handdator

Visa fullständig version : Är stolt att skita i barnvagn

Supernovas pappa
2009-07-26, 13:42:06
När jag säger sjal rynkar alla på ögonen. Sjalen är nog det grymmaste som tagits fram av en människa. Att ta en morgon promenad i kalla morgon diset med sonen slumrande på magen är något av det mest underbara som finns eller att ta min 2,5 åring och bara svepa inn henne när hon är trött. Knyta fast henne tajt på magen med hennes huvud på bröstet är så nära man kan komma sitt barn.
Det jag säger är enda undantag mot i vardagen. Under sommaren nu går jag i 9 av 10 fal med en ergo på ryggen och i det sista med en vagn. Ergon gör att jag kan bära mitt barn på magen på ryggen. Den gör att jag kan gå var jag vill. Inga trappor stoppar mig och alt som jag behöver ha med mig har jag i en liten pack väska med axel rämm som jag kan omvandla till ryggsäck om nödvändikt. Men jag är den enda. Det är inte fräkt att vara en bärande pappa ser det ut som folk tycker. Jag skitter fukständikt i deras tycke och ger dom sorgliga blickar tillbaka när dom inte kommer fram på simpla platser.
Men för er som bara har en vagn så använder jag den också jag använder det som behövs i stunden. Var sak är ett redskap och ska användas vid rätt tillfälle men det blir svårt för er att själva veta om ni aldrig testar Ergonom selarna eller sjalar.

Sjal för Nyfödda.

Leif
2009-08-10, 08:52:48
Jag kan bara hålla med. Och eftersom mina ungar inte gillat vagn efter att ha provat sjal så blev det sjal för i princip hela slanten för oss. Vilken tur att vi inte köpte vagnen själva utan fick den, annars hade jag nog grämt mig över bortkastade pengar.

Philly
2009-09-04, 03:54:46
Har många olika fina sjalar med och gilla att använda dom mycket innan. Men tycker du inte att det är lite tungt ? Jag sluta med dom när min dotter blev 2 år för det blev lite jobbigt. Har andvänt selar med.
Eller kanske är min som sitter lite fel.