvitta *garvar*
nitraM
2007-02-12, 21:02:00
Ja jag ska då inte vara sämre.
Jag är 31 och bor 3 mil utanför Umeå....Västra Vännfors.
Det är en liten by med hmmmm 13 hus tror jag.
150 meter ner till Vindelälven där jag till sommarn ska dra stooor LAX :cool:
Hoppas kan man ju iaf.
Annars så jobbar jag som lastbilsmekaniker i Ume.
Och på fritiden blir det mycke pyssel med våra djur......se lista på övrigt/husdjur. :D
Väntar på att lilla Noah/Novah ska titta ut i början på juni.
Har en son som blir 12 i april,men som inte bor hos mig.
Men vi har då bra kontakt.
Nja kommer f*n int på nå mer att skriva.
Ha de gott.
Daniel
2007-02-12, 21:03:46
nitraM, ännu ett stort välkommen till Pappaforum.se! :D
nitraM
2007-02-12, 21:22:20
Tackar tackar
150 meter ner till Vindelälven där jag till sommarn ska dra stooor LAX :cool:
trevligt, är själv delägare i en fjällstuga invid Laisälven (biflöde till Vindelälven för den som inte kan sina älvar) så det vattnet har fått smaka min fluga.
Frippe
2007-02-13, 09:40:38
Oj skall man göra sånt här oxå???
Ja det tillhör väl allmän uppfostran att man presenterar sig som farsan brukade säga när man var liten.
Nåväl jag är 34 år och skall om allt går vägen denna gång bli farsa i början på juni. Detta är något jag velat starkt i snart sju år och om livet varit annorlunda hade vi varit först i kamratkretsen istället för sist... Livet för vår del ville sig som så att det inte funkade den vanliga vägen så vi fick hjälp av Huddinge sjukhus med en IXCI (hårdrocksvarianten av IVF). Vi har passerat missfall och ett antal andra sorger och besvikelser för att nu med vårt näst sista frysta ägg tagit oss ända hit, och eskimon sparkar nu för glatta livet och gör mig tårögd varje dag. :rolleyes:
Vi bor sedan ett halvår i radhus utanför Stockholm och ledig tid tillbringas med örat på magen eller med mina bästa vänner spackelspaden, rollern och resten av alla verktyg (ni fattar poängen). Får jag chansen åker jag gärna skridskor eller seglar när temperaturen tillåter.
Mitt arbete kan väl lite kryptiskt sägas gå ut på att få alla andra att göra rätt, och när dom inte gör det ta reda på varför och smälla på fingrarna om det behövs.:mad:
Vet inte varför jag inte hittat Pappaforum tidigare men kan bara gratulera och tack för ett riktigt bra initiativ. Skönt med ett ställe där man som "tuff" kille får vara en "mjukis". 2000-talets Velourpappa hittar vi på Pappaforum....Grymt bra.
Hoppas jag kan bidra med en och annan lämplig synpunkt från tid till annan och ser med glädje fram emot nya trådar om allt från föräldrarpenning till vedstapling och kamineldning:) . Vad blir nästa tråd månne? Vilken bärsele funkar bäst vid ett kopplingsbyte på bilen eller kan man undvika att bli en pinsam farsa för sina ungar överhuvudtaget?
Oavsett vilket, jag ser fram emot att få lära mig massor av er som redan är där och för er som kämpar och försöker, ge inte upp hur ont det än gör i själen.
Väl mött,
//F
Fredrik
2007-02-13, 09:49:44
Ja det tillhör väl allmän uppfostran att man presenterar sig som farsan brukade säga när man var liten.Verkar vara en kille med huvudet på skaft, din far ;)
2000-talets Velourpappa hittar vi på Pappaforum....Grymt bra.Då kan vi alltså bocka av det delmålet från listan *check*
Hoppas nu allt går vägen för er den här gången och välkommen till forumet :)
/Fredrik - Pappaforum.se
Daniel
2007-02-13, 14:55:06
Frippe, stort välkommen till Pappaforum.se! :D
Mitt arbete kan väl lite kryptiskt sägas gå ut på att få alla andra att göra rätt, och när dom inte gör det ta reda på varför och smälla på fingrarna om det behövs.:mad:
Hmmm... har det något med Baltic Inkasso att göra? :p
Frippe
2007-02-13, 15:29:22
Ha ha, nä du jag är ingen kronkalle eller någe sånt. Däremot folk som stjäl eller har begär till andras identiteter eller bara har allmänt taskig etik och moral brukar jag ta i örat. Och nej inte Polis heller faktiskt....Privata sektorn.
Daniel
2007-02-13, 15:52:33
Ha ha, nä du jag är ingen kronkalle eller någe sånt. Däremot folk som stjäl eller har begär till andras identiteter eller bara har allmänt taskig etik och moral brukar jag ta i örat. Och nej inte Polis heller faktiskt....Privata sektorn.
Du menar som typ Charlies Angels, fast du är en kille? :p
farsanmartin
2007-02-13, 19:39:13
Jaha, något om mig...
Martin, född 1968 (39år)
Blev förstagångsfarsa 2007-01-18, till Edvin - helt suveränt :D
Gift med Eva som jag träffade för 2 år sedan -hittade äntligen rätt kvinna :cool:
Bor på Söder i Sthlm. Håller i och med att ha blivit farsa på att leta villa istället för lägenhetsboende. Är själv uppvuxen i villa, varpå jag har förutfattade meningar om barns uppväxt i lägenhet vs. hus - rätt eller fel :confused:
Förutom farsa är jag egenföretagare, huvudsakligen i utbildnings-/konsultföretaget Ilenio AB. Även delägare i några företag, Ballbreaker (aktivitetshall på kungsholmen) och Minitube (gör mynthylsor och termometerskydd, ligger i jämtland).
Min stora passion förutom familjen är motorer: bilar, hojar, flyg och ett något avsomnat båtintresse (kommer troligen ta upp den hobbyn igen).
VINNI
2007-02-19, 20:00:32
Hej o hå!
Hitta hit från tidningen "Föräldrar o barn" som vi börja prenna på.
Läste artikeln om er där o blev heltänd på en hemsida om oss män! I barnsammanhang så handlar det så ofta bara om kvinnan o barnet o det e lite fel, sist jag kolla efter så måste man tydligen vara två för att göra barn!?
Skämt o sidor, så trodde jag inte jag kunde få barn, e 40 år o varit gift två gånger förut o båda kryssen ville ha barn.
Så vi har testat o inte funkat. Hade väl lagt ner tanken
på barn, men så blev det inte, he he
Nu väntar vi barn min drömtjej o jag.
Vi träffades för två år sen o har redan haft ett missfall för ett halvår sen.
Nu e vi i 15 veckan, så det e spännande o samtidigt lugnt..!?
Är en truckförare på volvo i Göteborg, ganska lugn i mig själv.
Känns som man varit med om det mesta o nu ska jag gifta mig 28 April med min hona, ska bli kul.
Låter knasigt o gifta sig för tredje gången? Känns inte så, dom andra gångerna gjorde jag det för o rädda förhållandet o det e alltid fel...
Så höll det bara 1.5 år vardera efter man gift sig.
Denna gången gör jag det för att jag vill,och älskar min kvinna o att barnet ska få vårat namn o det e så kul!!
Va jag tjötar, jag vet! Men de va kul o skriva här.
Ha de gott
Fredrik
2007-02-19, 20:35:16
Välkommen till forumet VINNI :D
Alltid gott att höra att folk har "hittat rätt i livet". Ett stort jämra lycka till nu, både med knodden & bröllopet!
VINNI
2007-02-19, 20:42:12
Tackar o bockar på dej! :)
Sitter här o läser o myser, underbar hemsida!!:D
Som en gammal datanörd så njuter man av att kombinera dator med livet o praktiken att lära sig av andra.
Finns så mycke smaskens o läsa här att jag ryser!!:p
Spännade o vänta barn, o man e stolt som en,,, ja va heter de nu då??
Ja ja, de ger sig väl.
Ha de
Vinni :)
Fredrik
2007-02-19, 20:54:40
Sådana här poster gör mig väldigt glad. Vi lapar i oss berömmet :)
Fast det är klart, alla ska ta åt sig. Det är medlemmarna som gör forumet!
/Fredrik - Pappaforum.se
Daniel
2007-02-19, 23:05:29
VINNI, välkommen till Pappaforum.se! :D
Som en gammal datanörd så njuter man av att kombinera dator med livet o praktiken att lära sig av andra.
Härligt att höra... nördpapporna tar över! ;)
/Daniel - Pappaforum.se
VINNI
2007-02-20, 11:00:06
VINNI, välkommen till Pappaforum.se! :D
Härligt att höra... nördpapporna tar över! ;)
/Daniel - Pappaforum.se
Vi e på frammarch vi som starta med Windows 95, tänk va våra ungar kommer garva åt våra gamla datorer om några år, he he
Viktor
2007-03-02, 22:16:07
Ytterligare en ansluter sig till skaran av pappaentusiaster!
Jag och min fru väntar vårt första barn i början av maj. Känns som bortom all greppbarhet att den växande magen ska omvandlas till guldskimrande mjukvaluta om bara 9 veckor. Förväntan är stor och längtan likaså.
Jag är dock inte bara blivande pappa utan också en långkubbande, låtsnickrande, snödyrkande busschaufför. Jag gillar livets kontraster, varför jag lägger stor vikt vid att odla många intressen. Även om 75% av dessa innebär någon slags trikåaktivitet och kraftigt förhöjd puls. Jag bor i Gröndal, Stockholm.
Glädjer mig med blivande som redan förlösta pappor!
/Viktor
Daniel
2007-03-02, 22:19:30
Viktor, välkommen till Pappaforum.se! :)
Lycka till med ännu ett intresse! :D
Thorsten
2007-03-07, 19:57:57
Hallåj!
Thorsten heter jag, är 27 år och bor i Vinninga, utanför Lidköping vid Vänern! :)
Hörde faktiskt om er på P3 för nån månad sen och har haft det i bakhuvudet men inte gjort slag i saken förrän nu!
Jag och min fästmö ska bli föräldrar för första gången i slutet av juni!
Var och lyssnade hjärtljud igår, mer verkligt än så blir det nog inte, riktig liten buse/busa är det där inne! :D
I övrigt är jag trogen Apple-användare och f.d. hårdrocksbasist! Jobbar som prototyptekniker, och knäcker extra på en elektronikkedja, dels för intressets skull, men även sköna slantar... Jag anser att film upplevs bäst med en projektor, och att Toyota gör bäst bilar! :) Där fick ni, Skoda-anhängare! ;)
Det får räcka för mig för nu!
Ha det bäst alla goa gubbar!
/Thorsten
Fredrik
2007-03-07, 20:05:29
Hallåj!
Thorsten heter jag, är 27 år och bor i Vinninga, utanför Lidköping vid Vänern! :)
Hörde faktiskt om er på P3 för nån månad sen och har haft det i bakhuvudet men inte gjort slag i saken förrän nu!
Jag och min fästmö ska bli föräldrar för första gången i slutet av juni!
Var och lyssnade hjärtljud igår, mer verkligt än så blir det nog inte, riktig liten buse/busa är det där inne! :D
I övrigt är jag trogen Apple-användare och f.d. hårdrocksbasist! Jobbar som prototyptekniker, och knäcker extra på en elektronikkedja, dels för intressets skull, men även sköna slantar... Jag anser att film upplevs bäst med en projektor, och att Toyota gör bäst bilar! :) Där fick ni, Skoda-anhängare! ;)
Det får räcka för mig för nu!
Ha det bäst alla goa gubbar!
/ThorstenAllt det där lät ju så fruktansvärt bra tills du klämde dit skoda-folket ;)
Men, som skodaägare är man van! Grattis till den kommande lillen/lillan och välkommen till forumet :D
Ses ute på forumet!
/Fredrik - Pappaforum.se
Thorsten
2007-03-07, 21:11:43
Allt det där lät ju så fruktansvärt bra tills du klämde dit skoda-folket ;)
Men, som skodaägare är man van! Grattis till den kommande lillen/lillan och välkommen till forumet :D
Ses ute på forumet!
/Fredrik - Pappaforum.se
Kunde inte låta bli... :)
Tack så mycket förresten!
whooze
2007-03-10, 22:30:31
Tjenare grabbar!
David heter jag och är sedan två månader och en dag pappa till dottern Minna. Jobbar som lastbilschaufför, kör åt DHL. Är 25 år och är sedan Augusti-06 gift med Linnéa. Kör en Ford Focus (iaf bättre än Skoda!).
Blev medlem på pappaforum idag, efter ett besök på Mamma Pappa Barn-mässan i Karlstad. Bra jobbat med rekryteringen, det där med att du skulle repa bilen om jag inte reggade mig funkade verkligen. Kände verkligen att jag inte hade något annat val än att fixa ett konto på PappaForum.
När jag inte jobbar, pysslar med dottern eller sover så spenderar jag lite tid framför datorn. Funderar på att starta egen firma men drar mig lite för det pga att jag tycker att det känns så jäkla krångligt.
