handdator

Visa fullständig version : Pappaledigheten går upp under Fotbolls-vm

gecko
2010-06-11, 08:50:20
Någon som kan bekräfta eller dementera denna tes?

Själv tar min pappaledighetsperiod slut idag.

peppelorum
2010-06-11, 10:35:29
Nej, inte för just fotbollsvm/os/yada, men för att dryga ut semestern,
http://www.jamombud.se/jamsides/news/papportarinteforaldr.asp

tranquillo
2010-06-11, 17:57:49
nä. tar ut så mycket föräldraledighet jag kan, men inte för att roa mig själv.
När jag kommer igång med arbetet igen, nån gång efter sommaren, så kommer jag ta ut semester eller kompledigt ifall jag känner att jag behöver vara ledig.

tranquillo
2010-06-11, 18:01:24
Sen tror jag att det här kan vara fel forum för att bekräfta/dementera den tesen.
Får intrycket av att merparten av de pappor som hänger här är ganska hängivna sina barn. Sen är det säkert en eller två som fixar att ta föräldrarledigt under intressanta sportevenemang utan att för den del försumma sina barn. Men just det där med att man inte vill vara föräldrarledig, men passar på under sportevenemang, eller älgjakt som också ska vara vanligt enligt många, känns inte som att det passar in på de pappor jag har "sett" här.

gecko
2010-06-18, 12:54:21
pepeloreum: Tack, för länken. Gav en något mer nyanserad bild.

tranquilo: Du ska inte ta det personligt, jag är inte ute efter att klanka ner utan jag förstår att många av er är dedikerade. Det är en gängse uppfattning som jag möts av i min närhet och det är kul om det är fler än jag som hjälper att krossa den bilden. Jag har fått minst två frågor på temat "ska du inte vänta med att ta ut pappaledigheten tills sommaren?". Beklagligt men sant.

Leif
2010-06-18, 14:24:31
Men just det där med att man inte vill vara föräldrarledig, men passar på under sportevenemang, eller älgjakt som också ska vara vanligt enligt många, känns inte som att det passar in på de pappor jag har "sett" här.

Näe, jag spar givetvis semesterdagar till älgjaktsveckan. Likaså till bockjakten i augusti som börjar den 16:e, min sommarföräldraledighet tar slut 15:e så den 16-17 blir det semester.

tranquillo
2010-06-24, 08:41:06
tranquilo: Du ska inte ta det personligt, jag är inte ute efter att klanka ner utan jag förstår att många av er är dedikerade.

Tar det inte personligt, var mer ett tips att om du på riktigt vill undersöka hur det ligger till kommer nog pappaforum.se ge en skev bild av verkligheten ;)