Visa fullständig version : 1:a besöket/inskrivning
Teddy
2006-08-03, 06:34:09
Ja, igår var alltså 1:a besöket på MVC. Inget ultraljud, bara en massa information. Men det var en mkt trevlig upplevelse, fast nu blev jag än mer nervös att det inte ska gå hela vägen. Har varit en väldigt tuff resa till där vi är nu. Vi har försökt att få barn i snart tio år. Man var väl lite blåögd från början, att det är väl bara att sluta att äta p-piller så är det klart, men inte fan. Sökte hjälp, hon fick hormon behandlingar, hjälpte inte. Höll på så i ett par år, inget hände. La ner alltihop, inne på adoption, hon belv gravid utan hjälp. Blev missfall!! Nya besök o nya utredningar/behandlingar, hon blev opererad (pco o endometrioser). Blev gravid, fick missfall igen!! Fick besked om att det enda som skulle fungera för oss var IVF, allt hade varit lättare om det hade varit "fel" på mej. Gick privat med IVF, landstinget 1,5 års väntetid för IVF. Nya utredningar o behandlingar med hormon sprutor o.s.v. 1:a IVF försöket gick som det gått tidigare. IVF försök nr2 med ett fryst embrio o peppar, peppar....det tog sig. Jag är mkt glad för det som är nu men man vågar ju inte riktigt hoppas, med tanke på hur det har gått tidigare. Det har varit en mkt tuff o hård resa för att komma dit vi är nu, kärleken har verkligen satts på prov mellan oss.
Fredrik
2006-08-03, 08:14:55
Välkommen till Pappaforum.se Teddy
Och ett försiktigt "grattis" är väl på sin plats med tanke på din historia :)
Själv var min sambo och jag ett av de där paren som la av med pillrena och *poff* så vart hon gravid så det är inte helt enkelt att relatera till det som ni måste ha gått igenom under denna långa period. Fast, på något sätt kanske det har rustat och förberett er på ett sätt som jag aldrig kan komma i närheten utav. Du säger att er relation har satts på prov, men, ni har ju verkligen kämpat er igenom det här också! Starkt som tusan!
Nu håller jag tummarna för er! Förresten, när är nästa besök inplanerat på mvc? Det måste vara snart för när det handlar om IVF så sker besöken tätare vill jag minnas att någon här på forumet har sagt?
/Fredrik
Kalfir
2006-08-03, 09:16:57
Välkommen!
Grattis är väl på sin plats, även om man inte ska ropa hej ännu. Även för oss sa det *poff*, han inte mer än börja försöka så var det klart. Har en bekant dock som hade problem att få till det. De försökte länge innan de fick till det. Vet inte om det blev IVF, men jag tror inte det. Tillslut så fick de iaf en liten flicka och bara ett år senare så var nästa på väg.
Jag hoppas allt går vägen för er.
Teddy
2006-08-04, 17:48:54
Välkommen till Pappaforum.se Teddy
Och ett försiktigt "grattis" är väl på sin plats med tanke på din historia :)
Själv var min sambo och jag ett av de där paren som la av med pillrena och *poff* så vart hon gravid så det är inte helt enkelt att relatera till det som ni måste ha gått igenom under denna långa period. Fast, på något sätt kanske det har rustat och förberett er på ett sätt som jag aldrig kan komma i närheten utav. Du säger att er relation har satts på prov, men, ni har ju verkligen kämpat er igenom det här också! Starkt som tusan!
Nu håller jag tummarna för er! Förresten, när är nästa besök inplanerat på mvc? Det måste vara snart för när det handlar om IVF så sker besöken tätare vill jag minnas att någon här på forumet har sagt?
/Fredrik
Nej, besöken är ej tätare för att man gjort IVF. Vi var på ett ultrljud på vår IVF klink, sen skickar dom hem dina papper och du får söka till MVC som vanligt. I dina papper som du ska lämna till MVC står allt om dina IVF försök. Sen har vi varit på två ultraljud extra på BVC, då hon har blött en del och det har varit lite strul. Nästa planerade ultraljud är i slutet av augusti, då vi är i V17. Kan ej vänta så länge, vill ju se om det växt som det ska. :)
Fredrik
2006-08-07, 13:06:53
Aha, nåja, det kanske var jag som kom ihåg fel då :)
Har en kompis som är i samma sits som dig/er, åtminstone tidsmässigt. Han är alldeles hoppig för att han inte kan vänta på att få göra vecka 17-ultraljudet :D
/Fredrik
Daniel
2006-08-11, 23:51:01
Oj, vad spännande! :D
Med 10 år i ryggen så har men en trygghet i att man vet var man har varandra, go, go, go! :D
Det kommer säkert gå bra med ert äventyr. :)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.