Lite snabb-info för den som inte orkar med löpande text
Namn: David
Ålder: 25
Yrke: Lastbilschaufför
Mobiltelefon: SonyEricsson S700i
TV: Panasonic Plasma 42"
Civilstånd: Gift
Antal Barn: 1
Husdjur: Nej
Allergier: Nej
Favoritmat: Vad som helst, bara jag slipper diska
Dricker: Ja tack
Tycker inte om: Diska/Städa
Tycker inte om #2: Krig
Lyssnar gärna på: Johnny Cash
Kör: Ford Focus / Lastbil *muhaha*
Frisyr: Rakad skalle
Vikt: Strax över medel (enligt egen utsago!)
Läng: 190cm
Trött: Ja
Tandborste: Silverfärgad (precis som bilen)
Något jag missat så säg till.
Fredrik
2007-03-10, 22:36:14
Det där borde bli den nya mallen för hur man presenterar sig, ja, minus alla tråkningar mot oss Skodaägare :p
Men var lugn, jag ska nog kunna ge igen!
Ses ute på forumet ;)
whooze
2007-03-10, 22:39:27
Det där borde bli den nya mallen för hur man presenterar sig, ja, minus alla tråkningar mot oss Skodaägare :p
Mallen har jag Copyleft på, du kan iofs få köpa den om du kommer med ett riktigt schysst erbjudande!
Och det där med tråkningarna mot Skoda, inget illa menat.. men tänk positivt, jag kan väldigt, väldigt lite om bilar :mad:
Fredrik
2007-03-10, 22:43:22
Och det där med tråkningarna mot Skoda, inget illa menat.. men tänk positivt, jag kan väldigt, väldigt lite om bilar :mad:Haha, bra bra, då är du som jag.
Nähä, nu bryter vi här och inväntar nästa presentation med spänning :)
Nu är man hemma igen !
Brunbränd och bra fet.
Dags att sätta fart på detta forumet igen.
/ War
Daniel
2007-03-11, 10:10:58
WaR, välkommen hem! ;)
WaR, välkommen hem! ;)
Tack och bock, hoppas det inte varit för tomt här utan mig.
Kajsa H
2007-03-13, 17:44:10
Kom på att jag nog aldrig presenterat mej här, kanske är dags...
Kajsa heter jag och jag landade här på forumet i höstas i samband med att jag skrev ett pm om hur man skulle kunna göra vården mer pappavänlig.
Pluggar till distriktssköterska och blir klar i november.
Är 40 år och har två barn, en tjej som fyller 20 i år och en kille som fyller 13.
Hänger envist kvar här på forumet även efter att mitt pm blivit klart, det är helt enkelt inte så lätt att bli av med mej...
Vad ska jag berätta mer? Bor i Sigtuna, gillar att läsa, just nu helt insnöad på deckare, gillar att laga mat, älskar att dansa (inte styrvarianten), lever med min dotters pappa, vi var separerade under ett ganska stort antal år och under den tiden hann jag få ytterligare ett barn, gifta mej och skilja mej så mina barn har olika pappor... Gillar dessutom att med jämna mellanrum ta en krogrunda o parta loss lite.
Har arbetat som hemsjukvårdssjuksköterska (försök säga det efter några öl...) men har nu fått en tjänst som distriktssköterska på en vårdcentral, börjar när jag pluggat klart.
Dottern har flyttat hemifrån, sonen är två veckor hos mej och två veckor hos sin pappa vilket funkar ganska bra.
Sist men inte minst är jag även rätt insnöad på genusperspektiv vilket ni säkert märkt av mina inlägg...
Saknas någon väsentlig info får ni säga till...
Jo just det, jag kör inte Skoda, utan rattar runt i en stor åbäkig chevapickis, är rätt bra på att köra framåt med den, men fickparkera och backa på trånga utrymmen går fetbort... Och, ni har helt rätt, det är inte min bil utan sambons...
Sist men inte minst är jag även rätt insnöad på genusperspektiv vilket ni säkert märkt av mina inlägg...
Du borde kolla upp min svägerskas blogg och gå och kolla på nån av brorsans föreställningar. Hojta till om du vill ha länkar, så jag slipper spamma i onödan :)
Kajsa H
2007-03-13, 17:50:45
Jättegärna länkar!!! Vem är din brorsa?
Vem är din brorsa?
Magnus Betnér.
Hans hemsida hittar du här (http://www.magnusbetner.com) och Helenas blogg hittar du här (http://sandklef.blogspot.com/)
Hon bloggar om allt mellan himmel och jord, men hon är väldigt intresserad och insatt i genusfrågor, så det blir en hel del av den varan.
Kajsa H
2007-03-13, 18:38:51
Tackar, tackar! ska bli kul att kolla. Nu får nog Daniel spunk på oss pga OT:D
night
2007-03-15, 21:54:37
hej hej!!
en kille som hittade hit efter MammaPappaBarn 2007 (http://pappaforum.se/forum/forumdisplay.php?f=23) i karlstad
23 år har en liten tjej på 2 år i juni och en till i "grytan" som skall komma i april, bor på landet i säffle
Fredrik
2007-03-16, 12:48:08
hej hej!!
en kille som hittade hit efter MammaPappaBarn 2007 (http://pappaforum.se/forum/forumdisplay.php?f=23) i karlstad
23 år har en liten tjej på 2 år i juni och en till i "grytan" som skall komma i april, bor på landet i säffleVälkommen till forumet night! Hoppas jag inte smittade ner din familj med någon otäck bacill för jag har vart seriöst sjuk ända sedan jag kom hem från Karlstad :D
night
2007-03-16, 13:13:51
tackar tackar
vi har klarat oss än..... :) men man vet ju aldrig..... :)
tonkaa
2007-03-20, 23:28:43
Hejsan!
Magnus heter jag och blev pappa 070317 10:17.
Det blev en liten amadeus och finns att beskåda från BB här (http://www.ltdalarna.se/webbisar/upload/webbisar_dalarna/bild6079.jpg).
Tyvärr så har han inte fått komma hem än då han har för höga gulsotsvärden. Mera solning för honom. Fick sova med sambon å sonen de två första nätterna men sen va det stopp. Inga platser till det kvar. Så detta blir andra natten jag sover hemma medans de är kvar på BB. Vi hoppas på att detta ska stabilisera sig inom kort så han får komma hem till vår lilla lya. Vi kämpar vidare emot sotet.
Fredrik
2007-03-20, 23:33:01
Välkommen till Pappaforum tonkaa :)
Såg ut att vara en go liten grabb. Kämpa på bara!
Nu är det läggdax för yours truly!
tonkaa
2007-03-20, 23:35:55
Tack för välkomnandet!
Trevligt med ett forum för så många likasinnade! :D
mats linde
2007-04-15, 20:12:50
Hej.
Mats heter jag 34 år bor i stenungsund blev adoptivpappa 060816.
Valde att adoptera efter flera IVF behandlingar som slutade rigtirt tråkigt.
Våran son är helt uderbar och jag överlycklig som pappa.
Hittad detta forumet tack vare Bayby barn mässan i göteborg.
Daniel
2007-04-16, 10:43:11
mats linde, välkommen till Pappaforum.se! :D
Kul att ännu en pappa hitta till oss via helgens mässa. :)
mats linde
2007-04-16, 20:35:30
Tack för välkomnandet.
En väldigt bra sida och behövlig vi pappor kommer oftas lite vid sidan om
elak_ekorre
2007-04-17, 22:28:00
Jahapp, trodde jag läst alla trådar på forumet.... men denna hade jag missat... :)
Jag heter Andreas 34 år, bor i Säffle tillsammans med min fru, vår 11 månaders pojk och en Golden Retreiver.
Vi har även en liten bebis till på G som är beräknad till 19 maj! :D
Jobbar som konstruktör av lastbilspåbyggnader, och har så gjort i hela mitt liv... typ... :p
Intressen i övrigt är ju hunden såklart, som vi kör en del agility med, förhoppningsvis ska vi börja tävla så smått i år! :)
Även intresserad av teknik i stort, samt en varm anhängare av friluftsliv!
Det var väl jag det... :D
Henke
2007-04-18, 15:07:08
Hej!
Henrik heter jag och är 36 år. Ursprungligen Värmlänning som via Norrbotten nu hamnat i ett litet hus med fru, son drygt 2 och en hund i Järfälla nordväst om Stockholm.
Det stora fritidsintresset är golf, har dock legat på is sen sonen föddes. Ska dock spela i sommar, innan nästa kommer. Det andra intresset är renovering, tur att det är ett intresse då vi flyttade in i ett renoveringsobjekt för två år sen. Sommarens projekt är dela grabbens till två då förstärkning i hushållet beräknas anlända i september.
Hittade sidan tack vare Tordan som tipsade mig. Har varit inne och läst ganska ofta men inte registerat mig förrän nu.
Törs knappt skriva det men vi har oxå en Skoda.
/H
Fredrik
2007-04-20, 08:30:52
Törs knappt skriva det men vi har oxå en Skoda.
/HAaah, en 'nuftig människa. Vi behöver fler som dig eftersom världen är full av Skoda-haters ;)
Guinnessrules
2007-08-20, 19:43:19
Lever efter den 15e Dalai Lamans devis; Om du inte kan göra något åt ett problem, varför oroa sig.
Klokt leverne, samma här. ;)
Förövrigt är jag en snart-pappa på 34 år som bor ca 5 mil norr om Luleå, jobbar inom industrin på ett dotterbolag till scania, aka FerruForm.
Iövrigt gillar jag fiske, MC, boxning och massa annat.
Jag renoverar för tillfället vårat hus och försöker få färdigt badrum och sovrum innan den lilla poppar ut. ;)
Daniel
2007-08-21, 12:08:53
Guinnessrules, välkommen ännu en gång! :D
peppelorum
2007-10-23, 07:05:31
Skrev en lång harang i barnvagnstråden innan jag såg denna, så jag får väl skriva här nu.
Är en 27-åring mas boendes i Linköping. Bor tillsammans med flickvännen i en trea i centrala delarna av stan. Väntar vårt första barn i mitten av januari om allt går bra. Till vardags så pluggar jag ett magisterprogram inom kognitionsvetenskap på Linköpings universitet och är klar VT 2008, driver även egen firma vid sidan av och jobbar extra som programmerare åt ett företag här i stan. Ska skriva D-uppsats under vårterminen så förhoppningsvis har jag tid att spendera på barn än om jag hade jobbat.
På den lilla fritid jag har så brukar jag försöka komma iväg på åtminstone ett levande rollspel per år, hoppas man kan hålla upp den takten även med barn.
Fortsätter på snabbinfomallen från några sidor tillbaka.
Lite snabb-info för den som inte orkar med löpande text
Namn: Peppe
Ålder: 27
Yrke: Student (pluggar kognitionsvetenskap, färdig VT 2008), egen företagare och programmerare vid sidan av
Mobiltelefon: SonyEricsson K750i
TV: Hyundai 32" LCD
Civilstånd: Sambo
Antal Barn: 0
Favoritmat: Dillkött
Dricker: Vatten
Tycker inte om: Blandatlådor
Tycker inte om #2: Ost
Lyssnar gärna på: Ska, svensk pop, svensk hiphop
Kör: Volvo 850 sedan
Frisyr: Ja
Skägg: "Friendly mutton chops", http://www.beards.org/friendly_mutton_chops.php
Vikt: Jobbar på det
Läng: 176cm
Trött: Sällan
Tandborste: Grön
Daniel
2007-10-26, 10:20:15
peppelorum, välkommen till Pappaforum.se! :D
Snygg presentation! ;)
Du glömde viktga "Vilken spelkonsol har jag:". :p
Fredrik
2007-10-26, 16:19:02
Skägg: "Friendly mutton chops", http://www.beards.org/friendly_mutton_chops.php
Du är min nya Idol och jag kräver att få se en tvättäkta bild!
F.ö har du satt en ny och märklig standrad för hur man ska presentera sig med knasiga fakta och ändå framstå som hormal :D
Daniel
2007-10-31, 10:52:50
F.ö har du satt en ny och märklig standrad för hur man ska presentera sig med knasiga fakta och ändå framstå som hormal :D
Har jag missat något nytt hippt ord? :D
Daniel
2007-10-31, 10:56:34
Aha, jag förstår nu.... normal menar du naturligtvis! :D
Skönt att se hur hobbydyslexin sprider sig. ;)
StefanG
2007-10-31, 16:08:00
Ska också ta och presentera mig och lånar Peppe´s modell, som verkade klart lysande.
Bor Utanför Skurup i Skåne tillsammans med frugan och div. djur. 2 månader kvar tills vårt första barn ska komma. Jobbar som säljare, på fritiden blir det jobb med gården.
Namn: Stefan
Ålder: 35
Yrke: Försäljningsingenjör
Mobiltelefon: SonyEricsson K800i
TV: Sony 40" LCD
Civilstånd: Fru
Husdjur: Ja (15st)
Favoritmat: Korv
Tycker inte om: Vinter
Tycker inte om #2: Snö
Lyssnar gärna på: Rock, Hårdrock
Kör: V70
Frisyr: så enkel som möjligt
Skägg:Nix
Vikt: Förmodligen för mycket
Läng: 190cm
Trött: Ofta
Tandborste: Grön kanske blå
Spelkonsol: Xbox360
Favoritspel: DIRT
Det var jag det.... C YA!!
