handdator

Visa fullständig version : Babysitter

Fredrik
2006-09-26, 18:10:26
Ja, idag kom sambon hem med ännu en käck liten babyprodukt (känns som att vår lokala babybutik borde ge oss VIP-kort snart :D).

Den här gången var det en Bumbo Babysitter (http://www.bumbobabysitter.com). Det är som en liten tight fåtölj i något slags skumplastmaterial tror jag. Hon sitter väldigt fint och upprätt i den och verkar allmänt förnöjd. Men jag vet inte. Är detta kanske en produkt som man klarar sig utan? Den kostade väl en 400 pix, vilket egentligen inte gör varken till eller från i det stora hela men det känns aldrig bra att lägga pengar på grejer som är, ja, onödiga.

Ska inte sticka under stol med att den verkar sjysst och användbar men ändå... Det känns som att jag får samma resultat om jag tar vår gamla, ärvda, barnstol och bullar upp med lite kuddar, för support liksom.

Någon som har haft en sån här och kan komma med några visdomens ord? Annars blir det till att begagna sig av "öppet köp" :D

/Fredrik

Mats
2006-09-26, 18:59:39
Men jag vet inte. Är detta kanske en produkt som man klarar sig utan? Den kostade väl en 400 pix, vilket egentligen inte gör varken till eller från i det stora hela men det känns aldrig bra att lägga pengar på grejer som är, ja, onödiga.
Det mesta babyrelaterade man köper är rätt onödigt egentligen. Självklart räcker en gammal hederlig babysitter utmärkt, speciellt som det inte är så bra för bebisar att sitta länge i dem ändå. Lite som att köpa en dator för 30.000 som man bara surfar porr och kollar e-mail med...

Fredrik
2006-09-26, 19:20:59
Det mesta babyrelaterade man köper är rätt onödigt egentligen.Benägen att hålla med. Men vi är ju förbannade med att upprepa våra förfäders misstag ;) Har på känn att det kommer att fortsättas att köpa stuff till Ella och när väl #2 dimper ner så blir det "Äsch, den här dög åt Ella, den duger åt Ville också".

Det lutar just nu att det blir en return på denna babysitter, inte för att den är kass på nägot sätt utan för att den känns överflödig. Ja, vi får väl pröva nån dag till kanske :o

Låt nu Daniel göra vad han vill med hanses nya, fina dator ;)

/Fredrik

Daniel
2006-09-26, 23:15:51
Du är sjukt bäst på att hitta sanslöst underhållande grejor man måste köpa till sina barn! ;)

Och ja, min dator är jättesnabb på att gå genom Outlook med. :cool:

Fredrik
2006-09-28, 14:13:32
Well, denna babysitters öde i vårt hem blev kortlivat. Sambon har bestämt sig för att lämna tillbaka den. Kan hända att min input om stolens berättigande spelade viss roll :D

Märk väl, jag dissar inte stolen som sådan, då den verkade lite lajbans och definitivt funktionsduglig. Vi har bara inget behov av den. Ska jag ha två av något så ska det vara en extra babybajs-behållare :p

/Fredrik

Skåne
2006-09-28, 19:30:49
Ahaaa, det är det man har dom grejerna till. Trodde det var nån skum variant av pottränare eller nåt. Min fru skämdes ögonen av sig när jag och den äldre grabben krängde på oss varsin sådan på huvet och lekte starwars i babybutiken. :D

Daniel
2006-09-28, 23:02:45
Haahaa... :D

SciFi hjälp eller sitthjälpgrej, who knows? ;)

Fredrik
2006-10-02, 20:40:15
Bild på Ella i sagda babysitter innan den lämnades tillbaks. (http://www.nylend.com/ella/06_v39/pages/06_v39_07.html)

/Fredrik

Mats
2006-10-03, 10:13:21
Bild på Ella i sagda babysitter innan den lämnades tillbaks. (http://www.nylend.com/ella/06_v39/pages/06_v39_07.html)

/Fredrik

Eller "Hur man knäcker ryggraden med stil och finess" ;)

Fredrik
2006-10-03, 10:51:47
Eller "Hur man knäcker ryggraden med stil och finess" ;)Hahaha! Som sagt, babysitter returned ;)

/Fredrik

Daniel
2006-10-03, 11:26:10
Ett pluggad potta alltså? :)

fimblo
2006-11-12, 00:08:43

/Fredrik

Hon verkar bekväm och glad! Förresten snygg sajt- Är det din fru som har designat den?

Fredrik
2006-11-12, 00:11:36
Hon verkar bekväm och glad! Förresten snygg sajt- Är det din fru som har designat den?Japp, hon verkade nog allt gilla den men vi kom överens om att det här var ett s.k onödigt köp. Även om det ksulle vara trevligt så är man inte gjord av pengar så lite får det prioriteras på shoppinglistan.

Och japp, det är vår hemsida och det är min sambon som designat den (hon ligger även bakom loggan här på pappaforum). Hon är webdesigner till yrket :)

/Fredrik

Daniel
2006-11-12, 22:50:55
Och japp, det är vår hemsida och det är min sambon som designat den (hon ligger även bakom loggan här på pappaforum).
Stort tack till henne för det, yay! :D