handdator

Visa fullständig version : Risktagande i arbetslivet ?

PaleRider
2009-06-21, 18:48:12
Jag arbetar som väktare på en mindre ort, med andra ord så är det inte direkt nära till assistans från kollegor eller ordningsmakt om något skulle hända.

Min stilla undran är om det är fler än jag som börjat fundera allt sedan det blev klart att man skulle bli förälder på om man kommer att ta risker på ett annorlunda sätt?

Det är klart att jag alltid gör en snabb riskanalys i huvudet innan jag agerar redan i dagsläget, jag må vara värmlänning av födsel men för den delen skull inte helt korkad :D

Barkis
2009-06-24, 09:53:42
Mitt yrke som innesäljare är ganska riskfritt, men fram till förra året var det kul att hänga på festivaler och leva rövare på fritiden. Nu när småttingarna är snart 4 månader känns det inte som att man vill leva det livet. Högsta prioritet är sömn, så man orkar leka med de små!

Ett annat intresse att köra motorcykel är fortfarande kul, men man har blivit en väldigt defensiv förare sen man blev pappa. Att bli pappa påverkar en på många sätt! Till det bättre tycker jag själv... :)

vinter02
2009-06-24, 09:56:50
Ett annat intresse att köra motorcykel är fortfarande kul, men man har blivit en väldigt defensiv förare sen man blev pappa. Att bli pappa påverkar en på många sätt! Till det bättre tycker jag själv... :)

Jag har lagt hojåkandet på is så länge, dels för riskerna, men även av ekonomiska skäl, kostar ju en slant att ha en båge. Dom pengarna lägger jag på den kommande bäbisen istället :)

Daniel
2009-07-05, 17:24:12
PaleRider, välkommen till Pappaforum.se! :)

Nu har jag ett lågrisk jobb om man jämför med dig, att sitta framför en dator ger inte så mycket direkta yttre risker utan mer en långsam död. :)

Men jag kan tänka mig att man funderar en extra gång om man har barn och ett riskfyllt yrke, om det är något som oroar dig kanske det är vettigt att byta jobb?

Philly
2009-07-09, 13:40:54