Daniel
2007-11-08, 10:41:55
Husdjur: Ja (15st)
Lite nyfiken bara, men vad är det för husdjur? :)
StefanG
2007-11-08, 14:18:53
Lite nyfiken bara, men vad är det för husdjur? :)
3 katter
8 höns
4 getter
ännu så länge.... häst, hund och kaniner står nog på tur snart.
som om man inte har annat att göra :D
Daniel
2007-11-08, 14:27:50
I see... Snyggt! :D
Baldrick
2007-12-13, 17:41:23
Första gången jag följde med till MVC frågade jag barnmorskan om det fanns någon verksamhet riktad enbart till oss blivande pappor. Svaret blev: "Nja, det fanns det förr, men nu finns det inga pengar till sån't..."
"Sån't"...?!? Irriterande, lindrigt uttryckt. Så, vad göra? Nätet förstås! Där måste det finnas en plats för en stolt, orolig, nervös, glad, förväntansfull, bekymrad, omtumlad och lycklig blivande pappa. Och minsann, det fanns det! Nu är jag här, och en liten presentation kan väl måhända vara på sin plats.
Det väsentliga först: vi väntar vårt första barn, planerat datum är den 4 februrari...och det är så förbannat häftigt så det är inte klokt! Men mer om det senare, i andra trådar...
Jag är 33 år, studerar till lärare, bosatt i Huddinge, östgöte från början, finne, spelar gitarr (av terapeutiska skäl, enbart för mig själv), läser mycket, skriver en del, jobbar extra inom handikappomsorgen, kör Volvo v70, undervisar ibland, gillar att laga mat, snusar, fiskar på somrarna, kollar på Formel1 till sambons stora förtret ("de kör ju för fan bara runt runt!"), skrattar åt brittiska komediserier (därav nicket), gråter åt allt möjligt annat, gillar att sova, och - slutligen - har en tendens att skriva åt helvete för långt!
Hursomhelst, det ska bli kul att vara en del av detta forum, och jag ska så snart tiden tillåter botanisera bland det redan skrivna, så att jag inte börjar med att irritera moderatorerna med en massa upprepningar. :)
Ha det bra, så hörs vi framöver!
Fredrik
2007-12-14, 09:55:14
Första gången jag följde med till MVC frågade jag barnmorskan om det fanns någon verksamhet riktad enbart till oss blivande pappor. Svaret blev: "Nja, det fanns det förr, men nu finns det inga pengar till sån't..."Jo, jag har hört att det går bra för Sverige, men jag undrar jag...
Det väsentliga först: vi väntar vårt första barn, planerat datum är den 4 februrari...och det är så förbannat häftigt så det är inte klokt! Men mer om det senare, i andra trådar...Coolt! Been there, done that. Väntar nummero 2 själv :)
läser mycketdito
jobbar extra inom handikappomsorgenHelt rätt!
kör Volvo v70Precis köpt en v70
("de kör ju för fan bara runt runt!")Håller till fullo med din sambo :D
skrattar åt brittiska komediserier (därav nicket)Då antar jag att du har alla dvdboxar av Bottom? ;)
gillar att sovaWord!
Hursomhelst, det ska bli kul att vara en del av detta forum, och jag ska så snart tiden tillåter botanisera bland det redan skrivna, så att jag inte börjar med att irritera moderatorerna med en massa upprepningar. :)Välkommen!
*jösses vilken jobbig post jag gjorde* :D
Baldrick
2007-12-18, 02:11:34
Då antar jag att du har alla dvdboxar av Bottom? ;)
Nej, det har inte blivit av att köpa dem. Ännu. Men jag har en massa Bottomavsnitt på VHS, inspelat från tv... :D
Välkommen!
Tackar!
*jösses vilken jobbig post jag gjorde* :D
Äh, så farligt var det väl inte...? ;)
Daniel
2007-12-18, 16:04:10
Baldrick, välkommen till Pappaforum.se! :D
Och Blackadder for teh win! :p
Leslie
2008-02-13, 15:18:50
LÅnar en mobel jag såg lite längre upp när jag läst. Tycker sånt här är toppen att det finns. Hur mycket hjälp som tackar tusen åter tusen.
Namn: Leslie
Yrke: Retur Ansvarig på PNL Malmö
Mobiltelefon: SonyEricsson K850I
TV:Panasonic 42 Plasma och en LG 37 LCD
Antal Barn: 1 på G
Husdjur: Ja (2 st katter)
Favoritmat: Min sambos Lasange
Dricker: Vatten/Hallon soda det är en underskattad dryck
Tycker inte om: Regn
Tycker inte om #2: Att vara sjukskriven
Lyssnar gärna på: all sorts musik
Kör: inget för tillfället den är såld
Frisyr: rakad
Skägg:Nepp har inte tillräkligt ansikts hår för det
Vikt: Lagom 75 pallar
Läng: 187 cm
Trött: Nja inte så värst
Tandborste: Blå ibland är den lilla
Spelkonsol: PSP2
Favoritspel: Tiger Woods
Hobbis: Klättrar/Fotboll/innebandy/Film rent allmänt
Lite om mig med en stulen mall tackar.
Daniel
2008-02-20, 13:02:05
Leslie, välkommen till Pappaforum.se! :D
Och ja, kan inte annat än hålla med om Hallonsodan. ;)
peppelorum
2008-03-05, 03:28:04
Du är min nya Idol och jag kräver att få se en tvättäkta bild!
Här glider man in och presenterar sig och sen försvinner man i ett antal månader! Vilken stil va=) Nåja, nu är sidan bokmärkt för framtida bruk. En liten bild också, hittade en gammal fyllebild från något ståhej, http://peppesbodega.nu/files/Bilder/Jag/Glad%20i%20gasen.jpg
Daniel
2008-03-19, 17:03:00
peppelorum, fancy bild också... ;)
Benim
2008-04-03, 23:31:44
Tjena grabbar!
Är en riktig färsking på detta forum och tar oskulden här och nu genom en snabbpresentation.
Namn: Mathias
Ålder: 33
Yrke: Fritidspedagog
Mobiltelefon: SonyEricsson Z610i (Ska köpa ny...)
TV: Sony(Stor och skittung)
Antal Barn: 1 på G
Husdjur: Nope
Allergier: Jupp(Pollen och pälsdjur)
Favoritmat: Thaimat
Dricker: Kaffe, vatten, öl, rödvin och Whisky
Tycker om: Att resa, sommaren
Tycker inte om: Stress
Lyssnar gärna på: Johnny Cash, The Solution, Rolling stones m.fl
Kör: Sitter brevid i en Renault Clio
Frisyr: Brukar vara kort
Skägg:Jag vill nog kalla det månadslång skäggstubb
Vikt: typ 70 nånting
Läng: 183 cm
Trött: Ganska
Tandborste: Blå
Spelkonsol: Xbox
Favoritspel: Fightnight eller Burnout takedown
Hobbis: Fotografera
Carlbergh
2008-08-13, 17:19:19
Då kör ja en jag också..
Jag heter Christopher och bor med min sambo Maria i på hennes "släkt gård". Vi är 24 (jag) och 27 år. Vi har ett 50-tal stutar (tjurar fast borttagna kulor) med planar på att fördubbla detta till våren. Ungefär samtidigt som vi ska få vårat första barn. 25 feb är de beräknat till säger barnmorskan. Jag gillar att ta bössan på ryggen å knalla ut i skogen å lyssna på hunden som förhoppningsvis kommer med något rådjur ja kanske kan få på kornet. Vi bor i en ganska liten by ca 3 mil söder om Borås och har våra föräldrar i byn. Jag jobbar på en gård här i byn som traktor/maskinförarare. Jag är löjligt förtjust i datorspel som ja kan helt försvinna i om de vill sig riktigt illa =) Ja lyssnar väldigt mycket på musik i alla former.
Hittatde hit av en liten rektangulär lapp som dom gav mig hos barnmorskan.
Tack för en kanonsida!
Daniel
2008-08-13, 22:37:23
Carlbergh, välkommen till Pappaforum.se! :D
Carlbergh
2008-08-13, 22:54:44
Man tackar! =)
_coffe_
2008-08-14, 07:52:20
Eftersom jag inte sett denna tråden tidigare, så kommer här en sån där "klippaklistra"-snabbpresentation :D
Namn: Christoffer
Ålder: 22
Yrke: Installation Supervisor (va kan de va på svenska tro?) på Vestas Northern Europe (alltså sysslar jag med att bygga nya vindkraftverk ;) )
Mobiltelefon: Nokia 6500 tror jag den heter
TV: Ingen aning, men en liten tjockis
Antal Barn: Barnet ligger och växer till sig just nu ;)
Husdjur: Sambons livsfarliga hamster
Allergier: Nej, inte vad jag vet!
Favoritmat: Kryddstarkt och blodiga köttbitar
Dricker: Mycket bubbelvatten, kaffe, öl och whiskey ;)
Tycker om: Sambon :P, bilar och fjällvandring
Tycker inte om: Människor som är insnöade i sina egna indeal och vägrar acceptera att dom ibland kan ha fel.
Lyssnar gärna på: Hårdrock i alla dess former och väldigt mycket P3.
Kör: Porsche 944 turbo, SAAB 900 ng och en Nissan Terrano på jobbet.
Frisyr: Kort kan man nog säga att det är :P
Skägg: Nä, det kliar alldeles för mycket
Vikt: ojojoj. säkert 110 nu efter semester och lata dagar
Läng: 187 cm lång
Trött: Morgontrött som fasen, jag är en nattmänniska
Tandborste: Blå
Spelkonsol: PS2 och förhoppningsvis ett PS3 :P
Favoritspel: Guitar Hero :D
Hobbis: Meka med mina bilprojekt
Sådär då, det var en liten snabbis... Fråga gärna om ni vill veta något mer ;)
Daniel
2008-08-14, 10:07:08
Den där Q&A-mallen som peppelorum började med är ju rätt kul, ska fnula på lite kul frågor och posta en uppdaterat om mig. :)
Daniel
2008-08-15, 23:00:07
Så där, nu är det totalt 30 kortfrågor, det är bara att köra på! :)
Namn: Daniel
Ålder: 30
Yrke: Utvecklare på IT-bolag
Mobiltelefon: Nokia E71
TV: Philips Tjock TV
Antal Barn: 1 och 1 i magen
Husdjur: Ja, en tjock gammal hund
Allergier: Pollen
Favoritmat: All vällagad mat! :)
Dricker: Vatten eller fruktjuice
Tycker inte om: Muppar
Lyssnar gärna på: Allt möjligt
Kör: Körkort, vad är det? :p
Frisyr: Oftast rakad eller patetiskt knappt 1 cm stubb. :)
Skägg: Nope
Vikt: 76
Läng: 178
Trött: Alltid, har inte sovit ordentligt på snart 3 år. :)
Tandborste: Elborste från Braun
Spelkonsol: Gameboy Color anno 1999
Favoritspel: Tetris
Hobbies: Internet, Internet, Internet. :)
Mac eller Windows: Bärbar Mac och Stationär PC
Webbläsare: Firefox 3
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Bloglines - Är en total RSS-junkie! :)
Favoritpryl: iPod touch
Favoritplagg: T-shirt och Jeans
Favorit TV-serie: Alla typer av matprogram, Solens Mat är riktigt nice! :)
Favoritfilm: Det var länge sen jag såg en bra film... får man säga pass? :)
Fredrik
2008-08-15, 23:31:32
Såg ju kul ut. Kör en uppdaterad på mig med.
Namn: Fredrik
Ålder: 32
Yrke: Arbetskonsulent inom Daglig Verksamhet
Mobiltelefon: Va? Den går att ringa och sms:a på!
TV: Billigaste 42" plasman de hade på netonnet
Antal Barn: En tvååring + en nyfödd
Husdjur: Hade en Golden för länge sen
Allergier: Pollen från maj-augusti. Trist.
Favoritmat: Kött och potatisgratäng
Dricker: Vatten, ibland Fun Light. Men helst öl :)
Tycker inte om: Skulle ta mig en dag att lista...
Lyssnar gärna på: Rock och DM
Kör: V70 2.5T, vad annars :D
Frisyr: Slätrakad all over förutom på ryggen
Skägg: Jo, en skvätt på hakan
Vikt: 96
Läng: 189
Trött: Mjae, blir bara piggare o piggare
Tandborste: Ja
Spelkonsol: Wii - spelar så oregelbundet att jag knappt kommer ihåg hur den ser ut
Favoritspel: Plattform- och pusselspel
Hobbies: Surfa planlöst är underskattat. Har för mycket att göra för att ha några intressen egentligen :)
Mac eller Windows: Aldrig ägt en Mac, de verkar så artsy
Webbläsare: Firefox och Opera
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Aintitcool.com, fark.com
Favoritpryl: iPod (Fan Daniel). Bär den med mig överallt.
Favoritplagg: T-shirt och Jeans. Skjorta i nödfall.
Favorit TV-serie: Skiftar hela tiden. Just nu kör jag en re-watch på samtliga That 70s show. Guilty pleasure är Lyxfällan.
Favoritfilm: Nya Batman-filmen. Heath Ledger är bara för fenomenal.
Får väl åxå använda mallen då då.
