Visa fullständig version : Köpa ny mikrovågsugn
Daniel
2006-05-19, 21:50:34
Tyvärr har lampan lagt av i vår snart drygt 10 år gamla mikro som jag fick lyckades sno med mig av mamsen när jag flyttade hemifrån. :)
Eftersom man är lite av en prylgeek så har jag intalat mig själv att det inte är någon större idé att laga den utan det är dags att köpa en ny! :D
Kom med tips på kul mikrovågsugnar, helst ska den vara snygg och ha onödigt roliga funktioner. ;)
Fredrik
2006-05-19, 21:58:35
Storlek, färg, prisklass? Finns det något i köket som den ska matcha? Ska den vara fristående eller kommer den att vara "inbyggd"? Ringa Homestyling-teamet? ;)
/Fredrik
Daniel
2006-05-19, 22:00:38
Helst rätt liten, den ska stå på en avlastningsbänk i köket.
Färg spelar ingen roll, bara den inte är pastellrosa. ;)
Det är ju trevligt om den är lagom dyr, men viktigast är naturligtvis pris/antal-onödiga-funktioner kvoten som avgör. :D
Kalfir
2006-05-19, 22:30:37
Jag diggar de som är mer rundade baktill och lite mer kvadratiska än de vanliga rektangulära blocken. Anledningen är att de gör sig bra i hörn.
Typ: http://se.pricerunner.com/home-appliances/microwave-ovens/68796/prices
http://i.pricerunner.com/prod/0_6_9_107963/100x100/Whirlpool_IL10.jpg
Fredrik
2006-05-19, 22:44:42
I present to you, the Whirlpool JT 359
http://www.tretti.se/prodview.asp?pid=7400&nyhet=#
Typ av reglering: 6th Sense Steam (ångkokning)
Mått HxBxD (mm): 37,7x48,7x51,5
Program för automatisk tillagning: 6th Sense, Sensorstyrd automatik
Crispfunktion: Ja
Varmluftsfunktion: Ja
Typ av grill: Kvarts
Max. mikrovågseffekt (W): 1000
Ångkoksfunktion: 6th Sense
Jet Defrost: Ja
Mikrovågssystem: 3 D
Grilleffekt (W): 1200
Timer: Ja
Lucköppning: Handle
Barnlås/spärr: Ja
Pris: ca fem hövdingar :D
Men var medveten om att maskinen i fråga kan när som helst ge sig av på jakt efter Sarah Connor!
/Fredrik
Daniel, se bara till att den är tillräckligt stor för att rymma lilltjejen om hon skulle behöva värmas lite nån gång. 20 sek på låg effekt är perfekt efter en tur i pulkabacken t ex :D
Daniel
2006-05-19, 23:46:46
OMFG, ångkokare? :D
Tror den som Kalfir tipsar om kan var rätt sweet, den verkar ju riktigt kompakt. Ingen ångkok dock. ;)
Mats, det värsta är ju att jag vet att du mikrar dina barn. Minns när ni var hemma oss och hälsade på, dom var onatuligt rädda för mikron. :eek:
Om du er ute etter en mikro med unødvendige funksjoner, så kan jeg tipse om at vi på jobbet har en mikro med innebygd radio (!). Totalt unødvendig funksjon, så da er det kanskje noe for deg...
Tror det er en Samsung..
Daniel
2006-05-22, 11:00:26
Var och kollade lite på Siba i helgen.
Det blir ett mellanting, en Whirlpool MAX28ANB Black (http://se.pricerunner.com/home-appliances/microwave-ovens/523210/prices).
En fin-fin svart mini-mikro med grill och nappflaske-hållare. :D
Micke66
2006-06-05, 20:26:56
Kanske har du redan köpt din micro, men det finns kanske andra som läser detta i framtiden.......
Se till att köpa en micro med höjd, att fippla med nappflaske-hållare mitt i natten när du är tok-trött är icke att rekomendera, sen kan det ju var så att din lilla ängel får tag i nappflaske-hållaren, sen finns den inte längre.....Vad gör man då......
Dessutom, om man fyller flaskan lite för mycket och värmer i flaskållare med nappen på men inte skyddslocket som ingen orkar använda, då blir det varm vällingfontän i hela mikron. Det är jävligt kul kl 03.35 en onsdagnatt
Daniel
2006-06-08, 21:17:17
Vi har inte köpt den än. Tänkte inte ens på höjden.
Visserligen kör vi mest vattenkokaren till välling och gröt, så det kanske är safe låg mikrotakhöjd ändå? :)
Fredrik
2006-06-11, 19:47:43
Slog mig precis att du köper en ny micro för att lampan har gått i den gamla :D
Byter du bil när bensinen tar slut också? ;)
/Fredrik
Daniel
2006-06-12, 21:27:25
Fredrik, hur menar du då? Klar man byter bil! ;)
Mikron vi har idag var den jag fick med hemifrån när jag fick lägenhet, så den är över 10 år gamla. Det är ju klart godkänt skäl för att byta. :)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.