Visa fullständig version : Dvd-spelare i bilen
carlesox
2008-09-18, 08:37:29
Tänkte bara berätta att vi i sommar inhandlade en dvd-spelare med två 7-tumsskärmar till bilen. Kostade 1295 kr i Ullared.
Har ställt mig lite tveksam tidigare och tyckte att det nog var en onödig pryl. Men nu var helt plötsligt frun envis inför några långresor vi skulle göra i sommar, så jag gav med mig, inte varje dag frun vill handla elektronik med bruksanvisning...:)
Jag blev positivt överraskad att det fungerade så bra, och gav sådant lugn i bilen. Och tror ni barna blev glada ?! De trodde inte det var sant, att VI köpt en sådan rolig sak...
Det var lugna gatan där bak i bilen under våra långresor sedan, och jag och frun satt där framme och hade det lugnt och skönt. De behöver ju inte titta på en film varje minut av resan, men att se en bra film under t ex två av resans timmar tycker jag är bra.
Vår elvaåring blir ibland åksjuk i bilen, dock inte av att se film...:)
Fredrik
2008-09-18, 21:23:02
Kan bara instämma i det som är skrivet ovan!
Fast den dvdenhet som vi köpte på netonnet har nu pajjat för andra gången så jag ska se om jag inte kan få tillgodokvitto och köpa nån enhet med bättre kvalitet.
Jag är verkligen inget fan av prylar som barnvaktar barnen i föräldrarnas ställe men just vid bilresor och speciellt om man är ensam vuxen i bilen och sitter bakom ratten underlättar en portabel DVD-spelare nåt grymt.
Fredrik
2008-09-19, 10:05:14
Yup. Och en tio-timmars bilresa upp till svärpäronen blir bra mkt behagligare med lite Pippi och Bamse...
carlesox
2008-09-19, 15:29:05
Kan bara instämma i det som är skrivet ovan!
Fast den dvdenhet som vi köpte på netonnet har nu pajjat för andra gången så jag ska se om jag inte kan få tillgodokvitto och köpa nån enhet med bättre kvalitet.
Vilket märke är det? Vår heter DmTech tror jag...
carlesox
2008-09-19, 15:29:43
Yup. Och en tio-timmars bilresa upp till svärpäronen blir bra mkt behagligare med lite Pippi och Bamse...
Oopps, mina ser Matrix och StarWars... :D
Daniel
2008-09-25, 22:25:43
Nu åker vi inte så mycket långresor i bil, brukar bli tåg oftast, men det är ju ett bra tips för tågresor också! :D
Det kanske är lika bra att köpa en dubbelskärm med tanke på att en till kommer, eller är det bättre köpa en singelskärm och vänta med dubbel med tanke på att det är lite risk slit och släng med just bärbar DVD och småbarn? :)
Dubbelskärm är bra så länge filmsmaken är samma för båda. Köp med andra ord inte det :)
Fredrik
2008-09-26, 10:27:32
Vilket märke är det? Vår heter DmTech tror jag...Sniken som jag är så köpte jag billigast möjliga. Det har kommit att bita mig i rumpan ett flertal tillfällen. Note to self, billigt = skit :mad:
Som Mats skrev, köp inte dubbelskärm! Se till dig själv. Hur ofta kollar du och frugan på samma film (och har lika stor behållning av den!)? ;)
carlesox
2008-09-26, 23:34:26
Fast eftersom jag har fyra barn där bak, och inte har tänkt att köpa en dvd-spelare till, så får det funkamedtvå skärmar. Med samma film på :)
Daniel
2008-09-30, 14:32:24
Som Mats skrev, köp inte dubbelskärm! Se till dig själv. Hur ofta kollar du och frugan på samma film (och har lika stor behållning av den!)? ;)
Men är inte dubbelskärm ett utmärkt sätt att få syskon till Kumbaya-läge? :)
Vi såg faktiskt Heroes tillsammans här om kvällen och var rätt överens om att säsong 3 börjat rejält illa. :)
vBulletin v3.8.5, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.