Namn: Leif
Ålder: 37
Yrke: arkeolog/antikvarie/handläggare
Mobiltelefon: Nokia ???? (den stora vatten- och stöttäta från typ 2002)
TV: Philips
Antal Barn: 2
Husdjur: inga sällskapssdjur men följande nyttodjur, 2 kattor, 30+ hönor/tuppar/kycklingar, 4 myskänder, 12 får/lamm
Allergier: -
Favoritmat: kötträtter (gärna grillat)
Dricker: mineralvatten
Tycker inte om: långa beslutsvägar samt beslutsångest och tveksamhet, träning
Lyssnar gärna på: P1
Kör: opel astra 97 eller skoda octavia 04
Frisyr: kort-rakat
Skägg: ja
Vikt: 70-75 typ, bara muskler och senor, tyngden beror på årstid, väger mer sommarhalvåret eftersom jag jobbar mer med kroppen då.
Läng: 185?
Trött: botas med espresso
Tandborste: rosa lågbudgetborste från Willys
Spelkonsol: vad är det?
Favoritspel: är en dålig förlorare så jag har lärt mig att jag och min omgivning mår bäst av att jag inte spela några som helst spel.
Hobbies: läsa, skriva böcker och artiklar, se på film, kött, djur (vilda + tama), jaga och matlagning
Mac eller Windows: Bärbar och Stationär PC
Webbläsare: ingen aning, den som finns på datorn.....
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): modererar på alternativ.nu
Favoritpryl: mina köksknivar
Favoritplagg: mina blundstonekängor
Favorit TV-serie: Riket med ernst hugo järegård
Favoritfilm: det finns många.... Men Sju samurajer och Yoyimbo håller nog allra bäst i längden.
Daniel
2008-08-18, 10:37:14
Favoritspel: är en dålig förlorare så jag har lärt mig att jag och min omgivning mår bäst av att jag inte spela några som helst spel.
Underbart! "Mamma, varför svär pappa och slår på väggen när jag vann 4 i rad?" :p
Jo, erkänn att det har hänt... ;)
Jo, erkänn att det har hänt... ;)
Jag känner mig själv bättre än så. Jag har aldrig spelat något med vår dotter..... Det kommer min hustru att få göra när den tiden kommer, eller farmor och farfar, eller mormor och morfar.
andreas
2008-09-22, 22:55:31
Återupptäckte pappforum.se för bara någon dag sedan. Stor, stor eloge till Daniel och Fredrik! Det var nog mer än ett år sedan första och senaste posten. :o Jag snor konceptet med mallpresentation rakt av om jag får.. :D
Namn: Andreas
Yrke: allmänläkare fn pappaledig
Mobiltelefon: SonyEricsson
TV: Grundig 27" LCD
Antal barn: 2 (födda -04 och -07)
Husdjur: katten Kajsa
Favoritmat: wienerschnitzel
Dricker: gärna en liten whisky
Tycker inte om: lättkränkta och/eller intoleranta personer
Lyssnar gärna på: t ex Daughtry, Extreme, Faith no more, Metallica, Queen, Bruce Springsteen, U2 och Viba Femba
Kör: Toyota corolla 06
Frisyr: egentligen inte
Skägg: nej
Vikt: 59
Längd: 174
Trött: inte alltid
Tandborste: elektrisk
Spelkonsol: nej
Favoritspel: nej
Hobbies: får ju stå tillbaka lite :rolleyes: , men vill nämna film och musik (gitarr, körsång)
Mac eller Windows: Windows, tyvärr
Webbläsare: Firefox kompletterat med IE vid behov
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): imdb, prisjakt, rememberthemilk, wikipedia och youtube
Favoritpryl: gitarr, laptop och skruvdragare
Favoritplagg: sandaler
Favorit TV-serie: Heroes
Favoritfilm: Alien, Blade Runner, Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Finding Nemo, Gladiator, Good Will Hunting, Jaws, The Lion King, The Lord of the Rings, The Matrix, Memento, Moulin Rouge, Pulp Fiction, Se7en, The Shawshank Redemption, The Silence of the Lambs, The Sixth Sense, Terminator 2: Judgment Day, Twelve Monkeys, Unforgiven och The Usual Suspects.. oj det blev mer än en rulle.. :eek:
Hoppas på ett gott meningsutbyte framöver!
Daniel
2008-09-25, 22:45:43
andreas, välkommen tillbaks! :D
Wienerschnitzel - bra val! ;)
andreas
2008-09-26, 13:46:51
andreas, välkommen tillbaks!
Tack! Passar på att börja om nu under pappaledighet nr 2.
Wienerschnitzel - bra val!De e gött, e de. ;)
Fredrik
2008-09-26, 13:50:02
Oj, en kinna-bo! Bodde själv i Skene då jag gick i årskurs 6+7. Känns som en evighet sedan :)
andreas
2008-09-26, 13:55:04
Oj, en kinna-bo! Bodde själv i Skene då jag gick i årskurs 6+7. Känns som en evighet sedan :)
Göteborgare i exil... det man saknar mest är nog kulturutbudet. Och riktiga restauranger. :(
pehje
2008-09-30, 14:20:20
Namn: Per
Ålder: född 66 - räkna själv
Yrke: konsult informationshantering och organisationsutveckling
Mobiltelefon: HTC TYTN
TV: 34" CRT - 85 kg!
Antal barn: 3 (-02, -04 och -08)
Husdjur: -
Favoritmat: sådant jag varit med och lagat själv i glada vänners lag och gärna länge och svårt - tex Ostron Rockefeller eller Crepe Souzette (stavning?)
Dricker: rökig single malt, besk öl, fylligt rödvin etc
Tycker inte om: falskhet, respektlöshet och dumhet kombinerat med påstridighet och initiativ
Lyssnar gärna på: musikaliskt jazz, instrumental pop/rock, klassiskt
Kör: Toyota Camry TOuring 96 och Sharan 03
Frisyr: less is more
Skägg: vartannat år - 2mm
Vikt: 85
Längd: 185
Trött: av sysslolöshet och negativa människor
Spelkonsol: -
Favoritspel: flygsim
Hobbies: spelar jazz tenorsax/klarinett/banjo, bemästra de fem elementen - luften kvar!
Mac eller Windows: Windows, Linux
Webbläsare: Firefox
Favoritsajt: google, wikipedia,
Favoritpryl: tenorsax, mobil, laptop
Favoritplagg: piketröja
Favorit TV-serie: NCIS
Favoritfilm: välgjord sci-fi om framtiden - Matrix tex
Daniel
2008-09-30, 14:58:10
pehje välkommen till Pappaforum.se! :D
"konsult informationshantering och organisationsutveckling" låter avancerat, vad har man för bakgrund då, civilekonom?
pehje
2008-09-30, 15:10:22
civilingenjör industriell ekonomi - lite sådär varken eller som de elaka brukar säga...men utbildning var länge sedan - det hade nog blivit något helt annat om jag hade fått börja om kanske... och sådana där titlar man har är ju alldeles för korta för att säga hela sanningen - men faktum är att det lilla företaget jag jobbar åt har en blandad kompott av sådana där områden i uppdragen
Daniel
2008-09-30, 15:13:21
pehje I see, låter intressant och spännande hur som helst. Hoppas du kommer trivas här på Pappaforum.se! :D
pehje
2008-09-30, 16:03:34
Jag har tänkt vara hemma med Benjamin, som fyllde sex månader igår, i åtta månader med start första december. Nedräkningen har börjat känns det som :-)
Får väl åxå använda mallen då då.
Favorit TV-serie: Riket med ernst hugo järegård
.
Är just nu helt såld på Carnevale. Har precis plöjt säsong 1 och skall börja med säsong 2 i kväll. Å andra sidan håller Riket fortfarande så vi får se om en vecka om jag justerar min åsikt eller ej.
Hej på er!
Det är väl läge att presentera sig nybliven medlem som man är,
Jag är dalmas i grunden men bor i Gävle sedan hösten 2001 när jag fick
anställning på Banverket Produktion. Tänkte att: "man kan ju alltid flytta tillbaka efter ett tag om man längtar hem igen".
Men så blev det inte.
Jag bor med min sambo Maria, vi har varit ihop i 4 år nu och väntar vårat första barn som har beräknad förlossning 21:a okt.
Jag kör väl vidare på er presentationsmall :)
Namn: Johnny Björk
Yrke: Signaltekniker
Mobiltelefon: Nokia 6500 slide
TV: Philips 28" Wide Tjockteve.
Husdjur: 3 st. blandraskatter och en Hund av rasen (håll i er)
Chinese Crested Powder Puff
Allergier: Inga kända. aningen överkänslig mot passionsfrukt.
Favoritmat: Kycklingfil'e med Pommes frites och Tzatsiki.
Dricker: Alldeles för LITE vatten.
Tycker inte om: Orättvisor.
Lyssnar gärna på: 80-tals musik
Kör: Volvo
Frisyr: Vildvuxet.
Skägg: Ja, på hakan
Vikt: runt 80 pannor
Längd: 1,79
Trött: på folk utan sunt förnuft.
Tandborste: Braun eltandborste och en manuell Pepsodent
Spelkonsol: Har ett gäng. Men favorit är nog Nintendo Wii för tillfället.
Favoritspel: Till spelkonsol är det nog Finalfantasy spelen.
Till PC är det World of Warcraft.
Hobbies: Bilar och datorer.
Mac eller Windows: Windows.
Webbläsare: Firefox med lite tillägg, NoScript m.m.
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): google.se
Favoritpryl: Usch, har ju så många, jag är en riktig pryltok.
Men jag säger: kaffebryggaren, hur skulle jag klara mig utan den?
Favoritplagg: Jeans och t-shirt
Favorit TV-serie: Lost
Favoritfilm: Armageddon
Tack för mig! :rolleyes:
BobbyFlash
2008-10-07, 15:49:55
Hmm... Jag har egentligen inte tid med sådant här... Men så är det ju alltid. :)
Namn: Robert
Yrke: Reklamfotograf (egen)
Mobiltelefon: iPhone
TV: 42" Samsung FullHD
Civilstånd: Skild Singelpappa
Antal Barn: En härlig 6-årig tjej
Favoritmat: Mina egna vegetariska pannbiffar med tillbehör. :)
Dricker: RedBull®
Tycker inte om: Bitterhet och pessimism
Lyssnar gärna på: Just nu Foo Fighters, Regina Spector, Amy Winehouse och Coldplay
Kör: Volvo V70 2.5T, Yamaha Dragstar 1100
Frisyr: Blont rufs
Skägg: I wish
Vikt: 75
Läng: 192
Trött: Ja, mest psykiskt...
Tandborste: Ja
Spelkonsol: PS3, Tittar mer på film än spelar dock
Favoritspel: Half Life 2
Hobbies: Dyker, åker hoj, Klättrar, spelar flipper
Mac eller Windows: Mac alla dagar i veckan!
Webbläsare: Safari och Firefox
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se ): http://www.stockholmpinball.com (Som jag själv en gång startade)
Favoritpryl: iPhone
Favoritplagg: Den där jävla kepsen som följde med från L.A
Favorit TV-serie: Plöjer just nu ROME som är helt grym, annars Prisonbreak
Favoritfilm: Donnie Darko, Pan's Labyrinth, Dark City... etc
Daniel
2008-10-14, 21:02:19
JiBe välkommen till Pappaforum.se! :D
aspire
2008-11-28, 04:52:25
Hej! Här kommer en liten snabbpresentation utav mig!
Namn: Jonathan
Yrke: Jobbar åt staten..
Mobiltelefon: Nokia 6120 just nu
TV: Sony KDL46T-3500 (46" FullHD-LCD)
Civilstånd: Förlovad
Antal Barn: 0. Väntar första barne till sommaren =)
Husdjur: Inga
Allergier: Ovanstående på grund av allergier mot bland annat pälsdjur (flickvännen) Själv så gillar jag verkligen katt som husdjur. Självständig precis som jag
Favoritmat: Ryggbiff, potatisgratäng, Chilibearnaisé
Dricker: Coke® (tyvärr alldeles för ofta!)
Tycker inte om: Orättvisor, Otrohet, Falska idioter till chefer
Lyssnar gärna på: Lars Winnerbäck är och kommer nog alltid att vara min musikgud
Kör: Volvo V40 2,0
Frisyr: Mörkbrunt halvkort
Skägg: Tvådagars
Vikt: 94
Läng: 169
Trött: I stort sett för jämnan.
Tandborste: Eltandborste. Någon nyare Braunmodell, minns ej beteckning
Spelkonsol: Playstation 3. Suverän Blurayspelare och spelkonsol!
Favoritspel: EA NHL 09
Hobbies: Hockey, där Linköpings HC är laget i mitt hjärta
Favoritsajt: www.jonathanjonsson.se (http://www.jonathanjonsson.se) (min egen) Den är dock något ouppdaterad för tillfället
Favoritpryl: Navigon 8110
Favoritplagg: Winnerbäckhood från sommarturnén 2008
Favorit TV-serie: TruBlood, Lost, Heroes, Prisonbreak, Fringe
// Aspire
Peter
2008-11-28, 11:18:25
Och här kommer min :)
Namn: Peter
Ålder: 28
Yrke: Metalbranchen, så där kul i dags läget.
Mobiltelefon: Någon Sony Ericsson, köpte den som mp3 spelare.
TV: Panasonic PX80 42" Plasma
Civilstånd: Förlovad (Gifter mig nästa år)
Antal Barn: 0. Väntar första barn i Juni
Husdjur: 2st Engelska Cocker Spaniel, Ester och Chelsea.
