Visa fullständig version : I september är det dags!
Raymus
2010-03-26, 23:34:12
Hej alla...
Ny här på Pappaforum och tycker det hade varit trevligt att snacka av sej lite.
Vi, min sambo och jag, väntar vårt första barn - beräknat till mitten på september.
Någon annan där ute som har något på gång?
Vi hörs!
//Rasmus
Rickard
2010-03-28, 14:16:23
Tjenare.
Också ny här.jag och min sambo väntar vårt första barn i början av Juli.
byggnadssmeden
2010-04-02, 14:58:32
Välkommen. Räkna inte med att snacka av dig på det här forumet.
Helt tvärdött. Jag tänkte försöka blåsa lite liv i forumet men behövs lite fler än så.
Frodda
2010-04-04, 19:26:49
då får jag väl osså ropa hej =)
Jätte ny här med, beräknar väl ankomst i okt.
Raymus
2010-04-04, 20:59:30
Ja, vad tycks vara problemet med alla pappaforum? Är vi (blivande) farsor lite för reserverade?
Marco
2010-04-07, 09:50:38
Hej!
Har beräknad förlossning sista april. Så inte långt kvar nu.
/Marco
froze
2010-04-07, 10:09:34
Hej Raymus!
Väntar också första i augusti :-)
Borde väl inte vara omöjligt att få bra liv i forumet om vi är några stycken som försöker vara aktiva... problemet är ju när någon kommer in och ser att inläggen är flera dagar gamla...
Har svårt att tro att alla pappor skulle vara för reserverade för att byta tankar kring det största som händer oss men det är väl upp till bevis.
cheers!
/Fredde
Raymus
2010-04-08, 17:41:27
Sådärja - det är ju några av er som krokar på iallafall!
Vecka 17 nu. Magen växer. Jag har väl hela tiden insett att det är ett barn på väg - men nu när det växer så känns det verkligen på riktigt!
Tyvärr har min tjej mått som en riktig skit i princip hela vägen - så det har blivit mycket uppassande här hemma - men konstigt nog så gör det mej inte något alls! Känns bara bra att vara till hjälp...
Någon annan av er som har en konstant illamående kvinna där hemma? Lättade det nån gång?
Hörs!
//Rasmus
Mulle
2010-04-08, 21:36:19
Haha. Ja, det verkar inte vara allt för hög fart här inne. Peppar peppar så har illamåendet gått över här hemma, vi är i vecka 22. Nu är det mest en massa cravings. Pannkakor och salami är det som gäller nu här hemma :) Flera som har cravings?
//Daniel
Tennstråle
2010-04-08, 22:22:19
Hej. är också helt ny här.
Jag och min fru väntar vårt första barn i december.
så just nu går man som på nålar innan man fått höra från barnmorskan att allt står rätt till. När man var yngre trodde man ju inte alls på det här med barn men den lyckan man kände när barnmorskan sa att min fru var gravid va obeskrivlig.
Men som man läste tidigare i tråden så ska de väll inte va så svårt att få liv på det här forumet igen.
Mvh
Danne
Daniel
2010-04-08, 22:58:58
Välkomna allihopa! :D
Helt tvärdött. Jag tänkte försöka blåsa lite liv i forumet men behövs lite fler än så.
Låter bra! Count me in! :D
Ja, vad tycks vara problemet med alla pappaforum? Är vi (blivande) farsor lite för reserverade?
Det man har märkt över tiden är mer att man får (av förklarliga skäl) grymt tisbrist när barnen kommer och blir lite större, men om det finns en lagom mängd pappor på Pappaforum.se så borde det ju alltid finns någon kul pappa som kan posta lite. :)
Borde väl inte vara omöjligt att få bra liv i forumet om vi är några stycken som försöker vara aktiva... problemet är ju när någon kommer in och ser att inläggen är flera dagar gamla...
Har svårt att tro att alla pappor skulle vara för reserverade för att byta tankar kring det största som händer oss men det är väl upp till bevis.
Härligt med fler som gillar tempo! Ska shape:a upp jag med så att vi tillsammans se till att få lite mer action här. :)
Haha. Ja, det verkar inte vara allt för hög fart här inne.
Tempo! :D
Nu känner jag pressen... ska försöka undvika att masspost, vi får hjälpas åt att komma på lite med kul forumpostningar! :D
Raymus
2010-04-08, 23:34:04
Kul att så många ändå hänger på!
Cravings är det här också - min tjej tuggar i sej helt sanslösa mängder citrusfrukter för tillfället. Två-tre blodgrape, 1 eller 2 apelsiner och nån citron om dagen... bisarrt!
d;-D
froze
2010-04-09, 09:39:25
Kul att så många ändå hänger på!
