handdator

Visa fullständig version : Min PSP och jag

Fredrik
2006-10-02, 19:03:20
Så, är jag ensam om att ha införskaffat en PSP (PlayStation Portable) nyligen?

Så sjukt kul liten mojäng så det finns bara inte :D Sålde till och med av 360n till förmån för PSPn för jag kände att jag förmodligen inte skulle röra 360n igen.

Fick med ett 32mb minneskort till huvudpaketet och det räcker såklart inte långa väger. Så jag passade på att beställa ett Sandisk memorystick Pro Duo Gaming 4GB (http://www.dustin.se/dacsaportal/) för att få lite lagringskapacitet.

Även om jag inte längre är nån vidare gamer så köpte jag ett spel som en kompis tipsade om och det ångrar jag verkligen inte. Maken till kul lir och skön story var det länge sen man upplevde. Om någon undrar så var det Syphon Filter (http://www.us.playstation.com/Content/OGS/UCUS-98641/Site/default.asp).

Såsom PSPn är just nu så använde jag den främst till 3 grejer.

1. Spela Syphon Filter.
2. Kollar film och tvserier i sängen innan natti-dags :D Funkar utmärkt och med 4GB utrymme så får man plats med en hel del. Det ska tydligen även gå att rippa dvdfilmer och slänga in.
3. Internetar via den inbyggda wifin. Inte världens snabbaste men jag hinner flukta av pappaforum från sängen innan sovdags :)

Just nu så har jag firmware 2.71 i den men planerar att backa den till 1.50. Genom lite olika tillägsprogram som man hittar på nätet ska man då kunna lira kopierade spel samt kunna bruka lite finurliga tillägsprogram som exempelvis streama film från ftpn och styra winampen osv :D

/Fredrik

Mats
2006-10-03, 10:30:36
Jag har en, men jag är inte tillräckligt nördig för att använda den till mer än att spela spel på flyget eller vid andra tillfällen när jag har tråkigt och inte kan hitta på nåt annat vettigt.

Dessutom försöker jag hålla på linjen att inte pyssla med fildelning, piratkopiering och andra tjuverier, så spel- och filmkatalogen är inte jättestor.

Daniel
2006-10-03, 11:23:05
Soo geeky! ;)

Går det att köra divx-film streamat med hackad firmware?

Daniel
2006-10-03, 11:23:56
Dessutom försöker jag hålla på linjen att inte pyssla med fildelning, piratkopiering och andra tjuverier, så spel- och filmkatalogen är inte jättestor.
Det är för pensionärer inte klarar av att köra BT seriöst. ;)

Mats
2006-10-03, 11:44:32
Det är för pensionärer inte klarar av att köra BT seriöst. ;)

Det kan också vara för att det borde vara spöstraff i stock på stortorget för fildelare.

Daniel
2006-10-03, 11:53:57
Så drastisk av dig... :)

Hur ska man kunna se bra TV-program om man inte fick BT:a? :)

Mats
2006-10-03, 12:08:26
Så drastisk av dig... :)

Hur ska man kunna se bra TV-program om man inte fick BT:a? :)

Känner inte att jag vill dra iväg den här diskussionen längre OT än den redan är...

Fredrik
2006-10-03, 12:24:28
Soo geeky! ;)

Går det att köra divx-film streamat med hackad firmware?Enligt vår gemensamma bekanta i malmö, så har jag förstått att det bör fungera ja :)

Och ja, hela BT-kontroversen med fildelning etc, det är en annan femma. Här är det snack om PSPns förträfflighet ;)

/Fredrik

Daniel
2006-10-03, 14:49:18
Sorry about the OT folks. :)

Behöver man nån streamserver-aktigt på datorn, eller kan man bara köra genom standard file-share i Windows?

Fredrik
2006-10-03, 14:59:54
Sorry about the OT folks. :)

Behöver man nån streamserver-aktigt på datorn, eller kan man bara köra genom standard file-share i Windows?Alla frågor kommer att lösa sig... När malmöbon kommer tillbaks från frankrike på onsdag :D Annars har jag några länkar i ämnet som jag kanske kan pm:a dig ;)

/Fredrik

Mats
2006-10-05, 13:17:01
Även om jag inte längre är nån vidare gamer så köpte jag ett spel som en kompis tipsade om och det ångrar jag verkligen inte. Maken till kul lir och skön story var det länge sen man upplevde. Om någon undrar så var det Syphon Filter (http://www.us.playstation.com/Content/OGS/UCUS-98641/Site/default.asp).
Köpte mig ett par nya hörlurar i går och eftersom jag sprang förbi hyllan med PSP-spel och Syphon Filter stod och glänste mitt i den, blev det ett inköp. Jag måste ju ha nåt att göra på flygresan till Baden på Lördag. Spelet verkar riktigt ballt :)

Fredrik
2006-10-05, 16:06:50
Köpte mig ett par nya hörlurar i går och eftersom jag sprang förbi hyllan med PSP-spel och Syphon Filter stod och glänste mitt i den, blev det ett inköp. Jag måste ju ha nåt att göra på flygresan till Baden på Lördag. Spelet verkar riktigt ballt :)Per definition innebär ju det här att jag måste klara spelet tills dess ;)

/Fredrik