Allergier: Nada
Favoritmat: Kyckling i stort sett alla dess utföranden, eller mexikanskt
Dricker: Pepsi Max är min akilles häl
Tycker inte om: Oärlighet
Lyssnar gärna på: Mycket hiphop och Soul.
Kör: Golf 4
Frisyr: 2 mm över huvudet
Skägg: På typ, 2 dagar har jag jätte skägg så jag har vikt mig för det och kör med runt 3-5mm runt om fast jag trimmar det vid käkbenet osv.
Vikt: 75, runt där
Läng: 174
Trött: Ofta ja...
Tandborste: En vanlig och en EL driven
Spelkonsol: Alla i stort sett, äger ingen men gillar PS3, 360 och Wii
Favoritspel: Project Gotham Racing
Hobbies: Fanatisk Chelsea supporter och lever för detta lag, och har så gjort sen jag först börja förstå fotboll.
Favoritsajt: www.bitmig.com (http://www.jonathanjonsson.se/) (mitt egna för allmänt skitsnack)
Favoritpryl: Min dator
Favoritplagg: En Fatbob hoodie.
Favorit TV-serie: Vänner, How i met your mother, 2 and a half men och andra Sit-coms
Erik H
2008-12-03, 20:56:40
Ok, spänn fast säkerhetsbältet för nu kör vi:
Namn: Erik
Ålder: Årsmodell -71
Yrke: Produktansvarig
Mobiltelefon: Ericsson GF 337 (tyvärr med trasig lucka)
TV: Grundig från slutet av 1800-talet
Civilstånd: Gift sedan -06
Barn: Emanuel född 080911
Husdjur: En rund katt av rasen russian blue, årsmodell -94.
Allergier: Diverse pollen
Favoritmat: Tja... grillat kött kanske?
Dricker: Det mesta utom gin
Tycker inte om: Dubbelmoral
Lyssnar gärna på: P1
Kör: En blå Skeppshult till vardags. Finåker S60 med familjen på helgerna.
Frisyr: 3-6 mm
Skägg: Odlar i smyg, tills hustrun upptäcker det efter 3-4 dagar. Då är det ajöss.
Vikt: Naken, innan frukost 68 kg
Längd: 167 cm
Trött: Numera alltid på kvällen
Tandborste: En på varje våning, så att jag alltid har en nära till hands.
Spelkonsol: Senaste var en C64, fast den kallades för "hemdator", för att få föräldrarnas välsignelse.
Favoritspel: Svag för strategispel, typ Civilization
Hobbies: Diverse motionsidrotter, utan boll. Har genomfört 8 svenska klassiker
Favoritsajt: www.funbeat.se (http://www.funbeat.se) (träningsdagbok på nätet - sök på "Erik H-vik", så hittar ni mig)
Favoritpryl: Min pulsklocka kanske? Polar RS200 med fotpod. Vill dock väldigt gärna ha en Garmin Forestrunner 405 med GPS... Tomten, hallå?
Favoritplagg: Min Haglöfs Windstopper fleece. Utan den skulle jag frysa ihjäl på väg till jobbet.
Favorit TV-serie: Filip och Fredrik är faktiskt mer begåvade än man tror. Och samtidigt helt galna. Boston Tea Party och höjdarprogrammen är fantastisk television!
That's that, and that's it!
Björnen
2008-12-28, 18:58:46
Då kommer det en till..
Namn: Christian
Ålder: Född -77
Yrke: Systemadministratör
Mobiltelefon: SonyEricsson P1 och C905
TV: Panasonic från tidigt 90 tal
Civilstånd: Gift sedan -05
Barn: Beräknas komma i februari
Husdjur: Katt från ca 2000 (adopterad från djurhem)
Allergier: Rödvin (vet inte om det räknas som allergi men jag blir jättedålig av det)
Favoritmat: Det mesta som inte innehåller fisk
Dricker: Allt utom rödvin (se ovan)
Tycker inte om: Solna AIK
Lyssnar gärna på: P4
Kör: Ford Focus om jag inte åker kommunalt
Frisyr: det beror på frisören
Skägg: Ja, lite mer på vintern och mindre på sommaren
Vikt: ca 65 Kg
Längd: 186 cm
Trött: Ibland
Tandborste: En standard och en el
Spelkonsol: Nej
Favoritspel: Poker
Hobbies: Fotografering, friluftsliv, löpning.
Favoritsajt: Google
Favoritpryl: Min Nikon D300
Favoritplagg: Har inget.
Favorit TV-serie: Vet knappt vad som går på TV nu...
Klar...
//Björnen
henke83
2008-12-29, 01:51:00
Namn: Henrik
Ålder: Född -83
Yrke: Lastbilschaffis
Mobiltelefon: SonyEricsson C902, k810i, k800i, w880i, w850i, t280i
TV: LG 50" plasma
Civilstånd: Snigel
Barn: Amanda (050421) Tindra (060910)
Allergier: Gräs och förmodligen pjölkprotein
Favoritmat: Allt utom blodpudding o inälvor
Dricker: Allt utom vin o ättika
Tycker inte om: Spicegirls, kyla o skitsnack
Lyssnar gärna på: Bandit 104,8 Göteborg
Kör: Saab 9-5 2.0t -00 200hk
Frisyr: Snagg
Skägg: ne
Vikt: ca 70-75 Kg
Längd: 185 cm
Trött: när jag inte sover
Tandborste: En standard
Spelkonsol: PS2
Favoritspel: Bilspel
Hobbies: Vad e det?
Favoritsajt: Alla
Favoritpryl: Bilen... eller datorn... eller telefonen
Favoritplagg: Mina bästejeans
Favorit TV-serie: Familyguy
All-right! :cool:
Sigfridsson
2009-01-04, 12:44:43
Namn: Sigfridsson
Född: -77
Yrke: Fartygsingenjör
Mobiltelefon: HTC TyTN2
TV: 37" LCD
Barn: i juni 2009
Husdjur: katt, Bengal
Allergier: nej
Favoritmat: mkt, men pannkakor är en favorit
Dricker: Mjölk och sprit
Tycker inte om: Tre och Telenor
Lyssnar gärna på: P3, Rock, klassiskt
Kör: Cyklar men måste köpa bil nu :( Förhoppningsvis en Alfa :)
Frisyr: Ja
Skägg: Nej
Vikt: 90+
Längd: 187cm
Trött: Det händer
Tandborste: Ja, både handdriven och eldriven
Spelkonsol: 360 och Xbox, samt NES, Megadrive och lite annat i garderoben..
Favoritspel: Halo
Hobbies: Teknik, träning, böcker, resor, familj och hem såklart.
Favoritsajt: Ett gäng, förändras med tiden.
Favoritpryl: Datorn
Favoritplagg: Raggsockor!
Favorit TV-serie: Nip/Tuck
Med risk för att det ser ut som en kontaktannons, men känner inte mkt folk i Norrköping, inflyttad Smålänning. Så är det någon i samma situation som mig, barn i juni och har tänkt att gå hemma en del själv så kan man ju ha barnvagnsrace eller något.. Jag kommer vara hemma varannan månad detta året och tänkte väl ta ut pappaledighet nästa år. Så hade gärna suttit och spelat tvspel, tagit en fika eller så. Ha det!
Långa farbron
2009-01-06, 23:37:35
.Hej,
Hittade hit genom google´s försorg i jakt på en hoppgunga till våran lilla tjej.
Jag heter Claes 36 år bor i Göteborg med min fru och vårat lilla rumpe-troll till dotter som heter Stella som är 4 månader.
Jag tillbringar mina dagar med arbete,husrenovering,allmänt fixande och att balansera dotter på armen eller att leka rymdraket,beroende på vilket som passar dottern bäst.
Om jag får tid över så sysselsätter jag min i mitt garage med att laga eller renovera det som kommer i min väg.
Andra intressen är motorcyklar,skidåkning,och allt som har en motor eller fler än en rörlig del.
Mobiltelefon: Den som överlevt senaste fallet i från vinden (Nokia)
TV: En JVC
Civilstånd: Gift sedan -08
Barn: 1
Husdjur: 2
Dricker: Tjeckisk öl
Lyssnar på: Det som är trasigt
Kör: Honda CRV -07 ,Civic -98 ,KTM 660 -05, Honda Hornet 900 -03
Frisyr:Ja du
Vikt: ca 85Kg
Längd: 190cm
Trött:Nja :-)
Spelkonsol: Nej
Daniel
2009-01-11, 00:04:13
Välkomna Björnen, Sigfridsson och Långa farbron! :D
Morbos
2009-01-13, 20:56:31
Namn: Luis
Yrke: Hamnarbetare / hemtjänst / lärarvikarie
Mobiltelefon: nokia 7500 prism
TV: 42 tum full hd Zepto
Civilstånd: sambo
Barn: Dottern Liselle född 29/11 2008
Husdjur: 2 honkatter Poia och Flicka
Allergier: inga
Favoritmat: Pasta
Dricker: Inget till maten
Tycker inte om: Föräldrar som röker framför små barn
Lyssnar gärna på: Blandat
Kör: Kia clarus 2000
Frisyr: snaggat nu
Skägg: mustach ( alla pappor ska ha mustach)
Längd: 183
Trött: efter några dagars med icke sömn
Tandborste: vanlig och en elborste
Spelkonsol: Nintendo wii och Nintendo ds
Favoritspel: Mario galaxy & Animal crossing
Hobbies: Parkour, Thaiboxning och träning, film och musik
Favoritsajt: www.nukezone.se
Favoritpryl: Nintendo ds
Favoritplagg: Pyjamas byxorna
Favorit TV-serie: 24
tranquillo
2009-01-13, 21:54:41
Har inte orkat göra den här förut, men nu är det väl ändå dags...
Namn: Stefan
Född: 790719
Yrke: Systemutvecklare, konsult, .net
Mobiltelefon: Sony Ericsson
TV: 42" panasonic TH42PX80E
Barn: son, född 04
Husdjur: två katter, hade inte haft några husdjur om jag fick välja själv.
Favoritmat: ja.
Dricker: väldigt sällan.
Tycker inte om: respektlöshet.
Lyssnar gärna på: P3, kent, counting crows, refused, damien rice, heed, meshuggah, foo fighters, buffalo tom, rhcp, ratm... osv..
Kör: sambons pappas mazda. annars har jag sj pendelkort och sl kort. på sommarn har jag även city bike kort.
Frisyr: Nej
Skägg: Oftast. har varit renrakad max 3 gånger senaste 5 åren.
Vikt: 85-90
Längd: 173cm
Trött: Jodå. Mest på helgerna, eftersom man tror att man kan vara uppe längre.
Tandborste: analog
Spelkonsol: ps2. fast sonen har den på sitt rum. MEN DEN ÄR MIN!!!! ;)
Favoritspel: gta, samtliga.
Hobbies: ??? i mina drömmar: musik, träna, matlagning
Favoritsajt: pappaforum.se och vulkan.se
Favoritpryl: Laptop
Favoritplagg: jeans, riktigt gamla slitna skitiga jeans.
Favorit TV-serie: cirminal minds/csi (las vegas/new york)/burn notice/jimmy kimmel live/snl
Daemon
2009-01-17, 11:20:38
Namn: Daemon Lord
Född: 860302
Yrke: Piercare, Tatuerare
Mobiltelefon: Nokia
TV: Japansk 32"are
Barn: Vi får se i juni.
Husdjur: En 2.2 m kungsboa och snart en kattunge.
Allergier: Gräs, Örter och LSD
Favoritmat: Olika
Dricker: Whiskey
Tycker inte om: Hyckleri.
Lyssnar gärna på: Stoner-rock/metal
Kör: En Biltema Cruiser. Planerar att ta körkort dock.
Frisyr: Som min bror sa det, nej. har inget hår. Det skulle ju täcka min tatuering.
Skägg: En hel del ja.
Vikt: Runt 90.
Längd: 179cm
Trött: Alltid.
Tandborste: Automatisk
Spelkonsol: Pc, Ps2 som jag dock inte använder för att jag jobbar för mycket.
Favoritspel: Army of Two, Dungeon Keeper.
Hobbies: Tatueringar, Piercingar, Musik och huset.
Favoritsajt: rockfamilj.se
Favoritpryl: Fästmön.
Favoritplagg: Baggybyxor.
Favorit TV-serie: CSI (las vegas/miami)/burn notice/How I met your mother
Daniel
2009-01-30, 17:59:48
Kul med presentationer! :D
tranquillo har er 4-åring en PS2? Det är ju hard core! ;)
tranquillo
2009-01-31, 02:17:58
absolut inte, som jag sa: DEN ÄR MIN! ;)
Nä, men den står på hans rum och det är bara han som spelar... Gran Turismo och Bilar (från filmen)... ganska sällan ifos, men när han väl sätter sig med gran turismo kan det vara svårt att få honom därifrån...
Min gta samling har ännu inte blivit komplett och sambon tycker den är för ful för vardagsrummet... ;)
Trollfar
2009-04-16, 23:58:13
Hejhej, papporna
Hur jag råkade springa på forumet minns jag inte riktigt, det var ju en halv dag sen nu och allt. Strax fyraårige sonen och 18-åriga bonusdottern sliter rätt ofta bort en från vad tusan annat man nyss höll på med, och minnet är bra men kort.
