handdator

Visa fullständig version : Pappaforum.se i TV4 Halland/Skåne 13/11

Fredrik
2006-11-08, 19:25:46
Måndag morgon den 13/11 är det dags för alla morgontrötta pappor (och mamms såklart) att bänka sig framför tvapparaten mellan kl 0915-0945 och kika på TV4s lokalsändningar över Halland och Skåne.

Under denna tid kommer undertecknad att, i femton minuter, sitta i deras morgonsoffa och prata om Pappaforum.se :D Ska prata lite om varför forumet startades, vilka frågor vi tar upp, hur vi ser på vår plats i etern och ja, lite allt möjligt som rör oss.

Det ska bli spännande och förhoppningsvis roligt. Kan inte sticka under stol med att tanken på att sitta i livesändning känns lite nervigt :o

Ska se om jag inte kan fixa nån form av bandning av programmet (såtillvida att jag inte gör bort mig totalt, om inte annat så tuna in för den chansen :D).

/Fredrik, Pappaforum.se

*edit* För trevlig tvunderhållning, klicka här (http://www.tv4.se/oresund/). Man kommer då till TV4 Öresunds lokala sida och därefter får man klicka sig till "Se våra sändningar". Väl där så väljer man "Nyhetsmorgon Halland Öresund del 1". Ella och jag är med fem minuter precis i början :D

*edit 2* Här kommer direktlänk till tv-klippet (http://tv4.se/klipp/83513.html) :cool:

Skåne
2006-11-08, 20:17:37
50 spänn om du påbörjar varje meing med: "Ja, det påminner mig om när jag var eldvakt i lumpen!"

Nä, seriöst, snyggt jobbat!

Fredrik
2006-11-08, 20:21:28
50 spänn om du påbörjar varje meing med: "Ja, det påminner mig om när jag var eldvakt i lumpen!"

Nä, seriöst, snyggt jobbat!Men :D Även om det är lokaltv så har de säkert säkerhetsvakter i lokalen som inte har nåt emot att tossa ut en dåre på huvudet ;)

GP-artikeln tog skruv, vilket är väldigt roligt såklart!

Btw, Skåne, är du hemma så att du kan banda? Om du har öht har bandningsmöjligheter?

/Fredrik

Skåne
2006-11-08, 20:27:31
Jag kan banda, men tyvärr bara på gammaldags VHS, så jag har ingen möjlighet att få ut det digitalt.

Kan du inte kolla i förväg om du kan få en filmsnutt som du kan lägga ut i denna tråden? Dom borde ju ha sån hajtekk på tv tycker man.

Fredrik
2006-11-08, 20:30:44
Jodå, kan kolla med dom. Ska ändå bli uppringd imorn eller på fredag av nån producer som ville "känna lite på mig" :D Känns ju högst lösbart. Tänkte bara kolla med dig i och med att, tja, du är skåning ;)

/Fredrik

Skåne
2006-11-08, 20:32:02
Ja, lite skåning är jag ju. Tänkte inte på att det inte visas i hela landet.

Fredrik
2006-11-08, 20:33:40
Ja, lite skåning är jag ju. Tänkte inte på att det inte visas i hela landet.Desto större orsak att få upp en snutt här. Men men, det där löser sig. I värsta fall får väl sambon ta med DVDkameran och filma själv, you know, backstage ;)

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-08, 21:43:26
Desto större orsak att få upp en snutt här. Men men, det där löser sig. I värsta fall får väl sambon ta med DVDkameran och filma själv, you know, backstage ;)

/Fredrik

TV4 har allt material uppe på hemsidan.. Åtminstone nån vecka..

Fredrik
2006-11-08, 21:55:11
Även de lokala sändningarna? Jamendåså, då är det ju bara en quick länkning away :)

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-08, 22:10:37
Även de lokala sändningarna? Jamendåså, då är det ju bara en quick länkning away :)

/Fredrik

Jupp, jupp... Kollegans dotter var med i halland/öresund och det kunde vi titta på nätet 20 min. efter sändningen.

