handdator

Visa fullständig version : Köp av tvättmaskin

Kalfir
2006-05-24, 20:50:22
Har hört att det kan vara jäkligt skönt med tvättmaskin, och det är ju inte så svårt att tänka sig. Så därför hade jag och sambon tänkt att åka och kika på lite modeller i morgon. Lika bra att ordna det på en gång även om den/de små inte kommer förän i december.
Någon som har några bra coola billiga tips att dela med sig av?

Fredrik
2006-05-24, 21:04:50
Kan bara säga att det jag hört från familjer som bor i hyresrätter med tvättstuga i källaren så är det the shiz-nit att ha en egen tvättmaskin då småbarnen genererar sanslösa mängder smutstvätt!

Vi har en electrolux EW 1030F enligt länken: http://www.electrolux.se/node39.asp?ProdId=10118

Gjorde en snabbsök på pricerunner men hittade inte exakt denna modell där. Däremot fanns det några som jag tror är likvärdiga. Pris runt 5k.

Ett tips kan ju vara att inte köpa en kombinerad tvätt/tumlare då jag har hört att man tröttnar väldigt snabbt då det tar sån jäkla tid att köra ett program som torkar tvätten också. Vi har en tumlare som står bredvid och den är guld värd. Ja, får ju inte glömma tvätthängaren heller :D

/Fredrik

Daniel
2006-05-25, 11:53:14
När det gäller vitvaror är Electrolux helt klar bäst, inte för att det skiljer sig mycket mellan själva maskinerna hos dom stora märkena, men serviceorganisationen i Sverige är mycket bättre än den för t ex Cylinda eller Whirlpool.

Just Cylinda hade vi en riktigt jobbig grej med när vår kyl/frys pajade, vi bokade tid, dom ringer typ 10 minuter innan dom ska vara på plats och meddelar att deras reparatör blivit sjukt.

Dom lovar att ringa upp på eftermiddagen med en ny tid, men ingen ringer under den eftermiddagen. Jag ringer upp och får en ny tid några dagar senare, reparatören kommer 2 timmar sent! Jäkla oseriöst! :(

I fallet med Whirlpool så var det en Mikro som en kompis hade strul med, men det var egentligen mer butiken (City Stormarknad) än Whirlpool själva som strulade, det var en massa förseningar och dom hörde inte av sig.

Inte rikigt en situation man vill hamna i om man har problem med sin tvättmaskin och har en bajsmaskin hemma. :)

Miele också vara vara riktigt bra, dock lite dyrare.

Kalfir
2006-05-26, 08:26:12
Kikade lite på denna: http://se.pricerunner.com/home-appliances/washingmachines/195587/details

Har ju A på allt vilket är najs. Men man är ju så lost i denna djungel. Känner inte igen hälften av märkena ens. Och de som man känner igen är klart mkt dyrare. Hade man varit lite vassare på poker hade man ju kunnat lyxat till det lite, men rookie som man är får man gott spara på slantarna tills lillen kommer. Ett annat alternativ är ju handtvätt, men hur kul är det då... näe.
Ska ta och kika lite mer i helgen igen och se om det är nåt som faller i smaken. Det viktigaste är nästan centrifugeringen då tokmöjligheterna inte är de bästa hemma hos oss.