handdator

Visa fullständig version : Pappaforum.se i Föräldrar och Barn, marsnumret 2007

Fredrik
2006-12-06, 17:53:25
Japp, du läste rätt! I ett av vårens nummer, ej klart vilket än, kommer ett litet reportage om vårt härliga Pappaforum med i tidningen Föräldrar och Barn :D

Undertecknad har idag blivit tfn-intervjuad på lunchen av en väldans trevlig reporter(inna) på tidningen (http://www.foraldrarochbarn.se) och jag hoppas verkligen att det gick bra :) Vi pratade om hur och varför forumet startades upp, vad vi har för innehåll, vad pappor vill prata med varandra om och varför vi tycker oss se att det finns ett behov av vår mötesplats och, ja, mycket mycket mer.

När reportaget publiceras och hur stort det blir vet vi inte i dagsläget då det beror på utrymme & övrigt innehåll men jag har blivit lovad en genomläsning av reportaget och att jag ska få reda på datumet i tid (så vi kan tipsa er här på forumet om ett stödköp ;)). Kommer förmodligen att bli en liten bild på min dotter och mig också (plz, ingen idoldyrkan tack, det klarar inte mitt känsliga ego :cool:).

Förutom att det här torde bli väldigt trevlig, positiv publicitet så hoppas vi även, såklart, att det här ska hjälpa till att sprida ryktet om oss så att vi växer och blir ännu större, bättre och starkare (snyggare lämnar jag därhän eftersom vi redan är otroligt attraktiva, eller hur).

Iallafall, även om publiceringen kanske dröjer ända fram tills mars, eller därikring, så ville vi delge er det här roliga beskedet redan nu så att vi alla kan gotta oss lite :D Och även om jag sagt det förr, tack för att ni alla hjälper till och gör det här till ett roligt och trivsamt forum! Utan er hjälp hade det vart omöjligt!

/Fredrik - Pappaforum.se

Daniel
2006-12-06, 20:01:18
Heja, heja Mr. Presstalesman! :p

Fredrik
2007-01-05, 08:47:53
Då vart det bekräftat, artikeln om Pappaforum.se kommer att vara med i marsnumret av Föräldrar & Barn :) Tidningen hamnar i butik i slutet av februari. Stödköp rekommenderas starkt ;)

Btw, personerna på bilderna är bara inhyrda posers och har alltså ingen verklig anknytning till varken mitt eller min dotters utseende :D

Daniel
2007-01-09, 09:53:01
Super Sweet! :D

Btw, personerna på bilderna är bara inhyrda posers och har alltså ingen verklig anknytning till varken mitt eller min dotters utseende :D
Är det bra eller dåligt? :p

Fredrik
2007-02-17, 22:09:58
Enligt Parrotman så har nu prenumeranterna av Föräldrar & Barn börjat få sina marsnummer och det är väl förmodligen en av anledningarna till att vi har sett en liten peak av nya medlemmar under fredag/lördag misstänker jag, trevligt hursom :)

För oss icke-prenumeranter så kommer tidningen att finnas att köpa över disk from den 20/2 så då får det bli ett besök på Pressbyrån.

Första "riktiga" artikeln om oss som hamnar i tryck. Spännande!

/Fredrik - Pappaforum.se

*edit* ändrat datum

MetalCowboy
2007-02-18, 12:19:50
För oss icke-prenumeranter så kommer tidningen att finnas att köpa över disk from den 20/3 så då får det bli ett besök på Pressbyrån.

?!? Ska vi behöva vänta såååå länge...? ;)
Antar att du menar 20/2?

/Henke

Fredrik
2007-02-18, 12:31:51
?!? Ska vi behöva vänta såååå länge...? ;)
Antar att du menar 20/2?

/HenkeHehe, jomenjo, my bad :D

David
2007-02-19, 13:47:18
...[bort bort bort]....

jag skrev här för att jag trodde det var en gammal tråd och tänkte påminna om inköp.
nu trilskas det och jag kan inte ta bort inlägget :D

*skäms* som man skriver på lunarstorm...

Fredrik
2007-02-19, 13:55:36
David, David, David, du får vackert bära hundhuvudet ;)

Men det är rätt tänkt iaf. Imorn, tisdag, kommer tidningen ut i butik och då är det ju en självklarhet att varje sann pappaforumit köper på sig åtminstone 10 ex för att läsa, plasta in och dela ut bland vännerna :D

*edit* ja, det är tisdag imorn, inte onsdag :D

Leif
2007-02-19, 13:58:04
Såg numret på BVC idag. Trevlig liten blänkare för pappaforum, men jag tycker att de gör det rätt lätt för sig genom att saxa tre längre partier direkt från forumet.....
Sedan var det kul att se hur Fredrik ser ut. Men att bara skriva att bilden är privat tycker jag var lite snålt, fotografens namn bör skrivas ut i sin helhet tycker jag.

Fredrik
2007-02-19, 14:11:16
Såg numret på BVC idag. Trevlig liten blänkare för pappaforum, men jag tycker att de gör det rätt lätt för sig genom att saxa tre längre partier direkt från forumet.....
Sedan var det kul att se hur Fredrik ser ut. Men att bara skriva att bilden är privat tycker jag var lite snålt, fotografens namn bör skrivas ut i sin helhet tycker jag.Har bara läst artikeln i textformat än så länge och alltså inte sett den in action. Det är klart att man skulle kunna ha synpunkter på utformningen men det kändes som såpass mycket glädje att överhuvudtaget få vara med att jag inte riktigt funderade så långt då jag läste hennes draft.

Var det kul att se hur Fredrik såg ut eller kul hur Fredrik såg ut? Viss skillnad ;)

Med lite tur kan ju artikeln i sig generera något annat medialt. Kom gärna med tips om ni har något på lager. Kan vi synas på ett positivt sätt så är det 100% bra.

MetalCowboy
2007-02-19, 18:10:19
...Imorn, onsdag, kommer tidningen ut i butik...

Fredde....
Såvitt jag vet är det MÅNDAG idag..... Behöver du reboota hjärnan..? ;)

/Henke

Fredrik
2007-02-19, 18:19:03
Fredde....
Såvitt jag vet är det MÅNDAG idag..... Behöver du reboota hjärnan..? ;)

/HenkeAhmen, seriöst, vad *insert svärord* är det för fel på mig :confused:

*grrrr*

:D

MetalCowboy
2007-02-19, 18:21:12
Ahmen, seriöst, vad *insert svärord* är det för fel på mig :confused:

*grrrr*

:D

................. :rolleyes: ..................

;)

WaR
2007-02-19, 18:25:05
Räknar kallt med ett hedersomnämnande.

Fredrik
2007-02-19, 18:27:15
Räknar kallt med ett hedersomnämnande.Då får du bygga en tidsmaskin, resa bakåt i tiden, regga dig och börja posta innan intervjun gjordes ;) Men det är klart, redan nu har du ju blivit något av ett postnings-alumni.

Bra grejer, bra grejer :D

Daniel
2007-02-19, 22:49:07
Spännande! :D

Blir att köpa lite tidning i veckan då. :)

Daniel
2007-02-19, 22:49:55
Räknar kallt med ett hedersomnämnande.
Hade du hängt med på PappaTräff #1 hade du kunna få ett signerat ex av Fredrik, men nu så ska du ju på fancy, fancy bröllopp... ;)

Zebbe
2007-02-24, 16:56:30
Coolt! d

Daniel
2007-02-26, 00:13:44
Om ni tar med ert ex av tidningen till Karlstad mässan så kan säkert Fredrik signera dom! ;)