45 år och förlovad med sonens mor som flyttat hit från utlandet och efter några år lyckades rädda äldsta dottern från tidigare äktenskap undan onde exet. Ensam försörjare och egen företagare, men försöker mitt i all stress att stanna upp och fråga mig hur viktigt problem X kan vara om tio år.
Ibland hjälper det till och med. (Min bittra sida hävdar så klart att jag oftast bara slösat tid på att stanna upp :rolleyes: )
Jo, och så tar jag pappandet på löjligt stort allvar, för jag har inte haft nån och här ska minsann brytas mönster och hållas på.
Nu vill jag inte presentera mig mer, orkar ni så lär ni väl känna mig mer via mina inlägg. Hoppas att de kan vara till nån nytta för nån, förresten.
Daniel
2009-05-12, 14:44:15
Trollfar, välkommen till Pappaforum.se! :)
"försöker mitt i all stress att stanna upp och fråga mig hur viktigt problem X kan vara om tio år" - låter klart vettigt... hoppas att jag kan nå samma mentala lugn själv om några år. Kanske när barnen flyttar ut? :)
vinter02
2009-05-17, 18:29:50
Hej! Jag är ny här, så vad vore väl inte mer artigt än att presentera sig?
Jag är 27 år och bor i mitten av landet, frun är snart 24. Min fru, blev hon i början av detta år =)
Efter 1,5 års ihärdiga försök och utredningar så är frugan äntligen gravid!
I mitten av november är det dax för nedsläpp.
Vi har nu kommit till vecka 14, har gjort ett tidigt ultraljud, och allt ser bra ut! Har gjort nyheten offentlig för våran släkt och våra vänner.
nintendo6
2009-05-18, 15:44:32
välkommen hit och ett stort Grattis
zzingo
2009-05-18, 23:00:31
Grattis och välkommen!!!
Daniel
2009-05-20, 14:05:17
vinter02, välkommen till Pappaforum.se! :D
Tar och flyttar in ditt inlägg i den stora presentations tråden.
Post away! :)
vinter02
2009-05-20, 19:03:45
vinter02, välkommen till Pappaforum.se! :D
Tar och flyttar in ditt inlägg i den stora presentations tråden.
Post away! :)
Aaah, hittade ingen sån tråd, letade inte heller om jag ska vara ärlig :)
Daniel
2009-05-26, 12:54:06
Aaah, hittade ingen sån tråd, letade inte heller om jag ska vara ärlig :)
Ingen fara, det finns fina funkationer på forumet att slå ihop trådar med. :)
Zaboo
2009-06-03, 16:40:43
Hej hej allihopa!
Jag heter Daniel och är ny här på pappaforum. Är tillsammans med min sambo Emy och bor i Norrköping. Beräknat BF 6 augusti! Ska bli jättekul och spännande. På dagarna arbetar jag som fastighetsmäklare på HusmanHagberg i Norrköping. Ett spännande och varierande yrke!
Kanske finns det fler blivande pappor från Norrköpingstrakten här? Vore kul att lära känna fler i samma sits!
Mvh
Daniel
Daniel
2009-06-04, 12:44:20
Zaboo, välkommen till Pappaforum.se! :D
Passar på att tipsa om 30 frågor (http://pappaforum.se/forum/showthread.php?p=18071#post18071) upplägget igen. :)
vinter02
2009-06-04, 13:29:17
Då passar jag på att svara på mina 30 också :)
Namn: Simon
Ålder: 27, snart 28...
Yrke: Konstruktör/Idrifttagare av järnvägssignalsystem
Mobiltelefon: Apple iPhone såklart.
TV: Videoseven, usel 30" platt-screen
Antal Barn: 1 på bakning
Husdjur: Vovve, en cavalier king charles
Favoritmat: Det mesta är gott
Dricker: Mjölk
Tycker inte om: Cigarettrök
Kör: Peugeot, förr även MC
Frisyr: Kort...
Skägg: Har försökt, gick inte någe vidare. Såg ut som en femtonåring...
Vikt: 79
Läng: 191
Trött: Passar på att sova ut nu :)
Tandborste: Dax att byta...
Spelkonsol: Första generationens xbox!
Favoritspel: Alfapet
Hobbies: Cykla mountainbike, Fika, umgås, film et.c.
Mac eller Windows: Macbook Pro såklart! Apple i mitt hjärta!
Webbläsare: Safari
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Blocket och Hemnet :)
Favoritpryl: Min kära iPhone!
Favoritplagg: Jeans och pikétröja
Favorit TV-serie: How i met your mother och Bones
Favoritfilm: Terminator 2!
Yrke: Systemutvecklare
Mobiltelefon: W880i
TV: Sony 29" 4:3-tjockis
Barn: Isabell, 8 veckor
Husdjur: Två halvskogis-katter
Allergier: Inga
Favoritmat: Kroppkakor
Dricker: Coca Cola
Tycker inte om: Kaffe
Lyssnar gärna på: Metallica
Kör: Volvo V70 & Honda Transalp
Frisyr: Tynande
Skägg: Japp
Vikt: 80
Längd: 180
Trött: Inte värre än tidigare
Favoritspel: GTA
Hobbies: Fotografering, elektronikkonstruktion, motor
Mac eller Windows: Windows
Favoritsajt: Wikipedia
Favoritpryl: Panasonic FZ50 digitalkamera
Favoritplagg: Jeans och kortärmad skjorta
Favorit TV-serie: Mythbusters
Favoritfilm: The usual suspects
vinter02
2009-06-05, 07:24:48
Kör: Volvo V70 & Honda Transalp
Ha! Jag har också haft en Transalp. Faktiskt den bästa och roligaste av dom motorcyklar jag har haft!
PellePlutt
2009-06-08, 21:36:26
Namn: Pelle
Ålder: 39 (snart)
Yrke: Proffesionell Foodprocessor
Mobiltelefon: SonyEricsson P1i
TV: Ja
Antal Barn: 1pg
Favoritmat: Senast var det en oxsvansragu
Dricker: vin
Tycker inte om: Stockholm i rusningstrafik
Lyssnar gärna på: Heavy Metal
Kör: Colt CZT, Honda Blackbird
Frisyr: Rakat
Skägg: Bockskägg
Vikt: för mycket
Läng: för kort
Trött: alltid
Tandborste: Elektrisk från Braun
Spelkonsol: Usch
Favoritspel: WoW
Hobbies: Data, Foto
Mac eller Windows: Windows, Linux
Webbläsare: Google Chrome
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se ): Destination Philippines (http://destphil.se)
Favoritpryl: Just nu, våran nya Bugaboo-vagn
Favoritplagg: shorts, flipflops och t-shirt
Favorit TV-serie: xfiles
Favoritfilm: Shogun Assasin
empa88
2009-06-09, 19:17:49
Namn: Emil
Ålder:21
Yrke: Montör
Mobiltelefon: Samsung touch wiz
TV: sharp 42 tum
Civilstånd: förlovad
Barn: på väg.... November
Husdjur: dammråttor
Favoritmat: Grillat
Dricker: Coca Cola. GT. Staro pramen
Tycker inte om: när jag har fel och multivitamin dryck
Lyssnar gärna på: Det mesta
Kör: truck på jobbet ibland
Frisyr: kort
Skägg: ibland
Vikt: 100+
Längd: 183
Trött: ibland
Spelkonsol: xbox360 och wii
Favoritspel: Call of duty. alla spelen
Hobbies: tv-spel. idrott och min sambo
Webbläsare: explorer
Favoritsajt: vik.se
Favoritpryl: xbox360
Favoritplagg: tränings shorts och t-shirt
Favorit TV-serie: scrubs
Favoritfilm: saving private ryan
Philly
2009-07-09, 13:47:46
Vill bara säga hej och jag är ny här på forumet.
Är en kille på 31 år som har en liten dotter på 3 år snart och bor i Lund.
Har nu en till liten flicka på G som kommer till världen i November.
Hoppas på mycket trevlig tid här på forum men många nya kontakter :)
andreas
2009-07-09, 22:04:28
Hej & välkommen.
Har själv 2 tjejer, nu 5 resp 2 år gamla.
Det blir ganska annorlunda med nr 2. :)
Daniel
2009-07-12, 10:03:11
Philly, välkommen till Pappaforum.se! :D
Drog in din tråd i stora "Presentations"-tråden. :)
Tipsar lite om fina 30 frågor (http://pappaforum.se/forum/showthread.php?p=18071#post18071)-upplägget. :)
Gilthas
2009-07-13, 10:19:02
Detta är nog en uppdatering av min info....
Namn: Pär
Yrke: Telefonist
Mobiltelefon: SonyEricson Experia X1
TV: En tjock TV
Civilstånd: Förlovad & Sambo
Antal Barn: 1 på 2 år
Husdjur: Ja, två katter
Allergier: Näpp
Favoritmat: Husmanskost
Dricker: Helst mjölk, men det mesta går ned.
Tycker inte om: Hmmm, svår fråga.
Kör: Lånad bil... ;)
Frisyr: Oftast snaggat
Skägg: Det finns där, men försöker hålla det kort
Vikt: 93,4 kg (ska gå ned mer)
Läng: 184 cm
Trött: Ibland
Tandborste: En manuell sådan
Spelkonsol: PS2 slim
Favoritspel: Har nog inget speciellt
Hobbies: Data, Militären, Djur & Natur, familjen
Mac eller Windows: Bärbar PC och Stationär PC
Webbläsare: Firefox 3 och IE8
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Det är en massa olika
Favoritpryl: Mobilen och datorn
Favorit TV-serie: NCIS, CSI, Vänner :)
Favoritfilm: Tror jag får säga TopGun.
Daemonicus
2009-07-13, 20:20:17
Hejsan!
Är ganska ny här på forumet och ska ta och presentera mig jag också :)
Namn: Erik.
Ålder: 22.
Yrke: Tillverkar Mora-knivar på Mora of Sweden.
Mobiltelefon: Sony Ericsson w910i, dags att köpa ny dock då skärmen strular, blir nog en Samsung Omnia HD. :)
TV: Samsung 46" LCD, Samsung 32" LCD, LG 42" Plasma.
Civilstånd: Sambo.
Antal Barn: 1 i magen.
Husdjur: En dvärghamster som heter Göran.
Allergier: Pollen, men har inte varit så farligt i år.
Favoritmat: Gillar det mesta, men tacos ligger nog i toppen.
Dricker: Vatten, läsk, kaffe, juice och nån öl ibland.
Tycker inte om: Otrohet, falska människor.
Lyssnar gärna på: Metal.
Kör: Saab 9-3 SS -03
Frisyr: Kort hår på sidorna och i nacken och lite längre uppe på huvudet :P
Skägg: Japp, fint trimmat helskägg.
Vikt: 107
Läng: 190
Trött: Beror på hur länge jag får sova :D Men kommer nog bli värre när lillen kommer :P
Tandborste: Colgate 360
Spelkonsol: Xbox 360 och Super Nintendo.
Favoritspel: Tetris (Spelas väldigt mycket när man sitter på dass på jobbet)
Hobbies: Internet, fixa med bilen, lyssna på musik
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Scenetorrents, garaget.org, facebook, stcs.nu, mobil.se
Favoritpryl: Systemkameran Olympus E-510
Favorit TV-serie: Family guy, south park, futurama, simpsons, 2½ män, Jackass, viva la bam och UFC.
Favoritfilm: The Shawshank Redemption, Matrix trilogin, Alien quadrilogin, Saw filmerna, Sagan om ringen filmerna, dom flesta filmer med Adam Sandler och Jim Carrey.
Andrew
2009-07-14, 17:20:56
Ja...jag kanske ska ta och presentera mig jag med då?
Heter Andrew, adopterad från Thailand. Kommer från Borås men bor numera i Örebro med min fru och hund. Vi väntar vårt första barn i september.
Idrott har väl varit mitt största intresse sedan barnsben. Är höggraderad inom två olika Karatestilar, Judo samt Aikido Iwama Ryu. Håller även bälte i Tae Kwon Do.
Boxning och Thai Chi har jag även utövat. Innehar instruktörsbevis och har tävlat en hel del i "Knock Down".
Andra stora intressen är då musik (sjunger och spelar gittar), fotografering och tatueringar. Tatuerar mig bara, ritar ej själv. Är snart klar med hela kroppen, då är det bara ansikte, knäskålar, vader, fötter och händer som inte är tatuerad.
Min stora kärlek är min hund...sedan kommer frun (men det vet hon om). Minni är en pensionerad norsk slädhund, som tävlat i hundspann. En ledarhund. Hon är en blandning mellan Sibirian Huskey och Grayhound...en snabb liten jäkel!
Är utbildad låg och mellanstadielärare. Har arbetat 7 år inom lärarkåren. Men tröttnade på alla barn (ärligt, tror det var mest föräldrarna...). Har haft många yrken men har nu funnit min plats inom Transport. Var tidigare terminalsansvarig på LBC Borås. Haft anställning som Produktionsledare inom Posten...men arbetar numera som Skyddsombud och inom SEKO. Langar dagligen paket och bara "är".
Har även utbildning som Ordningsvakt, arbetar lite då och då vissa helger.
För avkopplings skull så spelar jag World of Warcraft och "vanligt" rollspel...som Drakar & Demoner.
Det var väl lite om mig?
Nicko
2009-07-15, 08:05:14
Halloj! Ännu en ny här i forumet.