Kalfir
2006-11-09, 08:18:50
Coolt. Bara att lägga in länken här så fort det går så att vi som bor lite längre upp i vårt avlånga land också kan se.

Daniel
2006-11-09, 12:00:24
Go, Fredrik, Gooo! :D

Ska bli riktigt spännande det här. :)

Fredrik
2006-11-09, 12:07:34
Go, Fredrik, Gooo! :D

Ska bli riktigt spännande det här. :)
Tycker du, ja. Det är inte du som ska sitta med pudrad näsa i livesändning ;)

/Fredrik

MetalCowboy
2006-11-09, 18:09:20
Tycker du, ja. Det är inte du som ska sitta med pudrad näsa i livesändning ;)

/Fredrik

Björn Borg look a like..? ;)

Fredrik
2006-11-09, 18:24:13
Björn Borg look a like..? ;)Ahahahha, det tänkte jag inte ens på. Well played, sir ;)

/Fredrik

Daniel
2006-11-12, 23:36:05
T minus 9 hours. ;)

Fredrik
2006-11-13, 05:56:34
Nu hoppar hela familjen in i Skodan och styr mot Malmö-studion :D

Nervositeten har precis gjort sig påmind :cool: Break a leg, damnit!

/Fredrik

Kalfir
2006-11-13, 08:36:24
Länk?? Länk???

Länk?????

Fredrik
2006-11-13, 12:28:22
Kom precis hem och ska passa på att slänga i mig lite käk innan det är dags att åka till jobbet :D

För trevlig tvunderhållning, klicka här (http://www.tv4.se/oresund/). Man kommer då till TV4 Öresunds lokala sida coh därefter får man klicka sig till "Se våra sändningar". Väl där så väljer man "Nyhetsmorgon Halland Öresund del 1". Ella och jag är med fem minuter precis i början :D

/Fredrik

Fredrik
2006-11-13, 13:10:12
Känner ett litet behov av att skriva av mig några rader om dagens besök på TV4.

Vi anlände några minuter efter kl 08 på morgonen. Var rejäla köer in till centrum så vi var lite försenade. Men, det gick lätt att hitta till Stortorget och därifrån var det 3 minuters promnix till studion.

Väl där så välkomnas vi och hänger av oss jackor och sätter oss ned utanför studiodörrarna. Blir bjudna på kaffe och Ella blir det genast en liten ring kring. Många som vill hälsa och kika på henne och tokroligt nog så är hon på sitt bästa humör, skrattar och "pratar".

En stund senare kommer programledaren Teddy ner och byter några ord om upplägget. Verkar lugn och trygg att ha och göra med.

Blir lite nervös under väntetiden. Börjar tänka "direktsändning". Ett toabesök är oundvikligt :o

Vi är tre gäster idag. Ella och jag samt en musiker som heter Magnus som precis släppt en platta. Ella och jag ska tydligen köra först så vi får gå in i studion först och det blir lite trevligt småprat med Teddy. Kändes skönt, nervositeten släppte lite. Teddy går igenom hur han har tänkt sig upplägget för intervjun. Klockan börjar räkna ner, Ella pratar lite och *bang* rätt vad det är så sitter man i direktsändning.

Jag vet inte om det märks på mig men jag känner mig småskskig under intervjun. Kommer av mig ibland och letar efter ord i skallne som bara inte vill dyka upp. Irriternade. Men, Teddy verkar märka det och räddar mig ett par gånger. Får iallafall sagt det som jag vill ha sagt och jag hoppas att det mesta uppfattades som positivt.

Ska iallafall aldrig klaga på nån stackare som står i tv och gör bort sig. Det är inte så enkelt att sitta där och försöka vara naturlig :D Och som vanligt tänker man såklart "Vatusan, låter jag sådär?!" :)

En erfarenhet rikare!

