handdator

Visa fullständig version : Leksaker som roar länge?

ludda
2007-01-07, 03:12:50
Har upptäckt hur underbart det är när min lille Theo kan leka själv med leksaker utan att man leker tillsammans med honom. Är det någon som har bra tips på leksaker som upptar de smås uppmärksamhet i längre stunder?

Kan själv tipsa om
- Emma -DVD (sagor inlästa med bilder ur Emma serien, finns också Totte, Theo kan titta på detta säkert 20-30min utan att tröttna)
- Färgglada klossar
- Plastfot att bita i.

Kajsa H
2007-01-08, 08:47:16
Har 0 koll på leksaksutbudet av idag, men här kommer ett annat tips: barn har rätt kort minne i alla fall det första året, så ha inte alla leksaker framme jämt, utan göm de flesta i ett skåp, och byt ut de som är framme med jämna mellanrum. Då blir de nyframtagna som alldeles nya igen.

Vet inte hur gammalt ditt barn är, men kastrullskåpet brukar vara en bra leksak rätt långt upp i åldrarna. Lämpligen kompletterat med ett par slevar och ett par juste hörselkåpor till föräldrarna:p .
Kajsa

Fredrik
2007-01-08, 08:59:25
... tips: barn har rätt kort minne i alla fall det första åretJust det här är ju väldigt evil men samtidigt väldigt effektivt :D

Något som man har märkt vara väldigt kul för Ella, 7 månader, är saker som spelar på fler sinnen än bara ett. Saker som prasslar, låter, förändras, har olika ytor, ja, de blir snabbt favoriter.

Just det där med kastruller och slevar vill jag försöka hålla mig undan så länge som möjligt. Behöver inte mer tinnitus än vad jag redan har :D

Daniel
2007-01-09, 14:52:47
Roliga böcker! Det är sjukt underhållande att se på en lill-tjej bläddrar genom samma bok ett antal gånger och "läser" för sig själv. :D