Ska på 18-veckors UL i Uppsala om 8 dagar för vår första. Ska bli skönt att få reda på hur allt ligger till. Gifte mig i maj med mitt livs kärlek från Australien, så av någon konstig anledning finner jag alltid mig själv försvarandes konstiga saker i Sverige, även om jag i många fall håller med min fru (fast det sitter långt inne att erkänna det). Mina svar på de 30 frågorna:
Namn: Niklas
Ålder:32
Yrke: IT-kille på ett stort energibolag
Mobiltelefon: HTC s740
TV: Gammal tjockis & projektor
Civilstånd: Nyligen gift
Barn: nr 1 kommer på julafton enl första beräkningen
Husdjur: bananflugor
Allergier: pälsdjur & pollen - tyvärr
Favoritmat: kebab
Dricker: öl & whiskey
Tycker inte om: heltäckningsmatta (men min fru älskar det :confused: )
Lyssnar gärna på: allt utom dödsmetall
Kör: Citroën
Frisyr: kort
Skägg: fläckvis när jag glömmer raka mig
Vikt: dryga 70 + sympati-graviditetsvikt
Längd: 178
Trött: tidigt på morgonen
Spelkonsol: wii
Favoritspel: rock band ac/dc song pack
Hobbies: musik & familjen
Favoritsajt: ingen direkt
Favoritpryl: Popcorn Hour
Favoritplagg: shorts & T-shirt
Favorit TV-serie: how i met your mother
Favoritfilm: för tillfället 'Forgetting Sarah Marshall'
Andrew
2009-07-15, 08:55:17
Hmm...skulle man besvara 30 frågor också?!? :p
Det
Andrew
2009-07-15, 08:55:52
Hmm...skulle man besvara 30 frågor också?!? :rolleyes:
Det missade jag totalt! :p
burkcola
2009-07-17, 13:25:59
Namn: Bengt
Ålder: 31
Yrke: IT-Tekniker
Mobiltelefon: Sony Ericsson C902
TV: Panasonic 42" platt
Antal Barn: 1 i magen
Husdjur: Ja, 2 små kissekatter
Allergier: Skaldjur
Favoritmat: Köttbit och potatisgratäng
Dricker: Cola
Tycker inte om: Småsinta människor
Lyssnar gärna på: Rock, indie, lite allt möjligt
Kör: VW Polo -07
Frisyr: Rufsigt men välvårdat
Vikt: 71
Läng: 168
Trött: Ofta, borde träna mer... eller träna över huvud taget :)
Tandborste: Aquafresh tror jag.
Spelkonsol: Jag har dem alla nästan. nintendo 8, 16, 64, Gamecube, Wii. Playstation 2 och 3 och en Xbox 360.
Favoritspel: Just nu, Little Big Planet på PS3. Alltime, Mario Kart kanske. eller PES
Hobbies: Lirar biljard så ofta jag kan, har tävlat med det blir mindre tid för det nu :)
Mac eller Windows: Windows all the way. 3 laptops och en stationär.
Webbläsare: Firefox 3.5
Favoritsajt: Youtube kanske, eller Piratebay
Favoritpryl: min biljardkö Phoenix :D
Favorit TV-serie: oj, det finns många. Lost är jag ett stort fan av, Star Trek, Entourage, Heroes, Family Guy och så klart Simpsons.
Favoritfilm: Senast, Taken. All-time: Shawshank Redemption och Reservoir Dogs
andreas
2009-07-21, 21:16:43
All-time: Shawshank Redemption och Reservoir Dogs
Word,
A
Tobbe
2009-07-22, 14:35:50
Namn: Tobbe
Ålder: 24
Yrke: Pluggar till civilingenjör i Datateknik
Mobiltelefon: Nokia 6220 Classic
TV: Liten och tjock
Husdjur: Inga
Favoritmat: Grillat nöt- eller viltkött med rödvinssås och någon god potatisvariant till
Dricker: Mest vatten
Tycker inte om: Cigarettrök
Lyssnar gärna på: Metal
Kör: Kawasaki zx-6r
Frisyr: Ingen alls just nu :/
Skägg: I wish...
Vikt: 61
Läng: 175
Trött: Inte farligt, förutom på tråkiga föreläsningar
Tandborste: Vanlig manuell. TePe just nu.
Spelkonsol: Nintendo Wii som jag vunnit men nästan aldrig spelar på
Favoritspel: Spelar nästan aldrig
Hobbies: Datorer (programmering), MC-körning
Mac eller Windows: Två WinXP och två linuxburkar
Webbläsare: Firefox 3.0.12
Favoritsajt: Engadget
Favoritpryl: Min bärbara dator
Favoritplagg: Jeans och Piké
Favorit TV-serie: The Big Bang Theory just nu. Annars ser jag gärna på Lost, Prison Break, Heroes, Criminal Minds, The Unit, etc
Favoritfilm: Är dålig på att komma ihåg filmer... Fight Club var bra. The Matrix gillade jag (alla). The Shawshank Redemption så klart. Finns många bra om jag bara kommer på dem :)
JohanW
2009-07-24, 11:38:09
Namn: Johan
Ålder: 30 i oktober
Yrke: Musiker, gymnasielärare
Mobiltelefon: Sony Ericsson G900
TV: Philips Tjock TV
Antal Barn: 1 i magen (kommer ut 8 aug)
Favoritmat: Köttfärs i alla dess former
Dricker: Vatten med bubblor, vin, öl och Whiskey
Tycker inte om: Förnedring
Lyssnar gärna på: intressanta diskussioner och tankar.
Kör: Ford
Frisyr: Ganska kort
Skägg: Ibland
Läng: 174
Trött: Nä
Spelkonsol: Wii
Favoritspel: Just nu Boom Blox, tidigare var det Splintercell
Hobbies: informationssökning
Mac eller Windows: Bärbar Mac
Webbläsare: Firefox 3.0.12
Favoritsajt: Beror på humör
Favoritpryl: Snusdosan
Favoritplagg: Skjorta och Jeans
Favorit TV-serie: ser inte så mycket på TV
Favoritfilm: -
Samuel
2009-08-01, 01:26:03
Namn: Samuel
Ålder: 26
Yrke: Lärare, konstnär
Mobiltelefon: Ericsson. Röd. 600-någonting...
TV: Samsung 40", platt är den.
Husdjur: Nej. Räknas silverfiskarna?
Favoritmat: Nordafrikanskt och indiskt!
Dricker: Kaffe
Tycker inte om: Folk som har fel.
Lyssnar gärna på: NiN
Kör: Nissan. Mörkgrön är den.
Frisyr: Långt.
Skägg: Växlar mellan "hänglås" och välvårdat helskägg. (Välvårdat = ca 1 cm långt)
Vikt: För mycket... Vet faktiskt inte... :o
Läng: 170
Trött: Ja, ska vi sova snart?
Tandborste: En sån där som snurrar. :)
Spelkonsol: Oj, don't get me started... 360, wii, DS, PSP, GC, DC, GP32, GBA SP, PS2, PS, GB, NES är nog de jag äger för tillfället...
Favoritspel: Pikmin 1 & 2
Hobbies: Konsnärskapet... Pärlorna!
Mac eller Windows: Tja, har ju en PC, så... Windows?
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): www.parltavlor.se eftersom jag lägger in alla mina alster där... :)
Favoritpryl: DS
Favorit TV-serie: Sopranos får det nog bli... Eller The Office.
Favoritfilm: får nog bli "Me and you and everyone we know"
*Mathias*
2009-08-01, 10:51:32
Namn: Mathias
Ålder: 24
Yrke: Arbetslös :(
Mobiltelefon: Nokia Express Music
TV: Technica 40 tums LCD
Antal Barn: 1 i magen :)
Husdjur: 2 Katter
Allergier: Citrus
Favoritmat: För många
Tycker inte om: Dålig Musik
Lyssnar gärna på: Hårdrock
Kör: Golf 1,6 - 06
Frisyr: För tillfället snaggad
Vikt: 83
Läng: 178
Trött: Nej
Tandborste: Colgate 360
Favoritspel: FF, Megaman, Twisted Metal m.m :)
Hobbies: Spela gitarr
Webbläsare: Explorer
Favoritsajt: Pappaforum
Favoritpryl: Gitarren :P
Favoritplagg: T-shirt & Jeans
Favorit TV-serie: Bones, One tree hill, vänner m.m
Favoritfilm: Några stycken ;)
mebben
2009-08-09, 19:03:21
Yrke: Säljare
Mobiltelefon: SE c702 och Nokia E71
TV: Samsung 40 tums LCD
Antal Barn: 1 i magen :)
Husdjur: nej
Favoritmat: pizza
Dricker: Vatten när jag är törstig, öl när jag festar
Tycker inte om: ledvärk
Lyssnar gärna på: musik
Kör: Audi A4 avant quattro 2.0TDI -08
Frisyr: För tillfället snaggad
Skägg: nej
Vikt: 100
Läng: 182
Trött: Oftast inte
Tandborste: ja
Favoritspel: många
Favoritsajt: break.com
Favoritpryl: gps´en
Favoritplagg: T-shirt & Jeans
Favorit TV-serie: simpsons, Life in the ER
Favoritfilm: många
Norsa
2009-08-09, 21:35:32
Hej! Jag heter Johan är 27 år, snart 28. Har 2 underbara barn, Tilda 3år i september och William som fyllde 1 i juli.
Har delat vårdnad 50/50 efter att jag och barnens mor separerade i vintras (Mer eller mindre ofrivilligt från min sida).
Bor i Kiruna, vilket jag gjort hela mitt liv förutom en kort sejour till Umeå för några år sedan.
Passar på att besvare de 30 frågorna här också.
Yrke: Järnvägslogistik på LKAB.
Mobiltelefon: SonyEricsson W960i
TV: Samsung F8 LCD
Civilstånd: Singel, separerad sedan 7 månader.
Antal Barn: 2st. Tilda 3år i september och William 13 månader.
Husdjur: Ja, en katt.
Favoritmat: Sushi och det mesta i köttväg.
Dricker: Vatten, juice, nån öl ibland.
Tycker inte om: Falska människor
Lyssnar gärna på: Hårdrock mest men även en del akustisk rock.
Kör: Volvo V70R AWD
Frisyr: ?
Skägg: Skäggstubb
Vikt: 76
Läng: 175
Trött: Rätt ofta, sista tiden har vart lite småhektisk. :)
Tandborste: Standard
Spelkonsol: PS2, snart PS3
Favoritspel: GuitarHero
Hobbies: Träning, Flugfiske, snöskoter
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): ? Torrentleech kanske.
Favoritpryl: Mobilen
Favorit TV-serie: Kollar väldigt sällan serier. Möjligen "How I met your mother" :)
Favoritfilm: Alla filmer som berör, den senaste riktigt bra film jag såg var Seven Pounds. :)
Dadan
2010-02-25, 21:28:06
Namn: Mikael
Yrke: Fastighetskonsult
Mobiltelefon: iPhone
Antal Barn: 1 på väg
Husdjur: Katt
Favoritmat: Blodig lammstek
Dricker: Vin eller vatten
Tycker inte om: Surhet
Lyssnar gärna på: musik
Kör: Polo
Frisyr: Kort
Skägg: kommer och går
Vikt: 80
Läng: 182
Trött: Inte bara på morgonen
Tandborste: el av någon sort
Spelkonsol: PS3
Favoritspel: Olika
Mac eller Windows: Windows ibland Linux
Favoritpryl: PS3 och iPhone
Favoritplagg: Jeans
Favorit TV-serie: Heroes
Favoritfilm: Flera med lite djup
Daniel
2010-03-15, 16:29:44
Dadan, välkommen till Pappaforum.se! :D
Det är en del nya medlemmar på Pappaforum.se, kom igen nu gör dom roliga frågorna. :)
zyrix
2010-03-18, 13:52:26
Namn: Nicklas
Ålder: 23
Yrke: Industritekniker
Mobiltelefon: Samsung SGH-F480 Touchwis
TV: Samsung 37" platt-tv
Husdjur: Fiskar
Allergier: Pollen, Katt.
Favoritmat: En flottig kött bit med pommes och nån god sås
Dricker: Läsk
Tycker inte om: Graviditets hormoner
Lyssnar gärna på: Allt
Kör: Volvo 855 GLT V70 style
Frisyr: Kort
Skägg: beror på om jag orkat raka mig
Vikt: 90
Läng: 189
Trött: På mornarna
Spelkonsol: PC
Favoritspel: NFS Pro Street
Hobbies: Bilar. internet.
Mac eller Windows: Windows 7 på båda
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Facebook
Favoritpryl: Bilen
Favoritplagg: Nått bekvämt och snyggt
Favorit TV-serie: Top Gear
Favoritfilm: Har sett så mycke film svårt att välja.
byggnadssmeden
2010-03-18, 18:54:47
Hej, Fick reda för snart en vecka sen att jag ska bli farsa. Har väl tagit ut segern i förskott.. Hon är ju bara i vecka 8. UL har vi tid till den 27 april.
Det är mitt/vårt första barn och det är planerat. Tog väl ca 6 månader innan det blev mål. Hade nästan gett upp hoppet och sen så läser/hör man om folk som har försökt i allt från något år upp till 12 år osv.