/Fredrik

Torgny
2006-11-13, 15:01:16
För trevlig tvunderhållning, klicka här (http://www.tv4.se/oresund/). Man kommer då till TV4 Öresunds lokala sida coh därefter får man klicka sig till "Se våra sändningar". Väl där så väljer man "Nyhetsmorgon Halland Öresund del 1". Ella och jag är med fem minuter precis i början :D

/Fredrik

Och det kunde man såklart inte kolla in på jobbet...
Berömmet får väl vänta till ikväll :)

Skanke
2006-11-13, 15:26:59
Good Work!!!

Mycket stabilt, och väl geomfört...

Blir fem flaffar av fem möjliga....

Fredrik
2006-11-13, 17:17:01
Good Work!!!

Mycket stabilt, och väl geomfört...

Blir fem flaffar av fem möjliga....Bockar mig generat ;)
Och det kunde man såklart inte kolla in på jobbet...
Berömmet får väl vänta till ikväll :)
Daniel tipsade mig om att det visst fanns en direktlänk till klippet så behöver man inte rota runt på sajten för att hitta det:
Ella och Fredrik på dumburken (http://tv4.se/klipp/83513.html) :D

/Fredrik

Torgny
2006-11-14, 08:37:41
Daniel tipsade mig om att det visst fanns en direktlänk till klippet så behöver man inte rota runt på sajten för att hitta det:
Ella och Fredrik på dumburken (http://tv4.se/klipp/83513.html) :D

/Fredrik

Får bara "Gränssnittet stöds inte" när jag försöker kolla på jobbet. Och inte är man betrodd att installera saker heller. :(
Tack och lov har man uppdaterad Flash så man kan kolla Youtube i alla fall :D
Hu, det låter nästan som jag inte jobbar alls...

I alla fall: Hemma gick det såklart att kolla klipppet på TV4. En stabil insats. :) Fem kylskåpsmagneter av fem möjliga...

Fredrik
2006-11-14, 08:44:13
Working hard or hardly working, Torgny? ;)

/Fredrik

Daniel
2006-11-15, 18:40:33
Tillbaks online efter dom senaste dagarna legat smått medvetslös och hostat upp mina lungor. :(

Nog whine... underbart ballt Fredrik! Du är min nya Idol! :D

En superb ambasadör och presstalesman för Pappaforum.se! ;)

bruce wayne
2006-11-18, 16:18:54
Hej!

Vad kul med ett lyckat reportage :) .

Lars

Fredrik
2006-11-18, 19:23:32
Nog whine... underbart ballt Fredrik! Du är min nya Idol! :DOch du är min Kirsten Tomita! ;)

En superb ambasadör och presstalesman för Pappaforum.se! ;)Får man bara göra det ett par gånger till så ska det nog sitta ordentligt till slut :D
Hej!

Vad kul med ett lyckat reportage :) .

LarsHoppas, för forumets skull, att fler tycker så ;)

/Fredrik

Daniel
2006-11-19, 11:42:01
Hoppas, för forumets skull, att fler tycker så ;)
Det är jag övertygad om, det verkar vara ett flertal som hittat hit efter inslaget, well spoken Mr. Ambassador! :D

Fredrik
2006-12-08, 15:03:26
Kom prexis på att jag blev lovad milersättning för trippen ner till malmö :D Dags att ta tag i, julen kommer ju annars att göra mig till en fattig man :o

Daniel
2006-12-08, 15:10:54
Snyggt, lite som en extra skatteåterbäring! :)

Fredrik
2006-12-08, 15:24:57
Eller som i mitt fall, en 1/30-dels skatteåterbäring :)

Nä, men det kostade ju på att ligga fram och tillbaka till malmö, och har man lovat så har man. ;)

Daniel
2006-12-08, 15:27:06
Du har inte fått ytterligare förfrågningar att dyka upp med Ella och presentera något kul under julen då? :)

Fredrik
2006-12-08, 15:28:27
Du har inte fått ytterligare förfrågningar att dyka upp med Ella och presentera något kul under julen då? :)Jo, de ville jag skulle ta Arne Weises roll och tända juleljus i rutan på julafton men jag tackade nej.

Är allergisk mot rött stearin.

;)

Daniel
2006-12-08, 15:32:55
I see... stearinallergi är riktigt jobbigt. :p