Cravings är det här också - min tjej tuggar i sej helt sanslösa mängder citrusfrukter för tillfället. Två-tre blodgrape, 1 eller 2 apelsiner och nån citron om dagen... bisarrt!
d;-D
*lol*
Det där går i perioder, ett tag åt frugan nästan bara leverpastej och drack juice. Nu är det tydligen choklad i rikliga mängder som kroppen "behöver" ;-)
Mulle
2010-04-09, 09:48:06
Ja nu ser vi till att få lite fart på det här stället! :) Är det inte konstigt att det är inte kvinnorna som "behöver" detta utan det är barnet. För mig blir det konstigt i alla fall, för jag har inget barn i magen men har fortfarande cravings :) Får skylla på att jag precis slutat snusa :)
//Daniel
froze
2010-04-09, 09:58:38
Ja nu ser vi till att få lite fart på det här stället! :) Är det inte konstigt att det är inte kvinnorna som "behöver" detta utan det är barnet. För mig blir det konstigt i alla fall, för jag har inget barn i magen men har fortfarande cravings :) Får skylla på att jag precis slutat snusa :)
//Daniel
Usch du var verkligen tvungen att skriva att du slutat snusa. Borde verkligen ta tag i det men har 0.00001 % lust ;-)
Försökte för ett år sedan och det gick hyfsat men jag blev helt enkelt för grinig. Körde med hushållspapper under läppen, funkar bättre än man tror :D
Mulle
2010-04-09, 10:06:20
Hahaha. Jag var sjuk för två månader sedan och tappade suget just när jag var som sämst och då tyckte jag att jag skulle se hur länge jag kan hålla upp. En massa polare som är snusare tror inte på att jag kommer klara det, så det har blivit min sporre i det hela och när jag kom på att jag snusat i 18 av snart 32 år insåg jag att nej fan heller att jag ska vara slav under nikotinet längre. Av någon anledning har jag knappt varit det minsta grinig denna gång. Tidigare har tjejen sagt att det är dags att avbryta för att jag blir så otrevlig. Senaste gången gick hon själv iväg och köpte en dosa för att jag bara var sur och grinig mest hela tiden och då hade jag varit utan snus i 6 timmar :) Om du vill snusa, får mer motivation till det och behöver backup så hör av dig! :)
Raymus
2010-04-12, 13:58:13
Ja det där snuset är ett jäkla gissel! Jag lyckades hålla upp i nästan 5 år - sen i vintras när jag hade en riktigt tuff period på jobbet och var rejält trött så orkade jag inte motstå en prilla när en kollega erbjöd. Usel ursäkt! Och nu sitter jag här - med en prilla under läppen...
Mulle
2010-04-15, 10:55:49
Jäklar, fem år! Jag samlar just nu på mig andra människors uppehåll och ska försöka slå dessa. Nu har jag verkligen något att ta mig an :) Segt att du åkte dit igen men det sägs att om man lyckats en gång blir det bara lättare. Det gäller bara att hitta motivationen. Jag tänkte så här:
4 dosor i veckan á 30:- = 120:-/v
120:- x 52v = 6240:-
Det är pengar som barnen kan få något roligt för istället.
Tanken är nu att vi ska lägga dessa pengar som en grundplåt för några veckor utomlands i januari.
corre
2010-05-02, 16:12:07
Hejsan,
Vi väntar vad misstänks vara enäggstvillingar, beräknat till 30 september... !
Även om det var en överaskning så hade man det nog lite på känn eftersom tjejen blev stor väldigt fort... Just nu ser hon nästan ut att vara färdig om det hade varit en, men det är ju ändå 5 månader kvar :)
/Andreas
Page881
2010-05-03, 22:36:40
Äntligen!
Har letat som faen efter någon tråd där blivande pappor får prata av sig med varandra.
De flesta av er säger att ni är nya här, jag är inget undantag. Fixade inlogg för ca 5min sen ;-)
Illamående? Det är bara förnamnet.
Vi är nu i 13:e veckan (beräknat i mitten av November) och min kära sambo har kräkts oavbrutet hela tiden. De sista 8veckorna har hon varit sängliggandes och bara stirrat i taket. 10-15kräkningar/dag är inget konstigt här hemma.
Jobbar heltid och extra på helger. Två stora hundar, fyra innekatter, sambo och hushåll måste underhållas. Börjar närma mig "väggen"...
Första maj fick sa hon att hon inte ville äta mer. Allt hon äter spyr hon bara upp.
Vi åkte in till sjukhuset, och där är hon kvar.
Hon får nu dropp och har börjat äta lite smått igen.
Jag börjar se "ljuset i tunneln", på rätt sätt alltså... ;-)
Men inget av det där roliga som att planera barnrum, barnvagn, namn o.s.v. har vi hunnit med.
Jag längtar så efter vårt första barn, men början har varit svår...
Känner att jag blev väldigt negativ och djup här.
Sorry för detta, men det var skönt att få skriva av sig lite.
Ska bli kul att äntligen få skriva lite med andra blivande farsor.
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.