Vi bor i villa i en stockholmsförort. 206 kvm inkl garage. Jag blev lättad nu när hon berättade den glada nyheten för då blir det ett rum mindre som står tomt :D
Yrke: Titeln är mitt nick. Svetsar och snickrar i hopp järnkonstruktioner som räcken, grindar osv.
Mobiltelefon: SonyEricsson nånting..
TV: Panasonic 32 tum tjock-tv
Civilstånd: Förlovad, gifter oss den 24 juli 2010
Antal Barn: Ett på G.
Husdjur: Aldrig.
Allergier: nä
Favoritmat: Inget speciellt. Älskar så mycket.
Dricker: Går åt mycke folkbärs
Tycker inte om: Falska människor
Lyssnar gärna på: Allätare men hip-hop är tungt! Näääks album är topp!
Kör: Går
Frisyr: rakat
Skägg: Skägg och mustasch
Vikt: 97
Läng: 180
Trött: Går upp kl 04:20 så visst..
Tandborste: Manuel
Spelkonsol: Sega mega drive i en flyttkartong.
Favoritspel: Super Mario 3
Hobbies: Styrketräning i mitt alldeles egna källargym med cable cross, smith maskin och mycket mera.
Webbläsare: Firefox men ska testa googles
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): swebits
Favoritpryl: Inte värst materiel av mig.
Favoritplagg: Gaspbyxor och huvtröja.
Favorit TV-serie: "How I met your mother", "Burn Notice", "Californiacation"
Favoritfilm: Vet inte
Hjaltor
2010-03-19, 13:02:02
Hej!
Jag är en blivande pappa som har sisådär 7 månader kvar tills dagen D. Självklart är det en osäker tid, och vi har inte berättat för nån (nästan) än.
Men jag tar en chans och reggar mig här iaf!
Yrke: Musiker/lärare
Mobiltelefon: SonyEricsson C901
TV: Philips 28 tum
Civilstånd: Lyckligt gift
Antal Barn: Noll än så länge, ett på väg.
Husdjur: Nej. Inte särskilt sugen.
Allergier: Inga medicinska...
Favoritmat: Pizza/texmex
Dricker: Vatten eller cola
Tycker inte om: Inkonsekvens och räkningar.
Lyssnar gärna på: Allt mellan himmel och jord. Gärna progressiv rock.
Kör: Apostlahästarna eller åker kommunalt
Frisyr: Varierar, men har jag inga pengar till frisören tar jag gladeligen trimmern och skalar av allt, så är problemet löst under 6-8 veckor...
Skägg: Ja.
Vikt: I could tell you but I'd have to kill you...
Trött: Inte helt sällan
Tandborste: Inte vet jag. Den gör jobbet.
Spelkonsol: Har en gammal X-box som aldrig packades upp efter senaste flytten.
Favoritspel: Pro Evolution Soccer
Hobbies: Se på film, läsa böcker, skriva musik.
Webbläsare: Firefox.
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): Facebook/Hotmail
Favoritpryl: Mina instrument
Favoritplagg: Jeans/T-shirt
Favorit TV-serie: CSI eller Two and a half men
Favoritfilm: Varierar, men vi kan säga "Once upon a time in America" (Sergio Leone).
NeedAlight
2010-03-20, 12:40:56
Namn: Janne
Yrke: Civilingenjör, Senior Advisor Kärnkraft
Mobiltelefon: HTC Touch Diamond.
TV: LG 40", platt.
Antal Barn: 1 son, Noel
Allergier: Gräspollen
Favoritmat: Pizza, what else???
Dricker: Coca Cola (Vanlig, Light, Zero it don't matter)
Tycker inte om: Negativa människor.
Lyssnar gärna på: Allt möjligt på Spotify
Kör: Volvo V50. Grå.
Frisyr: Kort.
Skägg: Get skägg... :-P
Vikt: För mycket.. 84
Läng: 176
Trött: Pigg och glad :cool:
Tandborste: Eltandborste Philips 1000 någonting
Spelkonsol: Wii (Ända som jag kan få frugan att spela... )
Favoritspel: StarCraft (PC!!!) StarCraft 2 är på G har väntat 10 år typ.
Hobbies: Round Table
Webbläsare: Firefox 3.6
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se :)): www.newsmill.se (http://www.parltavlor.se/)
Favoritpryl: PCn..
Favoritplagg: Skjorta, kavaj och svarta jeans.
Favorit TV-serie: True Blood, väntar på att V ska börja på canal +
Favoritfilm: Finns det något annat än Star Wars???!!
Tennstråle
2010-04-06, 17:42:12
Yrke: Snickare
Mobiltelefon: Samsung fgh nånting nånting touchwizz
TV: Andersson 42"
Husdjur: Yes Ajax 3 år rottweiler/alaskan huskey blandning
Allergier: Gräspollen, björkpollen, kiwi, treo
Favoritmat: Hemalagad pizza
Lyssnar gärna på: rock
Kör: Mercedes Benz V280
Frisyr: Ingen alls=)
Skägg: Ja lite grann
Vikt: 70
Trött: Ofta
Tandborste: en svart
Spelkonsol: Wii, PS2 & Nintendo 8 bit
Favoritspel: Half life
Hobbies: Bilen
Favoritsajt: Blocket
Favoritpryl: Bil stereon
Favoritplagg: Nånting snyggt?
Favorit TV-serie: Family guy
Favoritfilm: SVÅÅR! finns ju ingen direkt favorit
http://pappaforum.se/forum/images/pappaforum.se/buttons/quote.gif (http://pappaforum.se/forum/newreply.php?do=newreply&p=21927)
Daniel
2010-04-08, 22:42:17
Kul med nytt folk! :D
Välkomna zyrix, byggnadssmeden, Hjaltor, NeedAlight och Tennstråle!
Mulle
2010-04-09, 10:00:03
Ålder: 31
Yrke: Student
Mobiltelefon: Någon Nokia
TV: Philips tjock-tv
Allergier: Laktos
Favoritmat: Lammstek
Lyssnar gärna på: old school soul
Kör: Inte alls
Frisyr: 4 mm
Skägg: Ja det stämmer
Läng: 181
Trött: JA, finns det något bättre än att få sova?
Tandborste: El-tandborste Färg: Blå och vit
Spelkonsol: -
Favoritspel:
Hobbies: Foto
Favoritsajt: Blocket, Tradera
Favoritpryl: Kameran
Favoritplagg: Något helt, rent och snyggt.
Favorit TV-serie: CSI, På spåret
Favoritfilm: Finns allt för många. Men är inte speciellt förtjust i Hollywoodproduktioner.
Larsson
2010-05-13, 19:26:56
Jag är 30 år och sambo. Vi har en son på ett och ett halvt år och nu väntar vi vårt andra barn. Två hundar har vi också. Vi bor i en villa i en mindre kommun i Örebro län.
Återkommer med mer info snart...
Namn: Dennis
Ålder: 23
Yrke: Elektriker
Mobiltelefon: Iphone ( vad annars?)
TV: samsung 37" i V-rum, Lg 42" i sovrum
Civilstånd: sambo
Antal Barn: snart 1 (2010-08-02)
Husdjur: Zero
Allergier: pollen
Favoritmat: grillar kött
Dricker: bärs o läsk
Tycker inte om: rätt mycket
Lyssnar gärna på: där har ni min spotifylista http://open.spotify.com/user/freddos79/playlist/5YNabCgLy0mTBunavsuXBz
Kör: Kia soul-10 privat, VW passat -10 firmabil
Frisyr: oftast kudden som bestämmer
Skägg: stubb alltid
Vikt: ca 75-80. mest runt magen
Läng: 186
Trött: ja ibland? oftast vi 23 tiden
Tandborste: en blå hemma o en grön på jobbet
Spelkonsol: ps3
Favoritspel: racing o motor
Hobbies: tv?
Mac eller Windows: Mac laptop, pc mediaserver, linux dreambox
Webbläsare: safari o chrome
Favoritsajt: Facan
Favoritpryl: I <3 My Iphone
Favoritplagg: chinos i alla färger som finns
Favorit TV-serie: allt på discovery
Favoritfilm: ingen speciell
eldakkar
2010-06-18, 16:26:31
Namn: Henrik
Ålder: 29
Yrke: IT-konsult
Mobiltelefon: Xperia X10
TV: 32" B&O
Civilstånd: gift
Antal Barn: 1 (född 21e maj)
Husdjur: Liten hund (Norwichterrier)
Allergier: katter, hästar, pollen, kvalster
Favoritmat: varierar starkt
Dricker: det mesta
Tycker inte om: inskränkta och/eller negativa människor
Lyssnar gärna på: metal, jazz, klassiskt, electronica
Kör: inte nåt
Frisyr: rufs
Skägg: japp
Vikt: typ 90 pannor
Längd: 180
Trött: ja varje kväll och morgon
Spelkonsol: wii
Favoritspel: strategi, rollspel
Hobbies: datorer, musik, cykling
Mac eller Windows: Linux laptop och linuxserver
Webbläsare: Firefox, Iron, Konqueror och Chrome (på mobilen)
Favoritsajt: dn.se
Favoritpryl: xperian
Favoritplagg: metal t-shirts
Favorit TV-serie: Monty Pythons Flying Circus
Favoritfilm: Just nu: Pans Labyrint
Raymus
2010-06-24, 00:46:52
Namn: Rasmus
Ålder: 29
Yrke: Kock (köksmästare)
Mobiltelefon: iPhone 3G
TV: LG 46"
Civilstånd: förlovad & sambo
Antal Barn: Snart 1
Husdjur: Nix
Allergier: utekatter, björk- & gräspollen
Favoritmat: Just nu mest asiatisk.
Dricker: Vatten & Öl
Tycker inte om: sura människor.
Lyssnar gärna på: jazz, prog. metal och annat smått och gott.
Kör: VW Golf -05a
Frisyr: slätrakad
Skägg: aldrig slätrakad --> tomteskägg
Längd: 198 cm
Trött: så in i helvete på morgonen
Tandborste: Braun elektrisk
Favoritspel: Guitar Hero
Hobbies: långdistanslöpning, gitarr, brödbakning och mat
Mac eller Windows: Mac
Webbläsare: Firefox, Safari
Favoritsajt: vend.se
Favoritpryl: Min Gibson Les Paul Black Beauty
Favoritplagg: PACE-jeans
Favorit TV-serie: West Wing
Favoritfilm: The Usual Suspects
Namn: Jan
Yrke: IT-konsult
Mobiltelefon: HTC Hero
TV: Panasonic
Husdjur: En katt
Favoritmat: Äter allt!
Dricker: Kaffe, vatten, mjölk.
Tycker inte om: Idioter
Lyssnar gärna på: Metal
Kör: En Peugeot, när den fungerar.
Frisyr: Långt och oklippt
Skägg: Polisonger
Vikt: 54
Läng: 169
Trött: Jo ganska så
Tandborste: Flera stycken, gillar att variera mig.
Spelkonsol: Gameboy micro
Favoritspel: Resident Evil 4
Hobbies: Internet, film och musik
Mac eller Windows: Mac
Webbläsare: Safari 5
Favoritsajt (förutom Pappaforum.se ): Engadget.com
Favoritpryl: HTC Hero
Favoritplagg: Fjällrävenbyxor och linne
Favorit TV-serie: True Blood & Stargate Universe
Favoritfilm: Alien (all time favourite), Moon (just nu)
leenus
2010-07-11, 23:07:13
Mors!
Jag och min sambo har nyligen passerat 12-veckorsgränsen, och det känns verkligen underbart! Så i Januari blir vi förhoppningsvis föräldrar :-) :-)
Det är första graviditeten för vår del och i helgen berättade vi för våra föräldrar :-)
Bor i borås, har en liten hund, ett litet hus, en sketen ford...
Jobbar "med datorer".
Är inte det minsta intresserad av fotboll, så jag skriver det här medan tjejen ser på finalen. Nu vann nån ;-)
Desto mer intresserad av datorer, teknik och musik. Beatles, Led Zeppelin och Winnerbäck är bra!
Kom in på den här siten för att hitta lite andra pappor att dela upplevelser och erfarenheter med..
Nu är laptoppens batteri på kritisk nivå, så jag får sluta ;-)
/L
Pappa Chris
2010-07-12, 00:56:24
Namn: Christoffer
Ålder: 25 (26 den 20e Juli)
Yrke: Arbetslös men utbildad CNC-operatör
Mobiltelefon: Samsung Jet
TV: Något billigt skräp som visar färg.
Civilstånd: Förlovad/Sambo
Husdjur: Min sambo
Allergier: Svamp, Skaldjur samt havsalgier
Favoritmat: Husmanskost
Tycker inte om: Gränslösa människor.
Lyssnar gärna på: Allätare
Kör: Min gamla cykel. Inget körkort :(
Frisyr: Kort kort
Skägg: Växer som ogräs
Vikt: 78 innan sambons graviditet.. Nu runt 93-95
Läng: 184
Trött: Sällan
Tandborste: Aaa
Spelkonsol: PC
Favoritspel: World of Warcraft
Hobbies: Kolla på fotboll och hockey
Mac eller Windows: Föredrar nog Mac men använder Windows
Favoritsajt: För många :eek:
Favoritpryl: Mitt slutprojekt från CNC utbildningen.. En träsvarv i bordsstorlek.
Favoritplagg: Det som ligger framme
Favorit TV-serie: The Big Bang Theory & Två och en halv män.
Favoritfilm: Avatar:cool:
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.